MatematikTutkusu.com Forumları

Arabalarla ilgili ilginç bir soru

 İlk  1 2 3 Son
Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 00:14 16 Şub 2011 #11
Benim devir konusunda ısrar etmemin sebebi doğal bir sebepten. Araba kullanılırken vites değiştirme, hıza göre değilde arabanın bağırmasına yani 3000 devire gelmesine endekslidir (ortalama araçlarda).
4. viteste, vites artırmayı düşünmüyorsak 3000 devirde gideriz en fazla. Biraz hızlanıp 5. vitese geçtiğimzde de 3.000 deviri geçmemeye endekslidir insan. Ben bu yüzden devire takmış durumdayım. Aslında soruyu 3000 devir üzerinden soracaktım ama 3000 pisikolojik sınır(devir) olduğundan 2500 e çektim; konu dağılmasın diye.

3.141592653589 - ait kullanıcı resmi (Avatar) 3.141592653589 00:24 16 Şub 2011 #12
arkadaşlar ben 2500 rpm (devir/dak.) de 4. vites derim.
birçok aile otomobillerde 90km/h yakıtın en ekonomik harcandığı hızdır.
yakıt tasarrufu için ayrıca:
*aynı devirde kullanamaya çalışın. çokça vites değiştirmeyin. 3500 rpm'i geçmeyin.
*çokça şerit değiştirmeyin.
*yağ yakıt hava filitreleriniz temiz olsun. 15 günde bir hava filitresinin kapağını çıkarın filitreyi üfleyin veya elektrikli süpürgeyle temizleyin.
*akşamüstü veya sabah çok erken yakıt alın.(hava soğuken yakıt yoğunlaşır. yazın öğlen saat 12de x TL ye 1 litre alırken; aynı gün sabah saat 6da x TLye 1,05 litre alabilirsiniz.)
*lastikleriniz üretici firmanın önerdiği basınçda olsun. (sürtünme meselesi)
*pencere açık gitmeyin. (klima daha az yakar.)
şimdilik aklıma gelen bu kadar

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 00:27 16 Şub 2011 #13
hocam sizi anlıyorum ama dediğim gibi 2500 devir bir vitesin kendisi için belirlenen sınırlarının içindedir o yüzden de genel olarak yüksek viteste bu hızı yapmak birim yol için daha verimlidir (birim zaman için de tam tersi)

bunlara takılmak yerine teknik olarak daha az yakıt tüketmenin yollarını aramak lazım çünkü bu söylediğiniz insanın sürüş tarzıdır genelde de değiştirmez. birisi size 2500 devirde 3. viteste gimek en az yakıtı tüketiyomuş dese bile buna çok uyabileceğinizi sanmıyorum
arabının bakımı , lastiklerin özellikleri havası civası , aerodinamik yapı ne bileyim giderken camın açık olması bile bunlardan daha önemli şeyler.

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 00:34 16 Şub 2011 #14
arabının bakımı , lastiklerin özellikleri havası civası , aerodinamik yapı ne bileyim giderken camın açık olması bile bunlardan daha önemli şeyler.
Bunların bu sorudan daha önemli olduğunu sanmıyorum. Camın açık olmasının sarfiyatı çok artırdığını ben hep söylerim de bu dediğim durum araba sürerken sürekli yapılan bir iş. Diğer az yaktırma yöntemleri bazen olup bazen olmayan durumlar.
Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben.
Yakıt sarfiyatını etkileyen en önemli şey gaz pedalına nasıl davrandığınızdır bence.

3.141592653589 - ait kullanıcı resmi (Avatar) 3.141592653589 00:35 16 Şub 2011 #15
çokça şerit değiştirmekde çok yakıt harcamanıza sebebdir.

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 00:40 16 Şub 2011 #16
Dizel motorlar için yakıt tasarrufunda en büyük etken, gaza benzinli motorlardaki gibi birden yüklenmemek. Dizel motorlar ne kadar turbosu da olsa benzinli araçlar kadar seri değil. O yüzden benzinli araç kullanır gibi dizel araç kullanmak, yakıtı fazlasıyla katlıyor. Gazı azar azar verip, motorun o gazı yemesini bekleyip tekrar gazı artırdığınızda tasarruf açısından çok fark ediyor. Bu şekilde yapılınca zaten 3000 devire gerek kalmadan 2550 devir, vites değiştirmek için yetiyor.

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 00:42 16 Şub 2011 #17
"Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben. "
Altına imzamı attım.

3.141592653589 - ait kullanıcı resmi (Avatar) 3.141592653589 00:43 16 Şub 2011 #18
gaz pedalına sert birden basılmaz ve (ani duruş yapılmayacaksa) sert birden çekilmez.
fren pedalı birden ani basılmaz. (ani duruş yapılmayacaksa)
kışın motoru ısıtmak adı altında rolantide çalıştırmak ÇOK YANLIŞTIR.
çünkü ortalama olarak; 10 saniye rolantide çalıştırmak 90 km/h hızla 3km yol yapmak kadar yakıt harcar.
doğrusu düşük devirde soğuk olarak çalıştırın; yolda giderken motor ısınsın.
aslında kışın kısa mesafede arabayı çalıştırmak hatalıdır. çünkü kışın aracınız tam randımana geldiğinde varacağınız noktaya ya gelirsiniz yada çok yaklaşmışsınızdır.

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 00:49 16 Şub 2011 #19
Bunların bu sorudan daha önemli olduğunu sanmıyorum. Camın açık olmasının sarfiyatı çok artırdığını ben hep söylerim de bu dediğim durum araba sürerken sürekli yapılan bir iş. Diğer az yaktırma yöntemleri bazen olup bazen olmayan durumlar.
Frene en az basan en iyi şöfördür mantığında davranırım ben.
Yakıt sarfiyatını etkileyen en önemli şey gaz pedalına nasıl davrandığınızdır bence.
hocam ben de hep şunu söylerim
makro boyutta kaybediyorsanız bunu mikro düzenlemelerle tersine döndüremezsiniz

dünyanın en acemi sürücüsüne verimli bir aracı verdiğinizde sizin altınıza da bakımı yapılmamış motor hacmi büyk , mümkünse 6 ya da 8 silindirli bir aracı verdiğimizde siz gaz pedalına ayıp lmasın diye elinizle de bassanız durumu kurtaramazsınız. yani demk istediğim resmin geneline bakıp teknik verimliliği yüksek araç kullanmak lazım. gerisi kişiye bağlıdır ve kişiden kişiye değişiklik gösterse de kişinin genel süüşü içinde çok değişiklik göstermez, çok fazla gaz-fren yapan birisi "ya bu çok yakıyomuş" diyip bu tarzını değiştir(e)mez.

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 00:53 16 Şub 2011 #20
"çok fazla gaz-fren yapan birisi "ya bu çok yakıyomuş" diyip bu tarzını değiştir(e)mez."
Benzinciye gidince değiştirmek zorunda. eurodizel olmuş 3,420 tl

 İlk  1 2 3 Son
Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm