1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Ünlem sayılar

    100'den küçük kaç tane k pozitif tamsayısı için (2k-9) ve (9k-31) sayıları aralarında asal değildir ?

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    bu iki sayıya Öklit algoritmasını uygularsak

    (2k-9)(9k-31)
    (2k-9)(7k-22)
    (2k-9)(5k-13)
    (2k-9)(3k-4)
    (2k-9)(k+5)
    (k-14)(k+5)
    (k-14)(19)

    yani bu sayıların ebobu 19 u bölmek zorundadır.
    aralarında asal olmamalarını istemiş deek ki ebobları 19 olmalı
    2k-9 un 19 la bölündüğü k sayılarını bulalım
    2k-9=19t → k=19s-5 , k<100 verilmişti s=1,2,3,4,5 için bu sağlanır
    yani 5 tane böyle k sayısı vardır

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Öklit algoritması lise müfredatında yok ki.

  4. #4
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Öklit algoritması lise müfredatında yok ki.
    Hocam soruları belli başlı bir programa göre çözmek bence hoş bir şey değil lise müfredatı bizi yönlendirmemeli. Eğer ben bir sorunun çözümünü biliyorsam istediğim yerden çözerim kimse bana bu yok burdan çözemessin diyemez. Ben böyle düşünüyorum.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alp kardeş, o senin dediğin özel matematik sorularında olur. Burada 6-7-8-9-10-11-12 inci sınıflar altında soru paylaşılıyorsa, müfredatla bağlantısını sorgulamak zorundasın. Öğrencinin bilgi seviyesini kestirmeden soru çözmek doğru olmaz ki. Sen öğretmen olduğunda bu düşünceni sınıfta uygulayabileceğini düşünmüyorsun herhalde.

  6. #6
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam aslında ben bu sisteme en baştan karşıyım yani şuan belki neyin ne olduğunu pek anlayamam elbet benden tecrübelisiniz. Tabiki şuan bir sınav sistemi var ve bütün herkez bu sınav sistemine göre yetiştiriliyor. Asıl anlatmak istediğim nokta buydu. Önemli olan kişinin matematik seviyesini geliştirmek değilmidir. İlköğretim öğrencisi bir soruyu lise müfradatına göre çözdüğünde ben ona hayır böyle çözemezsin diyemeyeceğimi şimdiden düşünüyorum.

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Öklit algoritmasını bilmiyorum başka bi çözum yolu göstere bilirmisiz ?

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    O senin dediğin her öğrenci için olmaz. Aslında benim söylediklerimi soruyu soran kişinin söylemesi lazım.
    Bir de şunu unutma. Sorulan soruları, anlatılmamış konularla çözeni kabul edeceksen, anlatılmamış konulardan soru sormayı da kabul etmen lazım. Bakalım öğrenci , bunu kabul edecek mi?
    Burada standardı *****an lazım. Müfredatta bunu sağlamak için var zaten. Öğrencinin matematik seviyesini geliştirme yeri her zaman sınıf değildir. Bunu farklı bir ortamda yapman gerekir. Müfredatın dışına çıkmak, her şeyden önce öğretmeni zor durumda bırakır.

  9. #9
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı kin nefret'den alıntı Mesajı göster
    Öklit algoritmasını bilmiyorum başka bi çözum yolu göstere bilirmisiz ?
    Açıkçası öklid algoritmasını bende bilmiyorum.

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    cevab yokmu bide cvb şıklarında 5 yok

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları