Dün NTV'deki "bir fikrin mi var?" yarışmasında birinciliği "Dokunarak Matematik" adlı aracıyla Gökhan Yücel isimli bir matematik öğretmeni adlı (izlemeyenler izleyebilir -2).
Bu arkadaşı öncelikle tebrik ediyorum. Yarışmada çok zorlu bir rakibi varken birinciliği aldı. Ana sınıfından 4. sınıfa kadar kullanılacak olan bu buluşunu tanıttı.
Bu meslektaşımızın yapmış olduğu bu matematik materyali sizce matematik sorununa çözüm olabilcek bir yapıda mı?
Neden böyle diyorum çünkü programda Gökhan bey, Öss deki matematik istatistikleri vererek "Sınava girenlerin %58'i herhangi bir işaretlemede bulunmuyor (matematik). Buna yönelik bir çözüm geliştirdim" diyor.
Ayrıca programda sadece basamak kavramı üzerinde nasıl kullanıldığını anlattı Gökhan bey. Ancak sunumunun başında 11 tane farklı işe yarıyor gibi bir ifade kullanmıştı bu özelliklerini göremedik.
Bu yaptığı araç ilkokul matematiğinde aktif olarak kullabilecek bir araç olabilir. Bu aracın kullanılması ilkokul matematik öğretiminde büyük farklılıklar yaratacak bir araç mıdır?
Matematiğin ne kadarını aktif bir şekilde öğrencilere öğretebilir?