Askıcı çocuk çaya kaç şeker atarak karıştırdığını hatırlayamıyor. (bkz: "abi çayına tek şeker ............. olabilirim")
buradan çıkan sonuç şudur;
1) Askıcı çocuğa "ocakçı" ile ilgili olanların dışında soracağınız herhangi bir soru karşısında alacağınız cevap doğru da olsa yanlışta olsa çaya kaç şeker attığı bir muammadır. Çünkü "çaya gerçekte kaç şeker atıldığı" sorusuna askıcının verebileceği cevap yoktur, olamaz.. (tekrar bkz: "abi çayına tek şeker ......... olabilirim")
2) Durum böyle iken "gerçekte" çaya kaç şeker atıldığının cevabı "ocakçı" da aranmalıdır.
Öncelikle biraz durum değerlendirmesi yapalım:
a) Askıcı en son yazı-tura oyununu ya kazanmıştır ya kaybetmiştir -hiç sorun değil- önemli olan 1 dakikayı geçmiş olmak yada olmamak gibi düşünürsek ,
b) Askıcı 1 dakika içinde oynamış yada oynamamış -hiç sorun değil- önemli olan son oyunda yazı-turayı bilmişmi bilmemişmi gibi düşünsekte
doğru-yanlış cevap alma ihtimalimiz %50-50 dir.
Şöyle ki; en son oynadığı oyun 1 dakika içinde ise "A" durumu, 1 dakikayı geçmişse "B" durumu, en son oyunu kazanmışsa "+" kaybetmişse "-" sembollerini seçersek,
(A,+) ise doğru,
(A,-) ise yanlış,
(B,+) ise yanlış,
(B,-) ise doğru cevap verecektir.
görüldüğü üzere bu dört durumla karşı karşıya kalma şansımız olduğundan totalde doğru veya yanlış cevap alma ihtimalimiz %50-50 dir.
Ben bu soruda doğru cevabın ocakçıda aranması gerektiğini düşünüyorum. tabi eğer şekeri atan o ise. (Tabi karıştıranın askıcı olduğunu biliyoruz
