1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Liselerde Matematik Bölümü

    Bakanlığımız Milli Eğitimimizde senelerdir oynama yapıyor. Ben şunu iddia ediyorum. MEB in bugüne kadar yaptığı en güzel işlerden biri liselerde Matematik bölümünü kurmasıydı, en büyük hatalarından biri de, bu uygulamadan vazgeçilmesiydi. Dersine girdiğim Fen bölümü öğrencilerinin çoğu, Matematiğe karşı ilgisiz ve bilgisizdi. Fen ve Matematik, birbirine benziyor diye MF grubunun kurulmasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Ben Lise 2 yi Fen, Lise 3 ü Matematik bölümünde okudum. Zaten biz Lise 3 e başladığımızda açıldı bizden bir iki yıl sonra tekrar kapatıldı. Benim gördüğüm, MF grubu sistemi öğrencilere zarar veriyor. MF grubunda okuyan Matematik seven bir öğrencinin Fen dersleriyle, Fen grubu derslerini seven bir öğrencinin Matematikle başının dertte olduğuna çok şahit oldum. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda, liselerde Matematik ve Fen bölüm olarak ayrılmalı mı, bir de Edebiyat liseleri açılmışken, Fen liseleri varken Matematik lisesi de olmalı mı?

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam size katılıyorum gerçekten sadece Matematik olsa çok iyi olurdu.. Ben daha önce matematik bölümünün olduğunu bilmiyordum..Bir matematik lisesi olsaydı oraya gitmeyi tercih ederdim

  3. #3

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam dediğin noktada yanılıyorlar. Fencileri "Matematiksel – Mantıksal Zekâ" içine girebileceğini düşünmeleri yanlış bir algılama. Fen sevenlerin çoğu Kimya ve Biyolojide başarılıdır. Fizikte başarı çok azdır. Bunu çevrenizde sizde görmüşsünüzdür. En çok matematik gerektiren fizik başarısı bu kadar düşükken nasıl Matematik yapabileceklerini düşünüyorlar . Bunu matematiği veya kendimizi övmek için değil doğruyu algılamaya çalışmak için söylüyorum.

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ben genel ders yükünün azaltılıp bazı branşlaşmaların olması gerektiğini düşünüyorum. matematiğe ilgisi veya matematik yapabilme becerisi az diye fen alanında okuyan bir öğrencinin seyreltilmiş matematik görmesini uygun görmüyorum. benzeri matematik bölümü açıp orada okuyan öğrencilere fen gösterirken de geçerli. lise düzeyinde konulardan bahsediyoruz sonuçta ama müfredatın genelinde bir kırpmaya gidilmesi şart bence.

  5. #5
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam ben muhalefet olmayı seven bir kişiyim. Bana göre fen bilimleri alanı ile matematik ayrı düşünülemez.Bu görüşü daha çok lisedeyken fizik, kimya, biyoloji alanında başarısız olanların savunduğunu düşünüyorum. Tabi ki bazı konularda haklısınız fakat bir fizik alanını matematiksiz düşünemeyiz. Thales, Euler, Pisagor, Arşimet, Leibniz, Gauss gibi ünlü matematikçilerin de aynı zamanda birer fizikçi olduğu gerçeği vardır.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alp kardeş , ben Matematik bölümü açsınlar orada 24 saat Matematik anlatsınlar demiyorum. Elbette Fizik, Kimya, Biyoloji gösterilsin ama biraz derecesini düşürerek ve ÖSS sınavını da buna paralele olarak hazırlasınlar. Ben her zaman söylerim, Matematiğe yatkın birisi ya da sayısal zekaya sahip birisi her şeye burnunu *****. Benim demek istediğim şu, Matematik, diğer bilim dallarından biraz farklı. Eğer birisi Matematiği kendine meslek olarak seçmeyi tercih ediyorsa, ona diğer konuları göstermeyi biraz azaltıp Matematiği artırmalarında fayda var. Daha donanımlı olabilmesi için. Ayrıca hep gözden kaçırılan ve bence yanlış yürütülen bir mantık var. Bugüne kadar hep Matematikle Fizik, Kimya özdeşleştirildi. Fizik, Kimya Matematiği kullanır ama Matematik, Fizik ve Kimyayı kullanmaz. Matematiğin temelinde okuduğunu anlamak vardır. Fizik ve Kimyaya ağırlık vereceklerine Dil ve Anlatım ve okuma dersine ağırlık verseler daha iyi olurdu. Fizik bilgisi eksik olan birisi Matematik öğrenirken bunun eksikliğini hissetmiyor ama Matematik öğrenen biri okuduğunu anlamıyorsa tam bir facia oluyor. Bunu sen de tecrübe edineceksin. Hem eğitim alırken, hem de eğitim verirken. Bir okulda bir Türkçe öğretmenimiz bana , "Ben Matematikçilerin yazdıkları kitaplardaki imla ve yazım hatalarının, Edebiyatçılardakinden daha az olduğuna inanıyorum. " demişti.
    13 yılda binlerce öğrenciye ders verdim. Bana 13 seneni bir cümleyle özetle deseler, şöyle derdim, " Matematik bilen yetiştirdim ama Matematikçi yetiştiremedim." O kadar öğrencinin arasında yeterli seviyede Matematik bilgisi, sevgisi ve donanımına sahip öğrenci sayısı 10 u geçmez. Fizik ve Kimya okumak isteyenlere elbette olabildiğince Matematik anlatılmalı. Ama Matematik okumak isteyenlere Fizik ve Kimya, genel kültürden öte gitmez.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ayrıca şunu da söyleyeyim. Fen bölümünde öğrencilerin Matematik sevgileri ve ilgileri farklı olduğu için seviyeyi hep Fen ağırlıklı öğrencilerin seviyesine ve ilgisine göre ayarlamak zorunda kalıyorsunuz. Bu da Matematik alanına yönelmeyi düşünenlere o kadar zarar veriyor ki. Aslında Matematiğe yatkın ve yüksek seviyede Matematik görmek isteyen öğrenciler var ama onlara olması gereken kadar anlatamamak beni üzüyor. Öğretmenliğin en keyifli yanı Matematiğe ilgisi yüksek olan ve temel bilgisi yeterli olanlara Matematik anlatmak. MEB, MF grubu adı altında, Matematikçi olmak isteyen öğrencilerin körelmesine çanak tutuyor. Eğer bir öğrenci ben bu işi en zor şartlar altında başarırım diye kendine güveniyorsa buna engel olmamalı. Bugün ülkemizde layığıyla yetişmiş Matematikçilerin olmamasının altında da bence bu yatıyor.

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu fotoğrafa iyi bakın. Türünün ilk ve son örnekleri
    İstanbul Kadıköy Kenan Evren Lisesi 6 "MATEMATİK" C sınıfı mezunları

  9. #9

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Peki hocam bu fotoğraftakilerin kaçı matematikle uğraşıyor, matematik alanına bir kariyer yapmışlar?

  10. #10

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Üniversitede matematik okumayı çok düşündüm ama o yolda ilerlemeyeceğimden emin olduğumdan yazmadım.gerçi şimdi de okuduğum alanda çalışmıyorum ama bizimkisi de yahudinin ölüm döşeğinde din değiştirmesi gibi bi matematikçi mesleğini yapmayacağına bi endüstri mühendisi mesleğini yapmasın :-)

    Ayrıca yukarda Alp'in yorumunu kaçırmışım, görsem asla boş geçmezdim. Lise seviyesinde matematiği iyi denebilecek bi düzeyde olup da fizik, kimya ve hatta biyoloji dersini de katalım kötü olan öğrenci hiç görmedim. Bu paralelde yorum yapan biri olarak kendime bakarsam birkaç konu hariç fizikten ve biyolojiden hiç hoşlanmam ama ösym sınav sonucunda bu derslerden başarılı olduğumu söylüyor. Yani sevmemek için başarısızlık on sıralarda yer alan bi sebep değil bence. Daha öncesinde geçmiş hocalarınızın tarzı, dersten aldığınız keyif vs geliyordur.


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. matematik formülleri bölümü
    mert75 bu konuyu Forum Yardımı forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 31 Ara 2014, 02:03
  2. Matematik Animasyon Filmi: Matematik Hikayeleri
    Serkan A. bu konuyu Matematik Arşivi forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 20 Eki 2013, 01:48
  3. Matematik Bölümü Bitirenler
    AYARcom bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 13
    Son mesaj : 12 May 2012, 21:28
  4. Cevap: 3
    Son mesaj : 24 Haz 2011, 13:20
  5. Matematik Dergisi, Matematik Panosu için poster ve resimler
    Serkan A. bu konuyu Geometri Materyalleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 11 May 2011, 02:39
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları