MatematikTutkusu.com Forumları

yüzde proplemleri

mustafatr - ait kullanıcı resmi (Avatar) mustafatr 03:45 22 Ağu 2011 #1
2005 öss de çıkmış bir soru

Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı olduğu bir fabrikada günlük çalışma süresi %20 azaltılıyor.
Bu fabrikada aynı üretim miktarının elde edilebilmesi için işçi sayısı %kaç artırılmalıdır.


çözüm 1) 20 işçi ___ 20 dakika çalışmış olsun desem
x işçi ___ 16 dakika çalışmış desem
x=25çıkıyor

çözüm 2) 18 işçi 10 dakika çalışmış desem
x işçi 8
x farklı çıkıyor(45/2) bunun nedeni Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı demesi ve burdaki ıspat nasıl yapılır

Benim için cok önemli bir soru

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 04:26 22 Ağu 2011 #2
burada x dediğin son durumda aynı üretimi yapabilecek işçi miktarıdır. sana işçi miktarıyla ilgili bi soru sormuyor , işçi sayısı ne oranda arttırlmalı diyor.

tüm bulduğun durumlarda bulduğun x leri başladığın işçi sayısına oranlamalısın
25/20=1,25 → %25 arttırılmalı
(45/2)/18=1,25 → %25 arttırılmalı


soruda ilk durumda 25 bulman ve gerçek cevabın da 25% olmasına ise tesadüf diyelim


bir de dost acı söyler babından not düşeyim. bu soruyu okuduktan sonra 5 saniye içinde cevaplamalısın yoksa gerçekten çok geride kalırsın (bu konuyla ilgilenen tüm arkadaşlarımız için söylüyorum sayısalcıysanız bu soruya 30 saniye harcamamalısınız). görüyorumki problemlerde ufak bir sıkıntı yaşıyorsun ki bir şekilde kndine avantaj sağlamak istiyorsan problemleri çok seri bi şkilde mümkünse kağıt kaleme dokunmadan çözmelisin. buradan kazanacağın bikaç dakikayı da gerekiyosa bir Türkçe paragraf sorusunda değrlendirebilirsin. şu an için öncelikle bu problemleri çözmeyi ardından da artık çözebiliyorum bu bana yeter demeyip hızlanmayı unutma diyorum.

mustafatr - ait kullanıcı resmi (Avatar) mustafatr 05:13 22 Ağu 2011 #3
Ben bu soruya böyle çözmemiştim başta
100 işçi 100 dakka
x işçi 80 dakka demiştim

x=125-100=25 hocam böyle yapıncada diğerlerini vermiyor %' siz düşünüldüğünde :O
Tartışılacak bir konu sizin yoldan yapınca dediğiniz gibi oluyor yoksa bu şuanda çözdüğüm işlemmi yanlış?
Hocaların hepside % görünce % veriyor neden verildiğini açıklıyamıyordu sizin yorumunuzla az da olsa yardımı oldu


basit bir soruydu ben sorulara biraz farklı yaklaşıyorum 2. de böyle çıkınca şaşırdım Direk kafadan değer verdim O Yüzden kuşkularımı gidermek için sordum demek ki gözlemlediğim kadar hocalar ezbere anlatıyor yada detayına inmiyor bana öyle geldi Matematiğim o kadar iyi olsa zaten burda bu konuyu açmazdım 2005 öss siyle 2010 öss çok farklı Siz kitap yazsanız kesinlikler süper olur du
Paragraf sorularında her gün 1 test çözüyorum.

mustafatr - ait kullanıcı resmi (Avatar) mustafatr 05:41 22 Ağu 2011 #4
Hocam 5 saniyede diyorsunuz eminmisiniz 20 saniye deseniz neyse sözelciler içinde paragraf sorularını okuduktan sonra (tabi biterse )5 saniyede çözmeleri lazım

duygu95 - ait kullanıcı resmi (Avatar) duygu95 05:57 22 Ağu 2011 #5
Bana kalsa 7,5 saniye sürerdi
2 saniyede soruyu okursun.
1 saniyede beynine nöronlarla uyarı gider.
1,5 saniye içerisinde dönüt beklersin.(düşünme aşaması)
1 saniye içerisinde dönüt gönderilir.
2 saniye de yazma çizme işlemi. (Yazarak çözmesek bile doğru kodlama için 2 saniye iyidir )

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 06:10 22 Ağu 2011 #6
Hocam 5 saniyede diyorsunuz eminmisiniz 20 saniye deseniz neyse sözelciler içinde paragraf sorularını okuduktan sonra 5 saniyede çözmeleri lazım
sözelcilerle yarışan sayısalcı olmaz
öss sınavının (hani şu herkesin her soru çeşidinden az da olsa puan aldığı sınav) sözel kısmında ilk 100 e giren öğrencilerden en az 90 ı eminim sayısalcıdır. sözelcileri aşağılamak için söylemiyorum eğitimin ve alanlarındaki derslerin yapısı bunu gerektiriyor. (bir de öğrencilerin tercihleri)

söylediğin 20 saniye esnetmesini bir matematik öğretmeni söyleyebilir çünkü onun için lise yılları ve bunun gibi leblebi çekirdek sorular geride kalmıştır , nispeten zor sorular ve konularla (bazen hayat telaşıyla) harddiskini doldurduğu için senin sahip olduğun hızı büyük ölçüde kaybetmiştir, yani en azından ben eskisinden çok yavaşım . (bir kilo boncuk arasından istediğini bulmakla bir ton boncuk arasından istediğini bulmak bayağı farkediyo). sorunun 5 saniyede çözülmesine gelirsek sen öğrencisin yapmalısın çünkü senin dünyan daha küçük. bu soruyu okuyup "adın ne? Mustafa." hızında şıklarda %25 cevabını arayacak yüzlerce öğrenci bulunabilir hatta 10 tane arkadaşımı telefonla arayabilirim hem de öğrenci değiller . anlatmaya çalıştığım şu;
bazı soruları çözmek yetmez , soruya değerinden fazla süre harcamadan mümkünse değerinin çok altında süre harcayıp çözmelisin. bu hız konusuna bi kere daha değinmiştim tekrar yazayım. soruları ortalama 60 saniyede %90 doğrulukta çözmektense 30 saniyede %80 doğrulukta çözmek daha iyidir. hız-doğruluk dengesini ne kadar iyi kurarsan o kadar başarılı olacağın kesin.

Cem1971 - ait kullanıcı resmi (Avatar) Cem1971 12:39 22 Ağu 2011 #7
2005 öss de çıkmış bir soru
Üretim miktarının,işçi sayısı ve günlük çalışma süresiyle doğru orantılı olduğu bir fabrikada ...
Bu ifâdeyi vermesine gerek yok aslında. Kafa karışıklığı oluşmasın diye vermiş. Normalde de durum budur. İşçi ve süre birbiri ile ters orantılıdır ve bu ikisi miktar ile doğru orantılıdır. Normal şartlar altında - NŞA demek istiyor. Yâni, bu cümle yerine normal şartlar altında da diyebilirdi.

Bu soru "ters orantı"yla çözülebilir. Özdeş üretim olduğuna göre,

1 ............. işçi 10 süre kullanırsa,
(1+ %/100) işçi 8 süre kullanır,
________________________
10=8. (1+ %/100)
5/4 - 1=%/100
1/4=%/100 ---> %=25 artar. (artış miktarını, + ile belli ettik idi)

Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm