1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sayıngereksizyorumcu, ülkemizde, yapılan işlerin bir çoğunda hata yapılıyor. Buırada sorun bu hataların hangisi, kasıtlı yapılıyor, hangisi bilmeden sorumsuzluk yüzünden ya da dikkatsizlikten yapılıyor.
    ÖSYM başta, şifre olmadığını iddia etmeye çalıştı ama tutunamadı. Şİmdi bu hatayı kabul ettiler, bu sefer neden olarak abuk subuk şeyleri bahane ediyorlar. Bu durumda, ÖSYM nin bunu kasıtlı olarak yaptığını söylemek iftira olur size katılıyorum. ki beyanları da böyle. Ama kasıtlı olarak yapmasalar bile büyük bir sorumsuzluk örneği gösterdikleri kesin. İstifa etmeliler mi bir şey diyemem. Ameller niyetlere göre değerlendirilir.
    Sınav iptali ise, başlı başına bir sorun. İptal edilmesi, edilmemesinden daha büyük sorun oluşturacak gibi. İptal edilmezse, hak geçme ihtimali yüksek. Ederlerse, hem psikolojik olarak sınava girenleri zor durumda bırakacaklar, hem de süre açısından çok zor durumda kalınacak.
    Eğer mümkünse sizin dediğiniz gibi, çok iyi bir çalışma ile sınav esnasında bu şifreleme tekniği ile soru çözenlerin tespit edilip konunun kapatılması.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Evet hocam adamlar, öğrenciler birbirlerinden kopya çekmesinler diye bir çok farklı şık yerleşimi yapmışlar ama bir kitapçık içinde rastgelelik yaratmayı unutmuşlar.

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    öss ye hazırlanırken sırf fantazi olsun diye bir deneme sınavında türkçe sorularını hiç okumadan en uzun şıkları işaretlemiştim bayada net bırakmıştım

    bundan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmayacak, öğrenciler sınavda bu tür fantazilere kaçıp gereksiz vakit kaybedecek diye düşünüyorum

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Üstad, burada siyasi tartışmalara girmek istemiyorum ama bu kadar işbilmezliği biraraya getirmek ve benden olsun da iş bilip bilmemesi önemli değil tavrı sınava hile karıştırmak kadar önemli değil midir?
    ya ben tüm iyiniyetimle bişeyler söylemek istiyorum yani yapıları, kurumları suçlamayı sevmiyorum ama adamlar gerçekten garip
    şu söyleneni programcılıktan anlayan bi lise öğrencisi bile yapar. yani tepem atıyo programcılıktan falan anlamam ama 1 ay çalışırım bunu yapacak program da yazarım ösymye başımın gözümün sadakası olarak mail atarım atla deve değil

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1. Toplumlar hak ettikleri şekilde yönetilirler.(malesef)
    2. Başımızdakilerin de bu toplumun insanı olduğunu unutmayalım.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Kendi adıma siyasi anlayışımı şöylemem gerekirse; particiliği bırakıp, doğru için destekleyici yanlış için eylemci bir anlayış benimsemezsek Türkiye hiç bir zaman iyi yerlere gelmeyecek. Particilik (çıkar) herşeyi bitiren anlayış bence.
    Katılıyorum hocam. Ülkemizde, ne yazık ki, yaşanmakta olan ahlaki çöküntüye son vermek için çok ciddi toplumsal bir hareket gerekiyor ama umut var mı bilemiyorum...

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Sayıngereksizyorumcu, ülkemizde, yapılan işlerin bir çoğunda hata yapılıyor. Buırada sorun bu hataların hangisi, kasıtlı yapılıyor, hangisi bilmeden sorumsuzluk yüzünden ya da dikkatsizlikten yapılıyor.
    ÖSYM başta, şifre olmadığını iddia etmeye çalıştı ama tutunamadı. Şİmdi bu hatayı kabul ettiler, bu sefer neden olarak abuk subuk şeyleri bahane ediyorlar. Bu durumda, ÖSYM nin bunu kasıtlı olarak yaptığını söylemek iftira olur size katılıyorum. ki beyanları da böyle. Ama kasıtlı olarak yapmasalar bile büyük bir sorumsuzluk örneği gösterdikleri kesin. İstifa etmeliler mi bir şey diyemem. Ameller niyetlere göre değerlendirilir.
    Sınav iptali ise, başlı başına bir sorun. İptal edilmesi, edilmemesinden daha büyük sorun oluşturacak gibi. İptal edilmezse, hak geçme ihtimali yüksek. Ederlerse, hem psikolojik olarak sınava girenleri zor durumda bırakacaklar, hem de süre açısından çok zor durumda kalınacak.
    Eğer mümkünse sizin dediğiniz gibi, çok iyi bir çalışma ile sınav esnasında bu şifreleme tekniği ile soru çözenlerin tespit edilip konunun kapatılması.
    hocam bu sınav iptali konusunda tvde birisini çok güzel bir önerisini gördüm
    önümüzdeyapılacak lysde sadece bu yıla mahsus mini bir ygs yapmak ya da bu arızalı sınavın başlı başına lisans programlarına girişteki ağırlığını sembolik bir rakama çekerek 4 yıllık okullara girmek isteyenler için sadece 2. sınava girmeye yarayan br araç haline getirmek.

    istifa konusunda ise sizin gibi düşünmem mümkün değil ortada gerçekten olmaması gereken bir sorun varsa bunun bilerek veya bilmeyerek yapılması sorumlulrın sorumluluğunu ortadan kaldırmaz , tek işin buyken bunu da yapamıyosan bırakacakın kısa ve öz. bakın yanlış soru hazırlamaktan bahsetmiyorum , adaletli sınav ortamı oluşturmaktan bahsediyorum

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Kısa vadeli çözümlerin fayda getireceğini düşünmüyorum. İstifa da dahil. Şu anda LYS süreci işliyor. 65 gün kadar süre kalmış. Bu sürede istifa da çözüm değil bence. İstifa edeceklerse bile LYS yi de yapsınlar öyle istifa etsinler.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    hocam bu sınav iptali konusunda tvde birisini çok güzel bir önerisini gördüm
    önümüzdeyapılacak lysde sadece bu yıla mahsus mini bir ygs yapmak ya da bu arızalı sınavın başlı başına lisans programlarına girişteki ağırlığını sembolik bir rakama çekerek 4 yıllık okullara girmek isteyenler için sadece 2. sınava girmeye yarayan br araç haline getirmek.

    istifa konusunda ise sizin gibi düşünmem mümkün değil ortada gerçekten olmaması gereken bir sorun varsa bunun bilerek veya bilmeyerek yapılması sorumlulrın sorumluluğunu ortadan kaldırmaz , tek işin buyken bunu da yapamıyosan bırakacakın kısa ve öz. bakın yanlış soru hazırlamaktan bahsetmiyorum , adaletli sınav ortamı oluşturmaktan bahsediyorum
    Hocam bence ygs nin kat sayısının sembolik bir rakama dönüştürülmesi de çok makul bir çözüm değil.Bunu uzman gözüyle çözüm olarak sunmak kolay.Ama bu süreçte sınava hazırlanan öğrenciler açısından baktığımızda da sağlıksız bir çözüm olduğunu görürüz.Kat sayısı sembolik olucak olan bir sınava da o oranda çalışılmalı.Çünkü ygs ve lys konuları birbirinden bağımsız olmamakla birlikte her bireri içinde ayrı bir çalışma yöntemi gerekiyor.Sözel açaısından bakarsam ygs bu derslerin yorum kısmını lys de bilgi kısmını istiyor.Falan filan işte

    ÖSYM nin yaptığı telafisi zor bir hata.Ağzıyla kuş tutsa bunu kapatamaz.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Hocam bence ygs nin kat sayısının sembolik bir rakama dönüştürülmesi de çok makul bir çözüm değil.Bunu uzman gözüyle çözüm olarak sunmak kolay.Ama bu süreçte sınava hazırlanan öğrenciler açısından baktığımızda da sağlıksız bir çözüm olduğunu görürüz.Kat sayısı sembolik olucak olan bir sınava da o oranda çalışılmalı.Çünkü ygs ve lys konuları birbirinden bağımsız olmamakla birlikte her bireri içinde ayrı bir çalışma yöntemi gerekiyor.Sözel açaısından bakarsam ygs bu derslerin yorum kısmını lys de bilgi kısmını istiyor.Falan filan işte

    ÖSYM nin yaptığı telafisi zor bir hata.Ağzıyla kuş tutsa bunu kapatamaz.
    katsayısı sembolik olan sınava da o oranda çalışılmalı dersen sanki tüm renkleri boyadık bi tek fıstıki yeşil kaldı gibi oluyor. sonuçta ortada bir arıza varsa bundan herkes hiç suçu olmasa da etkilenir ama sorumlular da cezanın büyüğünü öder . bu da çözüm değil şu da çözüm değil derken çok şey istiyosunuz ayrıca durun bakalım ösymyi henüz sehpaya koymadık biz sadece varsayımlar üzerinde konuşuyoruz. yani ben halen bahsedildiği kadar kolay uygulanabilir bir algoritmanın bir sınavda kayda değer sayıda (mesela %75 inden çok) soru çözebildiğini düşünmüyorum daha doğrusu düşünmek dahi istemiyorum çünkü bunu çocuk bile yapmaz. öğrencinin bu algoritmayı bulması sorun değil siz bu algoritmayla büyük bir kısmı çözülen bir sınav yaparsanız ve istediğiniz öğrencilere şunu şunu yap diye el altından belirtirseniz (bu tüyo verildi de demiyorum ama bu bilgiyi sızdırmak cevap anahtarını sızdırmaktan daha kolay , bir dost meclisinde bile sızdırılabilir ama cevap anahtarını kafanızda tutamazsınız muhakkak bir yazılı not ile sızdırmanız gerekir) sınav adaleti ortadan kalkmış olur. yine diyorum kitapçıkların bazılarında çok soru çözebiliyo olması yine benim için büyük bir sorun teşkil etmez çünkü o kitapçıklara sahip öğrencilerin sınavları mercek altına alınır ve sorun varsa iptal edilir adalet sağlanır yok eğer kitapçıkların da çok büyük bi kısmında bu basit algoritma varsa bu sınavın bi şekilde iptal edilerek ya da katsayısı düşürülerek öğrencilerin arasında sıralama yapmasının önüne geçilmelidir.
    taa başında beri dediğimiz gibi de öğrenciler bunlara fazla takılmamalılar ve yargı-siyaset-bürokrasi ne karara varırsa bu bizim için en doğrusu ve adili olacaktır düşüncesiyle önlerindeki sınava hazırlanmalıdır. dolduruşa gelmeyin, sınava girmeyen hatta sınava hiçbir yakını dahi girmeyen 25-30 yaşındaki liseli eylemci arkadaşlarımıza uymayın (bi parantez de onlara eylem yapmak en doğal hakları sonuçta birşeyler ters gidiyor diye düşünüyolarsa kendileri doğrudan içinde olmasalar bile bunu protesto edebilirler)


 
1 2 3 4

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları