AYARcom 14:19 06 May 2012 #1
Merhaba
Dershanedeki etüt hocamla sohbet ediyorduk
Beni sürekli matematik bölümüne gitmekten vazgeçirmeye çalışıyo o sırada bişey söyledi.. Bölümde bi formül varmış bunun mantığını çöz sana helal olsun dedi..
Formül şu
ε=2ε ve ε=1\ε
Bi de bi cismin hacmi 0 çıkmış böyle garip şeyler varmış
Şu epsilon formülüyle ilgili biraz bilgi veren olursa çok sevinirim
kırmızı gece 23:06 06 May 2012 #2
E ne demek acaba ?
E ne demek bilmiyorum, yani bu benim kısı
tlı matematik bilgimle çözülecek bir şeye benzemiyor.
ε=2ε bir şey aynı şeyin 2 katına eşit, böyle bir şey matematiksel olarak mümkün mü?
neyse ben mutlak değer testime geri döneyim, yoksa boğulucam bu sularda.
ve ε=1\ε
AYARcom 23:48 06 May 2012 #3
Bende aynı şeyi söylüyorum zaten.. Dövmediğiniz kaldı

Böyle birşey gerçekten varmı diye merak ettim ve sordum Allah kahretsin beni ne büyük hata etmişim (: Sohbet bölümünde bile bu tarz şeyler soramıcaksak ne yapıcaz forumda merak ediyorum sadece soru mu çözdürücez.. Neyse ben de
lys denemesi çözmeye devam ediyim
MatematikciFM 01:10 07 May 2012 #4
Dediğin şekilde bir formül bilmiyorum, ama epsilon-delta tekniği var ve gerçekten baba konulardan birisi denilebilir. Gerçi şimdi lise müfredatından kaldırıldı, sadece üniversitede anlatılıyor.(artık gereksiz mi gördüler, yoksa zor diye mi bilmiyorum)
MatematikciFM 01:12 07 May 2012 #5
Bir cismin hacminin 0 çıkması zor, o cisim olsa olsa nokta olur. Ha, 1=2 eşitliğini bulurken kullanılan hileler kullanılıyorsa bilmem.
AYARcom 01:20 07 May 2012 #6 Yorum için sağolun hocam
O formül hangi konuda geçiyor onu da söyler misiniz
MatematikciFM 01:25 07 May 2012 #7 Yorum için sağolun hocam
O formül hangi konuda geçiyor onu da söyler misiniz
formül değil o, bir teknik. dizilerin limitini bulurken kullanılan bir teknik.
MatematikCafe.Net / Matematik,Geometri,Matematik Ders Notları,2011,2012,KPSS,YGS-LYS,SBS,DGS,ALES Hazırlık
Cem1971 12:30 07 May 2012 #8
Matematik Bölümü mezunuyum.
Etüt hocan sallamış ama, sana bu bölümün ne kadar gereksiz ve saçma şeyler öğretildiğini anlatmak istemiş sanırım, seni bundan vazgeçirmek için. Ama bayağı sallamış. Tek kelimeyle ilmî cinayet işlemiş. İnsan; bölümün çok zor olduğunu veya mezun olmanın zor olduğunu söyler, ama böyle karşı örnek vereceğim diye abesle iştigal konuşamaz, konuşmamalı.
Delta yazmayı unutmuş(!);
delta(epsilon)=epsilon'dur o, delta, epsilona bağlı bir keyfiyet orada. Var olan epsilonlardan minimum olanı delta(epsilon) seçilir. Tam bilmeyince böyle karıştırır insan işte. Bir de bilmeyen birine anlatınca senin kafan hepten karışı; bu nasıl bölü
mmüş demeye başlarsın. Hocanın amacı da buymuş zaten dediğine göre. Böyle bir kaos ile senin kafan kaos üssü kaos olur. Ne güzel(!), eğitim veya rehberlik hizmetine bakınız; bu mu olmalı yani...
Arkadaşım; bahsettiğiniz bölüm çok zordur.
Bu bölümler üniversiteye akademisyen hazırlamak için kurulmuştur. Eğitim fakülteleri ise öğretmenlik için kurulmuştur. Yani buradaki dersler çok daha ağırdır. Çünkü statüsü başka. Ama ne var ki kağıt üzerinde, bu hâl ülkede işlemiyor. Eğitim fakültesinden mezunlar da akademisyen oluyor. Halbuki öyle olmamalı. Bunların kuruluş amaçları aynı değil. Zaten güncel konu bu. Öğretmen olmasın deniyor dikkat ederseniz, haberleri takip ediyorsanız. Fakat öğretmen bölümlerinden mezunları akademisyen yapıyorlar.
Size ikisi arasındaki farkı anlattım ve bu bölümün oldukça zor olduğunu, teoremden başka bir şey göremezsiniz. Devamlı teorem gösteirler ve ispatları. Teorem manyağı olursunuz bir zaman sonra.
Bu teoremler veya bölümde anlatılanlar onlarca yıllık çalışmaların ve birikimlerin sonucudur ve bunlar hep kafa adamlar tarafından keşfedildiği için ağırdırlar tabiî, anlaşılması zordurlar onca birkimin. İlk 1. sınıfta şaşkınlaşırsınız, eğer bu şaşkınlığınız gitmez ve mevcut durumu alışamazsanız okuldan hiç keyif almamaya başlarsınız ve bu, okulu bırakmaya, başka bölüme geçmeye doğru gider ve orada sonuçlanır. Eğer bu şaşkınlık halini umursamazsanız bölümü 7-8 yılda ancak bitirebilirsiniz. Veya çok çalışır mevcut duruma alışırsınız ve matematikçi olursunuz.
Tekrar edelim; bölüm oldukça zordur.
Olay budur. Varın siz karar verin.
Etüt hocanız bir şey anlatacaksa size, böyle anlatmalıydı. Rehberlik budur.
AYARcom 20:46 07 May 2012 #9
Ben size ne kadar teşekkür etsem azdır

İşte bunları duymaya ihtiyacım vardı.. Ben bir senemi daha feda edip iyi bir mühendisliğe girmeyi tercih ediyorum

Tekrar çok sağolun
orkun44 01:30 08 May 2012 #10 Matematik Bölümü mezunuyum.
Etüt hocan sallamış ama, sana bu bölümün ne kadar gereksiz ve saçma şeyler öğretildiğini anlatmak istemiş sanırım, seni bundan vazgeçirmek için. Ama bayağı sallamış. Tek kelimeyle ilmî cinayet işlemiş. İnsan; bölümün çok zor olduğunu veya mezun olmanın zor olduğunu söyler, ama böyle karşı örnek vereceğim diye abesle iştigal konuşamaz, konuşmamalı.
Delta yazmayı unutmuş(!);
delta(epsilon)=epsilon'dur o, delta, epsilona bağlı bir keyfiyet orada. Var olan epsilonlardan minimum olanı delta(epsilon) seçilir. Tam bilmeyince böyle karıştırır insan işte. Bir de bilmeyen birine anlatınca senin kafan hepten karışı; bu nasıl bölü
mmüş demeye başlarsın. Hocanın amacı da buymuş zaten dediğine göre. Böyle bir kaos ile senin kafan kaos üssü kaos olur. Ne güzel(!), eğitim veya rehberlik hizmetine bakınız; bu mu olmalı yani...
Arkadaşım; bahsettiğiniz bölüm çok zordur.
Bu bölümler üniversiteye akademisyen hazırlamak için kurulmuştur. Eğitim fakülteleri ise öğretmenlik için kurulmuştur. Yani buradaki dersler çok daha ağırdır. Çünkü statüsü başka. Ama ne var ki kağıt üzerinde, bu hâl ülkede işlemiyor. Eğitim fakültesinden mezunlar da akademisyen oluyor. Halbuki öyle olmamalı. Bunların kuruluş amaçları aynı değil. Zaten güncel konu bu. Öğretmen olmasın deniyor dikkat ederseniz, haberleri takip ediyorsanız. Fakat öğretmen bölümlerinden mezunları akademisyen yapıyorlar.
Size ikisi arasındaki farkı anlattım ve bu bölümün oldukça zor olduğunu, teoremden başka bir şey göremezsiniz. Devamlı teorem gösteirler ve ispatları. Teorem manyağı olursunuz bir zaman sonra.
Bu teoremler veya bölümde anlatılanlar onlarca yıllık çalışmaların ve birikimlerin sonucudur ve bunlar hep kafa adamlar tarafından keşfedildiği için ağırdırlar tabiî, anlaşılması zordurlar onca birkimin. İlk 1. sınıfta şaşkınlaşırsınız, eğer bu şaşkınlığınız gitmez ve mevcut durumu alışamazsanız okuldan hiç keyif almamaya başlarsınız ve bu, okulu bırakmaya, başka bölüme geçmeye doğru gider ve orada sonuçlanır. Eğer bu şaşkınlık halini umursamazsanız bölümü 7-8 yılda ancak bitirebilirsiniz. Veya çok çalışır mevcut duruma alışırsınız ve matematikçi olursunuz.
Tekrar edelim; bölüm oldukça zordur.
Olay budur. Varın siz karar verin.
Etüt hocanız bir şey anlatacaksa size, böyle anlatmalıydı. Rehberlik budur.

hocam peki akademisyen olmak zor mudur?
siz oldunuz mu matematik bölümü mezunu için en iyisi üniversitede kalmak galiba