1. #1

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    üçgen

    1


    2

    3

    4)(x³-8)/(x²-4).(x³+2x²)/(x³+2x²+4x) ifadesinin en sade şekli ?

    5) (x⁴+2x²+x+2)/(x²-x+2) ifadesinin en sade şekli ?

    başlığa üçgen yazmıştım ama sonradan sorularım çıktığı için burda topladım bu arada çarpanlara ayırmam çok iyi sayılmaz ona göre yardımcı olursanız sevinirim.

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar


    DBC üçgenini, C noktası A noktası üzerine gelecek şekilde taşıyalım. D noktası ile D noktasının taşındığı noktayı birleştirirsek iki üçgen oluşur. Alttaki üçgende, iki kenarın uzunluğu 4 cm ve aralarındaki açı 60 olduğundan karşılarındaki kenar da 4 cm olur. Böylece üstteki üçgen 3,4,5 üçgeni olur. O halde 3 ile 4'ün arasındaki açı 90'dır.
    Buna göre, BDA açısı 60+90=150 olur. A(ADB)=3.4.sin(150).1/2=6.1/2=3 olur.
    NOT: Bu üçgen taşıma işini yapabilmemizi sağlayan özellik, AB=BC olmasıdır. Eğer bu eşitlik olmasaydı; bu şekilde üçgen taşıyamazdık.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Alıntı Mat.'den alıntı Mesajı göster

    DBC üçgenini, C noktası A noktası üzerine gelecek şekilde taşıyalım. D noktası ile D noktasının taşındığı noktayı birleştirirsek iki üçgen oluşur. Alttaki üçgende, iki kenarın uzunluğu 4 cm ve aralarındaki açı 60 olduğundan karşılarındaki kenar da 4 cm olur. Böylece üstteki üçgen 3,4,5 üçgeni olur. O halde 3 ile 4'ün arasındaki açı 90'dır.
    Buna göre, BDA açısı 60+90=150 olur. A(ADB)=3.4.sin(150).1/2=6.1/2=3 olur.
    NOT: Bu üçgen taşıma işini yapabilmemizi sağlayan özellik, AB=BC olmasıdır. Eğer bu eşitlik olmasaydı; bu şekilde üçgen taşıyamazdık.
    vav güzel çözüm , nasıl aklına geldi ya (:

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Teşekkür ederim. Daha önce başka bir yerde görmüştüm, ordan biliyorum. Yoksa pek aklıma gelmezdi açıkçası.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    Alıntı Mat.'den alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Daha önce başka bir yerde görmüştüm, ordan biliyorum. Yoksa pek aklıma gelmezdi açıkçası.
    (: düşünenin beynine seninde ellerine sağlık öyleyse teşekkürler.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Cevap 3
    (m-1)2-4.1.4<0 deriz parabolün y sini 0 yapan değer olmadığından
    bunu tabloyla çözersen (-3,5) aralığını bulursun
    Şekle bakarak kökler toplamının pozitif olacağını görebilirsin.
    (m-1)/(-1)>0
    (m-1)<0
    m<1 (-∞,1)
    İki durumu da (-3,1) aralığı sağlar.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    ımmmm, güzelmiş.

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı ezekiel'den alıntı Mesajı göster
    Cevap 1
    (m-1)2-4.1.4<0 deriz parabolün y sini 0 yapan değer olmadığından
    y'sini 0 yapan değer olmamasıyla nasıl bir ilgilis vardı deltanın? niçininin anlayamadım

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı sinavkizi'den alıntı Mesajı göster
    y'sini 0 yapan değer olmamasıyla nasıl bir ilgilis vardı deltanın? niçininin anlayamadım
    x eksenini kesmiyor ya
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı Mat.'den alıntı Mesajı göster
    DBC üçgenini, C noktası A noktası üzerine gelecek şekilde taşıyalım. D noktası ile D noktasının taşındığı noktayı birleştirirsek iki üçgen oluşur. Alttaki üçgende, iki kenarın uzunluğu 4 cm ve aralarındaki açı 60 olduğundan karşılarındaki kenar da 4 cm olur. Böylece üstteki üçgen 3,4,5 üçgeni olur. O halde 3 ile 4'ün arasındaki açı 90'dır.
    Buna göre, BDA açısı 60+90=150 olur. A(ADB)=3.4.sin(150).1/2=6.1/2=3 olur.
    NOT: Bu üçgen taşıma işini yapabilmemizi sağlayan özellik, AB=BC olmasıdır. Eğer bu eşitlik olmasaydı; bu şekilde üçgen taşıyamazdık.
    Mat, beynine sağlık, çok güzel çözmüşsün.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
3 sayfadan 1.si 123 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Üçgen (Dik Üçgen-Açı-Kenar)
    Arefat bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 06 Tem 2013, 17:32
  2. Üçgen prizma nasıl yapılır, Üçgen prizmanın açılımı açık şekli
    Serkan bu konuyu Matematik Materyalleri forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 16 Eki 2011, 16:49
  3. üçgen inşaa etme (üçgen çizme yöntemleri) konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 19 Eyl 2011, 23:49
  4. [Ziyaretçi] Üçgen üzerindeki noktalardan kaç üçgen çizilir
    Ordu_lu bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Mar 2011, 20:39
  5. Üçgen piramit nasıl yapılır, Üçgen piramitin açılımı açık şekli
    Serkan bu konuyu Matematik Materyalleri forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 08 Eki 2010, 23:26
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları