Lys de MFciler sosyal bilimleri yapar ise,katsayısı diğerlerine göre daha az mı gelecek.Sayısal öğrencisi için ösym lys 1 ve lys2 ye girilmesini önermiş.Lys den tam puan almak için sosyal de yapılmalı mıdır?:)
Lys de MFciler sosyal bilimleri yapar ise,katsayısı diğerlerine göre daha az mı gelecek.Sayısal öğrencisi için ösym lys 1 ve lys2 ye girilmesini önermiş.Lys den tam puan almak için sosyal de yapılmalı mıdır?:)
LYS de sayısal harici derslerin senin MF puanına hiçbir etkisi yoktur. Sadece YGS'de vardır. O da sayısal bölümlere nazaran daha az etkilidir. Senin tam puan yapman için YGS'de 160 sorunun tamamını, LYS'de ise 50 Matematik, 30 Geometri, 30 Fizik, 30 Kimya, 30 Biyoloji sorusunun tamamını doğru cevaplaman gerekiyor. Şu ana kadar böyle bir rekor yok. Ya YGS fullendi ya da LYS. İnşallah sen kırarsın. :)
Zaten lys 1 ve 2 mecburi ki senin bölümün için Nasih. :) 3-4 ile karıştırdın sanırım.
Onu, olur da eşit ağırlık/sözel tercihi yapmak ister ise öğrenci, Edebiyat/Sosyal sınavına da girsin ki sıralaması hesaplansın diye öneriyorlardı.
Ben de düşünüyordum nasıl altından kalkacağım diye ohh saolun arkadaşlar:D üstümden yük kalktı resmen:)
Edebiyat için hayır, Türkçe için evet.
Birinci aşamada ikisinde de sınırlı ölçüde sayısal kısım var, ikinci aşamada Coğrafya tamamen sözel, Biyoloji adına fikir sahibi değilim. Ama, Coğrafya daha basit. :) / (Coğrafya 1+2)=(Biyoloji 1) benim nazarımda, o kadar zorlandım bu derste.
biyoloji ezberden çok mantık işidir mantığına söz geçirdinmi biyoloji bile kolay.bir de ayrıntılı bilgi sahibi olursan daha da kolay:)
Nuran açıklamış ben de değineyim. Şimdi iki aşamalı bir sınav var. Birincisi YGS dediğimiz şey. Bunda kırkar tane türkçe,matematik,sosyal ve fen soruları var. Bu YGS'de 160 sorunun tamamının senin puanına etkisi var. Ama ne kadar etkisi var sorusunun cevabı alana göre değişir. Adam sayısalcı ise sosyalde bir net ona 1 puan getirirken, matematikteki bir net 4 puan getirebilir. Bunların puan ağırlıkları internette bulunur.
Bir de LYS var. İşte burada artık alan dışı sorular sizi bağlamıyor. Yani Ece Ayhan'ın erkek olduğunu bilmenize gerek yok eğer bir sayısalcı ya da dilci iseniz. Burada MF puan türlerinin hesaplanmasını isteyen MatFen sınavlarına (Bunlar bir hatfa aralıklarla ayrı günlerde olur), TM puan türünün hesaplanmasını isteyen TürMat, TS puanı içinse TürSos sınavlarına girmeli.
Sayısalcı için biyoloji kaçınılamaz. Ama MF4 puan türü için etkisi az, ama MF3 için epey fazla.
Biyoloji de işlemi sadece şu ATGC lerde yapardık. Ama coğrafyada ölçek hesabı, yükseklik hesabı, vs. sanki coğrafya daha çok işlem gerektiren bir ders ama biyolojide işin içine kimyasal tepkime atom falan girdiğinden fen ile bütünleşmiş. Memnunmuyum? Tabi ki hayır. :) B
ygs den düşük alırsan takma kafaya yüklen lys sosyal yapman ts puanını etkiler edebiyat coğ. ise tm puanınıda etkiler başarılar şimdiden..
ilk aşamayı biliyorum orada bütün hepsini cevaplıyorsunuz zaten. ikinci aşamada da coğrafyanın sözel kısımda olduğunu biliyorum da biz öysde (ikinci aşama diyelim) edebiyat ve Türkçe çözmüştük onun için sormuştum.
bilemiyorum bana hep "triling" ders olarak gelmiştir. ingilizce fiillerin 1. ,2. ve 3. halleri gibi. run-ran-run nedir ya? (ezber işte)
biyolojiyi hiç sevemedim o da beni hiç sevmezdi :). össde biyolojiye ek olarak 1 fizik yanlşım vardı galiba ama öysde sayısaldan sadece biyolojide yanlış yapmıştım diye hatırlıyorum. sayısalcısın felsefe, tarih, coğrafyadan yapma git biyolojiden yanlış yap bi sıkıntı var. esas mesele de cevaplar açıklandığında biyolojiden çoğu yanlışımın nedenini de anlayamıyor olmamdı. bana göre kendi cevabım doğru oluyordu :)
Bu arada bilen biri YGS sınavında sözel derslerden hangi konular kaçıncı sınıftan çıkıyor söyleyebilir mi?
Daha ne kaldı biz TM den kaçıyoruz YGS de bizi TM leştiriyorlar:) Anlamadım.TM ciler ile nerdeyse aynı edebiyat hariç ??
TM ciler için de 11.sınıftaki basınç,kaldırma kuv.,ısı ve sıcaklık 12.sınıftaki mercekler aynalar felan çıkıyor bunları 9.sınıfta görmediler ki adamlar bunlar neyin kafasını yaşıyor:D
-40/40 yapmak zorunda değilsin ki ama. 20 Sosyal neti harikadır senin için. Türkçe'yi zaten yapıyorsun.
Sosyal'de 4 dersten de belirli kısımlar rahat yapılabiliyor, onlar da sana yeterli gelecektir. Biraz üzerine de çıkabilirsin.
-Biz Seni görmeden sevdik'i yanlış anlamışlar derim :)))
Sorma, bireysel öğrenmeye çalışmak çok çileli...
ben şimdiye kadar hep bireysel öğrendim okulun katkısı 0 zaten gırgıra gidiyoruz okula :D
Emin ol, şu üç alan arasında YGS'de en kârlı olan bizleriz yani sayısalcılar. Bir TM'ci veya TS'ci fen yapamaz eğer 9. sınıftan beri kitap kapağını açmamışsa. Ama MF'ciler bütün sorulara bakabilir. Ve zaten denemelerde göreceksin TMcilerin çoğu erkenden çıkar, TSciler bayağı bir erkenden çıkar. MFciler son dakikasına kadar kullanır. Ben her ne kadar yapamasam da çevremde örnekler var sosyalden 32-35 net yapanlar. Bizi sosyal kısmında zorlayacak tek şey coğrafya olacaktır, gerisinin neredeyse tamamı yorum. Özetle şu üç alandan dertlenmesi gereken en son kişi bizleriz.
Benim anlatmak istediğim; sayısalcılar fen dersleri görüyor, çalışıyor, çabalıyor, sorular, çözümlü örnekler, denemeler vs. Haliyle fen bilimlerindeki her soruya bakıp bir fikir sahibi olabilirler. Türkçe için ekstra bir çalışmaya gerek yok zaten. Matematik zaten bir sayısalcı için vazgeçilmez, sosyalde de kırk sorunun 25+'sı fazla derin bilgi olmadığı için mantık yürütülebilir. Ama bu bir sözelci ve eşit ağılıkçı için zor bir durum. Mesela basınçta soru çok kolaydır. P=F/s'yi bilmiyordur bir şey yapamaz. Ama adam bize tarihte ilkelerden bir tane sorsun??
Fenci olursa mecbur fene çalışacak. Zaten sevip mantığı kavrarsa neden fen yaparım kafasında olmasın. Burada bahsettiğimiz kişiler öyle sabah sözelci, öğlen eşit ağırlıkçı, akşam sayısalcı olan kişiler değil, doğru düzgün alanındaki derslere çalışan kişiler.
Ben de "Yeni sınav sisteminin" buna uygun olmayacağını belirtmek istiyorum aslında.
Adamlar zaten klasik sorular oluşturacakmış.Bunda "test sorusundaki gibi" yorum yapılabilir mi?
Yapılamaz.
Sanırım eski sınav sistemine göre düşünüyorsunuz bu konu başlığı altında ama yeni sınav sistemi için düşünün derim.
Klasik olacak diyorlar sözeller için de.
Ayrıca sabah sözelci akşam sayısalcı nasıl olunuyor.Olunuyorsa ben de olmak isterim böylece sabahki bilgilerimle sözelleri akşamki bilgilerimle fenleri yaparım.
Daha resmi gazetede yayınlanmamış, neler olacağı belli değil. Ben 12. sınıftaydım sözde devamsızlık, ders iş günün dörtte biri kadar olavaktı. Mesela 120 gün ise 30 gün gelmeyecektin. Yıl geçmedi ne oldu 10'a indi ya da inecek. Kesin bir şey olmadan yenisini göz ardı etmeli. Zaten biz YGS'deki sistemden bahsediyoruz.
Bizim sınıfta biri vardı. Eleman bir haftada sadece "ben dilciyim" demedi. Ondan anlatmak istediğim alan kimliği tam oturmamış, kararsız neye nasıl çalışılacağını bilmeyen kesim.
bana göre sosyal yapmaktansa fen yapmak daha kolaydır.fenin çoğu mantık işidir.Ezberim çok kuvvetlidir ama yinede sözel derslere kanım ısınmadı:)Benim sözel çalışırken kafam daha çok ağrıyor:)
hadi tarih genel kültür olur da türkçe-edebiyat-coğrafya tamamı ezber.
türkçede yapım eki hal ekleri fıstıkçı şahap vs bir sürü kural var. edebiyat deseniz lys edebiyat yapmak için eser- yazar bilmelisiniz. bunların hesi ezber.
ben de ezberlemeyi sevmem ve sevmediğim için yapamam.
tarihe genel kültür diyorsunuz da coğrafyaya mı ezber diyorsunuz?
ayrıca türkçe'nin neyi ezber orayı da merak ettim?
alıp elinize "fiilin anlamı nedir?" diye ezberliyor musunuz siz?
Eser-yazar ilişkilerini şak diye sormuyorlar dikkat edin (sorsalar bile "azınlık") "kuşların dili" anlamına da gelir diyor.
Siz bunu okusanız yeter zaten mantık'ut tayr'ın kuşların dili anlamına gelmesinde ezberlenecek bir şey yoktur bilakis bir okuma kâfidir.
Bir bilim yada ders matematikten uzaklaştikça ezbere dayanir.Söyleki Matematik-Fizik-Kimya-Biyoloji-Sosyal Bilimler
bu sıralamada matematikten uzaklaştikça ezber artar ve akıldan uzaklasir.Matematik deneysizdir.Fizik deney ve matematikttir.Kimyada ayni şekil deney ve matematiktir fakat deney fiziğe göre daha fazladir.Biyoloji ise matematikten çok az faydalanir hatta lise biyolojisinde kalitim hariç matematik hiç geçmez o yüzden biyoloji de dahi ezber çok fazladir.Sosyal bilimler ise deney ve akıldan uzaktir.Bilgiyi çat diye önünüze getirler.Sadece cografyanin fiziki cografya kısmında akılla birşeyler bulabilirsiniz ki buda aslında fizik ve diğer bilimlerin buldugu şeylerdir.Mesala İstanbulun 1453 te fethedildiğini yıllarca düşünseniz deneylerde yapsaniz bulamazsiniz.O halde ezberdir.Edebiyata hiç girmiyorum zaten katıksız ezberdir.
Türkçenin dilbilgisini ögretip su zarftır bu sıfattir diye dayatmak *****liktan baska birsey değildir.Kırmızı elmadaki kırmızının sıfat oldugunu bilmeye gerek yok kırmızı elma demek için.Hepimiz zaten o dilbilgisinde bütün kurallari günlük hayatimizdan biliyoruz sadece adini bilmiyoruz bilemeyeceğiz tek şey yazim kurallaridir belki de.Su anda 50 yasinda bir adam olsun muhtemelen zarfi sifatir vb.unutmustur ama benden daha iyi türkçesi vardir ve sıfatlari daha iyi kullanir o halde bu isimleri zorla dayatmanin hiçbir manasi yoktur.Hiç birimiz dilbilimcisi değiliz...
ben ısrarla Tarihin ezber olmadığını savunuyorum.
bir dergi açar tarihi bir olay okuruz peki sınavda karşımıza o olayı aynen anlatır mı gelir? yoksa akılda kalması gereken mi?
istanbulun 1453te fethedildiğini bilmek ezber değildir.
coğrafya gene bir nebze genel kültürle alakalı olabilir ama türkçe kesin ezber. mantığı yok. türkçe sadece fiilin anlamını bilmekle bitmiyor. bu ders türkçe gibi bir şey bilmeden de çıkarabileceğiniz bir derste değil. ses olayları başka boyut. var olan ekler başka bir boyun.
matematikte veya geometride başka konulardan yardım alarak soru çözülebilir ama türkçede eğer o konu ile ilgili bilgileri bilmiyorsan veya ezberlememişsen yapamazsın.
klasik sınav olmayacak. yani sürekli olmayacak. ahmaklığın sınırı olmadığı için hiç olmayacak diyemiyorum, deneyebilirler ve olamayacağını görmüş olurlar.
bu konu uzayıp gider şimdi biraz yorgunum o yüzden uzatmayacağım. sözel bölüme özellikle de ygs de çıkan kısımlarına bu kadar tavırlı durmamak lazım. bir nevi genel kültür olarak bakmak, sokakta karşılaştığınız her insanın az da olsa bilmesi gereken konular olarak görmek daha doğru.
Türkçe'yi bi kademe daha üstte tutuyorum. genel kültürden çok ezber dahi olsa bilmek gerekli. sıfata neden isim buluyoruz? bilmek için, bilmek isimlendirmektir zaten. bir de yeri gelmişken not düşeyim, televizyon izlerken altyazı, haber spotu, başlık vs yazan ve okuduğu bölüm muhtemelen Türkçe ağırlıklı olan , okulunda genel olarak Türkçe gören ve halen saçma sapan yazım yanlışı yapanları gördükçe kafamı sivri bir yere vurasım geliyor. dikkat edin hata demiyorum yani elin klavyede kaymasıyla oluşan bir arıza değil bilakis bilmemekten kaynaklı bir durum. diyeceksiniz sen çok mu biliyosun? konuşmam çat pat derdimi anlatacak kadar konuşuyorum, yazım ise orta seviye. burada katlettiğim Türkçe'nin genel nedeni kolayıma gelmesi (büyük harf pek kullanmamak gibi) , el sürçmesi veya alışkanlık. kısaca Türkçe bilelim, gocunmayalım.
onların ahmak olup olmamaları umrumda değil loto bize vuracak yanarım yanarım :(
Bence de Türkçe, tarih, coğrafya bilinmeli. Sayısalcı olmama rağmen gördüğümüz edebiyat derslerini de savunuyorum. O da tarih kapsamında ayrıca eski, yakın ve yeni kültürümüzü tanımamızda etkin rolü var. Ne matematik, fenle kafayı yemeli; ne de matematik, fen bilmemeli.
Adlandirmak bilmek demek değildir.Aklında logaritma mantığına sahip birisi log a demek yerine pow a diyerekte bulabilir veya artık nasil biri isim verirse.(Tabi matematikte evrensellik açisindan herkes log yazar ama oraya log yazmak mi önemli yoksa onun mantiğini kavramak mi?)
Dilbilgiside ayni şeyi yapiyor işte zaten biliyoruz biz onlarin mantiğini,bildiğimiz şeylere zorla isim verip ka vratmaya çalişiyorlar.(Cümlem içinde örnek vereyim ben şeyin zamir oldugunu bilmeme gerek yok şeyi cümlede kullanmak için?)
Bu arada tarihi bende severim fakat ezberdir tarih :).
Fen ve matematikle sözel dersleri bir tutamazsiniz.Fen ve matematiği 10 görüyorsak sözel dersleri 1 görmeliyiz.Ben suan dünyada sözel dersleri, eline kitap verilince yapamayacak bir adam tanimiyorum(Belki birkaç soru kaçirir :)).Bilmek kitaba bağli kalmak değil bilgi üretebilmeyi bilmektir.Fakat matematik ve fen bilmeyen adama hangi kitabi verirseniz verin kalem dahi oynatamaz.Yani sonuç sosyal bilimler fen ve matematikle karsilaştirilacak seviyede bile değiller.