Disleksi olan çocuklar sözcükleri çok çabuk öğrenirler ama bu sözcükleri diğer çocukların gördüleri gibi göremezler.
Arkadaşlar bu cümlenin öğe sıralanışı lazım hangi öğe hangi cümle onu belirtirseniz sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.
Disleksi olan çocuklar sözcükleri çok çabuk öğrenirler ama bu sözcükleri diğer çocukların gördüleri gibi göremezler.
Arkadaşlar bu cümlenin öğe sıralanışı lazım hangi öğe hangi cümle onu belirtirseniz sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.
Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez
İki ayrı cümleden oluşuyor, ama'dan önceki ve sonraki cümle olarak inceleyelim.
Öğrenirler: Yüklem
Öğrenen kim sorusuna cevap veren Disleksi olan çocuklar: Ortak Özne
Neyi öğrenirler sorusuna cevap veren sözcükleri: Nesne
Nasıl öğrenirler sorusuna cevap veren çok çabuk: Zarf Tümleci
Göremezler: Yüklem
Göremeyen kim sorusuna cevap veren Disleksi olan çocuklar: Ortak Özne
Neyi göremezler sorusuna cevap veren bu sözcükleri: Nesne
Nasıl Göremezler sorusuna cevap veren diğer çocukların gördüleri gibi: Zarf tümleci (ya da Edat Tümleci)
Hatırladığım kadarıyla böyle olmalı.
Çok saol gökberk proje ödevi hazırlıyorum şuan .
Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez
bir ifade daha soracağım yarım edermisin :
1.80 boyunda , bana tepeden bakan bu inanılmaz kadın bana sarıldı ve " Bu çocuk öğrenme özürlü değil, egzantrik" dedi. Bunun ögelerini ayıramadım bir el atarmısın.
Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez
Iki yuklem var sarıldı yuklemine kim sarildi diye sorarsak 1.80 boyunda bana tepeden bakan inanilmaz kadin ozne bu ozne ayni zamanda dedi yukleminnde oznesidir. Kime sarildi ya da kime dedi dersek bana dolayli tumlec olur.ne dedi diyr sorarsak konusma bolumu z.tumleci olur. Bende pek hatirlamiyorum bu konuyu umarim dogrudur.![]()
Konuşma bölümünü "belirtisiz nesne" almalıyız...
Sizleri çok seviyorum ♥
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!