1. #1

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Dokunarak Matematik

    Dün NTV'deki "bir fikrin mi var?" yarışmasında birinciliği "Dokunarak Matematik" adlı aracıyla Gökhan Yücel isimli bir matematik öğretmeni adlı (izlemeyenler izleyebilir -2).

    Bu arkadaşı öncelikle tebrik ediyorum. Yarışmada çok zorlu bir rakibi varken birinciliği aldı. Ana sınıfından 4. sınıfa kadar kullanılacak olan bu buluşunu tanıttı.

    Bu meslektaşımızın yapmış olduğu bu matematik materyali sizce matematik sorununa çözüm olabilcek bir yapıda mı?

    Neden böyle diyorum çünkü programda Gökhan bey, Öss deki matematik istatistikleri vererek "Sınava girenlerin %58'i herhangi bir işaretlemede bulunmuyor (matematik). Buna yönelik bir çözüm geliştirdim" diyor.

    Ayrıca programda sadece basamak kavramı üzerinde nasıl kullanıldığını anlattı Gökhan bey. Ancak sunumunun başında 11 tane farklı işe yarıyor gibi bir ifade kullanmıştı bu özelliklerini göremedik.

    Bu yaptığı araç ilkokul matematiğinde aktif olarak kullabilecek bir araç olabilir. Bu aracın kullanılması ilkokul matematik öğretiminde büyük farklılıklar yaratacak bir araç mıdır?

    Matematiğin ne kadarını aktif bir şekilde öğrencilere öğretebilir?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çok klasik.
    Bana göre ilkokul 1-2-3 te Matematik anlatmak ayrı bir uzmanlık konusu. Bu tür farklı yöntemlerin, ne kadar işe yarayacağını, bu konudaki uzmanlar daha iyi bilir ama, bence çok vasat. Orada ezberci eğitimden dem vuruluyor ama, bu yöntem daha fazla ezbere itiyor gibi.
    Bana sorarsanız, Matematiğin anlaşılamamasının ana nedeni zorluğundan ziyade, insanların ön yargısı ve biraz da üşengeçliği. Beyini zorlamadan hiç bir şey yapamazsınız. Sorgulamazsanız hiç bir şey anlamazsınız. Neden-sonuç ilişkisini kurmaya çalışmazsanız, ezberden başka bir şey yapamazsınız.
    Matematikte ezber vardır. Ezberci eğitim, bize bir şey kaybettirmez. Ama bunun derecesi önemli. Bazı ön bilgileri nedenleriyle anladıktan sonra, geriye kalan kısmını ezberlemekte sakınca görmüyorum.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    sayın Admin paylaşım için teşekkür ederim. Gökhan öğretmenimiz beynimizin sağ tarafı (daha doğru bi tanımla sağ lopunu) kullanarak öğrenme gücümüzün arttığını gösteren bi çalışma yapmış. tebrikler.

    beynimizin sol lopu bilgiyi görsel olarak değilde metinsel olarak algılar;sağ lopu ise bilgiyi metinsel olarak değil görsel olarak algılar.
    beynimizin her iki tarafınıda kullanarak bilgiyi öğrenme ve aklımızda tutmak daha kolaylaşır.

    örnek:
    öğrenmemiz gerekekn metin aşağıdadır:
    "iki bacaklı, üç bacaklının üstüne oturmuş, tek bacaklıyı yiyiyor. dört bacaklı, iki bacaklıdan tek bacaklıyı kapıyor."
    bu metni ezberlemek yerine
    iki bacaklı bilinen bi nesneyi aklımızda resmedelim. mesela iki bacaklı nesne adamdır.
    üç bacaklı bilinen bi nesneyi aklımızda resmedelim. mesela üç bacaklı nesne taburedir.
    tek bacaklı bilinen bi nesneyi aklımızda resmedelim. mesela tek bacaklı nesne 1 adet tavuk budu.
    dört bacaklı bilinen bi nesneyi aklımızda resmedelim. mesela dört bacaklı nesne köpekdir
    şimdi metindeki olayı resimlerimizle birleştirelim.
    tabureye oturmuş adam, tavuk budu yiyiyor. köpek adamın elinden budu kapıyor."
    bu ikinci metinle birlikde bilgiyi öğrenmek ve aklımızda tutmak daha kolaydır.

    not: matematik ve diğer tüm pozitif bilim bilgilerini bu yöntemle (resimleme) öğrenmek çok daha kalıcı oluyor.

    bi gometri örneği ( dersanedeki öğretmenim söylemişti. yıllardır aklımda):

    eğer bi katı cismin üzerine oturamıyorsan (pramit,koni vb.) hacimin "taban alanı X yükseklik/3" ile bulabilirsin.
    İ∫MİM İMZADIR.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Benim takıldığım nokta şu. yarışmada sadece sayı basamaklarıyla ilgili kullanımı gösterildi. Gökhan bey 11 farklı alanda kullanılıyor dedi ama bu kadar çok alanda kullanılıyorsa bunu göstermeliydiler. Gerçekten çok fonksiyonel bir şeyse güzel bir şey olabilir. Ama sadece basamak kavramı öğretiminde kullanılan bir araçsa akllı iskelet sistemi yapan amcayı harcadılar. Bir basamak kavramı ile birinciliğin layık görülmemesi gerekirdi.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ha bide arkasını önünüde gösterdiler aracın. 11 tane işe yarayacak kadar özellik görünmüyordu.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    "Dokunarak Matematik" yarı finalde aşamasında öğrenciler/öğretmenler karşısında



 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Matematik Animasyon Filmi: Matematik Hikayeleri
      Admin, bu konuyu "Matematik Arşivi" forumunda açtı.
      : 5
      : 19 Eki 2013, 22:48
    2. 4. sınıf Matematik Kitabı ve 4. sınıf Matematik Çalışma Kitabı
      matci, bu konuyu "İlköğretim Dersleri Dökümanları" forumunda açtı.
      : 0
      : 08 Şub 2012, 01:02
    3. 3. sınıf Matematik Kitabı ve 3. sınıf Matematik Çalışma Kitabı
      matci, bu konuyu "İlköğretim Dersleri Dökümanları" forumunda açtı.
      : 0
      : 08 Şub 2012, 01:00
    4. : 3
      : 24 Haz 2011, 10:20
    5. Matematik Dergisi, Matematik Panosu için poster ve resimler
      Admin, bu konuyu "Geometri Materyalleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 10 May 2011, 23:39
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları