zynpbrnc 00:23 09 Kas 2013 #1
Matematiği sevdirmek için alışılmışın dışında neler yapılabilir?
matsever63 00:30 09 Kas 2013 #2
formülü verdikten sonra ispata girin

böylelikle şahış kendini robot hissetmeyecek ve daha bağlanacak sorulara
kaskas123 00:39 09 Kas 2013 #3
formülü verdikten sonra ispata girin

böylelikle şahış kendini robot hissetmeyecek ve daha bağlanacak sorulara
o kişiden kişiye değişir. kendimden biliyorum. okulda hocadan formüllerin ispatlarını istediğim zaman sınıftan bana bir böğürme ile birlikte sitem geliyor.
matematiği sevdirmek için sıkmayın öğrenciyi. baktınız sıkıldı. bırakın. bir 5 dk ara verin. veya soruya bakın ama çözmeyin. onun fikirlerini alın ve o fikirlerle soruyu çözmeye çalışın. bu soruyu kendisi çözüyormuş gibi hissettirebilir.
veya ödül verin. örneğin kendisi 10 soru çözdüğü zaman bir elma verin. veya ne seviyorsa. limiti siz belirleyin.
hepsinden önce dersi eğlenceli kılın. 50dk derste 49 dk ders işlemeyin. normal bir öğrenci max.20-25 dk ders dinler. eğer o dersi sevmiyorsa ilk 3 dk sonra sıkılır. sıkıldığı zamanda sevmez.
zynpbrnc 01:29 09 Kas 2013 #4
Öğrenciye ödül vermek onu her iyi bir şey yaptığında ödül beklemesine yol açmaz mı?
kaskas123 02:19 09 Kas 2013 #5 Öğrenciye ödül vermek onu her iyi bir şey yaptığında ödül beklemesine yol açmaz mı?
ödüller aşırı sıklıkla olmamalı. kendimden bahsedeyim. sevmediğim bir derse çalışırken bir konuyu bitirdimde anime izlerim. kendime verdiğim ödül bu. çok sık olmamalı. ayarlı olmalı.
Serkan A. 03:00 09 Kas 2013 #6
Matematik yeteneğinin büyük kısmı kalıtsal olarak gelir. Kalıtsal olarak yeteneği çok az bulunanlara bir şey yapılamaz bence. Arada kalanlar ise kendi istemedikçe elden bir şey gelmez. Bu arada kalanlar, öğrenmeyi bir zorunluk olarak görürse ancak başarabilir. Çok azmetmesi gerekebilir. Bunu bir ihtiyaç yada çok önemli bir olay olarak görmedikçe başarılı olmaz bence.
Ben bir insanın bir şeyi başarmak istemesi için gereken azmi o olayının önemini kendi k*****ığı zaman olacağını düşürüm. Dışarıdan zorlamalar gençlerde özellikle bir işe yaramıyor. Ama etrafındaki ortam yüzünden bunun çok yararlı ve işine gerçek yarayacağını kendisi fark edebilirse o zaman azmi gelebilir.
Bir şeyin önemli olduğunu geçekten işe yarar bir şey olduğunu o kişi tavsiye etmektense çevre veya karşılaşacağı çarpıcı bir örnek karşısında bu çıkarımı kendisi yapması durumunda o işe gerçekten inanıp başarabilir.
Böyle bir ortam ve olaylar bütünü ile karşılaşabilmesi sağlamak olabilir. Bunlar neler olabilir diyeceksiniz, bir çok örnek verilebilir. Şu an bu kadar yazabildim. Aklıma geldikçe yazarım.
zynpbrnc 01:08 10 Kas 2013 #7
teşekkürler