1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    cümlede anlam

    1.
    (I)Az yazıyorum, evet. (II)Her kitabımın yayın tarihi arasında ortalama on yıl ara var. (III)Hemen her saat şiir düşündüğüm, şiirle iç iç yaşadığım halde, herkesten az yazmışım.(IV)Demek zor gelmiş bu iş bana. (V)Zaman zaman şair miyim değil miyim diye düşündüğüm de oldu. (VI)Sonra bunun bir ölçü olamayacağını da düşündüm.

    Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde III. cümledeki davranışın nedeni açıklanmaktadır?

    2.

    Okur, bir parça da yazar olmak ister ve eğer okuduğu yazar sevdiği bir yazarsa içinde bir parça olmayı her zaman ister. Stephan King'in 'Mizory' romanı bunun en güzel örneğidir.Bir okur, yazarı bir eve kapatır: "Sen benim sevdiğim kahramanı öldüremezsin, bir daha yazacaksın." der; "Benim için bir daha yazman gerekiyor." Ben biraz böyle okur seviyorum.

    Aşağıdakilerden hangisi bu sözleri söyleyen yazarın anlatmak istediklerine anlamca yakın değildir?
    A.Bazı yazarlar okurun kendini yönlendirmesini ister.
    B.Okuyucu, sevdiği yazarla beklentileri doğrultusunda bir bağ kurar.
    C.Okurla yazar arasındaki ilişki yapıt aracılığıyla gelişir.
    D.Okuyucu okuduğu romanın kahramanlarıyla kendini özdeşleştirebilir.
    E.Okuyucu, yapıtta kendi düş gücüyle oluşturduğu sonu bulmak ister.

    3.
    Hangisinde bir uyarma söz konusudur?

    İstersen yanlış düşün ama her durumda kafanı kullan.
    Devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak lazım.
    Sözcüklerin gücünü anlayamazsan insanların gücünü de anlayamazsın.
    Yazı yazmayı öğrenmek, her şeyden önce düşünmeyi öğrenmektir.
    Düşmanlarınızı affedin, bu bir büyüklüktür ama onları unutmayın.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  2. #2

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    1) IV
    2)E
    3)A
    sanırım..

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    1) IV
    2)E
    3)A
    sanırım..
    fikirlerinizi isteyebilir miyim?..
    Sizleri çok seviyorum ♥

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    1 IV dir
    2 c
    3a..cevapları varmı
    ”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”

    Seneca - De Finibus

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1 IV dir
    2 c
    3a..cevapları varmı
    cevapları elbette, bana yorumlarınız lazım.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)
    (I)Az yazıyorum, evet. (II)Her kitabımın yayın tarihi arasında ortalama on yıl ara var. (III)Hemen her saat şiir düşündüğüm, şiirle iç iç yaşadığım halde, herkesten az yazmışım.(IV)Demek zor gelmiş bu iş bana. (V)Zaman zaman şair miyim değil miyim diye düşündüğüm de oldu. (VI)Sonra bunun bir ölçü olamayacağını da düşündüm.

    3. cümlede az şiir yazdığını belirtmiş. 4. cümlede bu işin ona zor gelmesinin 3. cümledeki az yazma eyleminin sebebi olduğunu söyleyebiliriz. Belki sen burada 6. cümle de olabilir diye düşünmüş olabilirsin. Ama 6. cümle sebep olarak gösterilemez çünkü bu 3. cümledeki eylemden sonra olan bir olay. Sebepler olaylardan önce olmalı. Bu şekilde düşünebiliriz bu soruda.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2)
    Okur, bir parça da yazar olmak ister ve eğer okuduğu yazar sevdiği bir yazarsa içinde bir parça olmayı her zaman ister. Stephan King'in 'Mizory' romanı bunun en güzel örneğidir.Bir okur, yazarı bir eve kapatır: "Sen benim sevdiğim kahramanı öldüremezsin, bir daha yazacaksın." der; "Benim için bir daha yazman gerekiyor." Ben biraz böyle okur seviyorum.

    Aşağıdakilerden hangisi bu sözleri söyleyen yazarın anlatmak istediklerine anlamca yakın değildir?
    A.Bazı yazarlar okurun kendini yönlendirmesini ister.
    B.Okuyucu, sevdiği yazarla beklentileri doğrultusunda bir bağ kurar.
    C.Okurla yazar arasındaki ilişki yapıt aracılığıyla gelişir.
    D.Okuyucu okuduğu romanın kahramanlarıyla kendini özdeşleştirebilir.
    E.Okuyucu, yapıtta kendi düş gücüyle oluşturduğu sonu bulmak ister.

    Bu soruda E seçeneğini ele alırsak okurun kendi düş gücüyle oluşturduğu sonu bulmak istediği söylenmiş. Fakat parçada bunu belirten en ufak bir iz yok. Yani okur yazarın yapıtta oluşturduğu dünyaya kendini çok kaptırmasından bahsedilmiş. Fakat okurun yapıttaki olayı kendi isteğiyle şekillendirmesi şeklinde bir yorum yapılamaz. Bu yüzden cevap E olmalı diye düşünüyorum.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3)
    Hangisinde bir uyarma söz konusudur?

    İstersen yanlış düşün ama her durumda kafanı kullan.(Tavsiye)
    Devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak lazım.(Koşul)
    Sözcüklerin gücünü anlayamazsan insanların gücünü de anlayamazsın.(Koşul)
    Yazı yazmayı öğrenmek, her şeyden önce düşünmeyi öğrenmektir.(Tanım)
    Düşmanlarınızı affedin, bu bir büyüklüktür ama onları unutmayın.UYARI

    Bu soruda da cümlelerin anlamlarından kenarlarına parantez içinde yazdığım anlamları çıkardım. A ile E arasında çelişki yaşadım açıkçası. Ama E şıkkında "ama onları unutmayın" ifadesinin apaçık bir uyarma olduğunu düşünüyorum.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)
    (I)Az yazıyorum, evet. (II)Her kitabımın yayın tarihi arasında ortalama on yıl ara var. (III)Hemen her saat şiir düşündüğüm, şiirle iç iç yaşadığım halde, herkesten az yazmışım.(IV)Demek zor gelmiş bu iş bana. (V)Zaman zaman şair miyim değil miyim diye düşündüğüm de oldu. (VI)Sonra bunun bir ölçü olamayacağını da düşündüm.

    3. cümlede az şiir yazdığını belirtmiş. 4. cümlede bu işin ona zor gelmesinin 3. cümledeki az yazma eyleminin sebebi olduğunu söyleyebiliriz. Belki sen burada 6. cümle de olabilir diye düşünmüş olabilirsin. Ama 6. cümle sebep olarak gösterilemez çünkü bu 3. cümledeki eylemden sonra olan bir olay. Sebepler olaylardan önce olmalı. Bu şekilde düşünebiliriz bu soruda.
    belki de 6. cümleyi hiç düşünmemiş, senin düşündüğün gibi 4. cümleyi düşünmüş ve cevabın bu olmadığını görmüşümdür

    *cevabı 5. cümledir demiş anahtar.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Cevaba katılmıyorum kusura bakma. Hangi kaynaktan bu soru?
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sözcük anlamı
      Furkan61, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 7
      : 28 Oca 2013, 17:56
    2. sözcükte anlam
      nightmare, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 3
      : 22 Tem 2012, 21:07
    3. sözcükte anlam
      nightmare, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 7
      : 20 Tem 2012, 12:26
    4. cümlede anlam (III)
      sinavkizi, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 11
      : 08 Tem 2012, 13:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları