1. #11

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Alıntı gökberk'den alıntı Mesajı göster
    Kulaklardan sadece biri boyalı, ya hepsinin sol, ya da hepsinin sağ kulağını boyuyordur? Eğer rastgele boyuyorsa 1/40 olur.
    Tek kulağı derken, saddece 1 tanesini rastgele boyuyor demek istemiştim. Arkadaşımın abiside 200 lerde bir şeyler bulmuş. Yani ayrıca hoca bu soruyu 3 koyun kulağının 3 boyayla (Aynı renklerde boyamış olabilir) boyayacağını soracaktır. Yani sayıları azaltır. Bu ihtimal olunca; 1/2 . 1/3 . 2/3 . 3/3 oluyor değil mi? Yani ihtimalleri boya ihtimallrini çarpıyoruz, bulduğumuz sonucu kulak ihtimaliyle çarpıyoruz. Sanırım. Zaten bu soruyu yapamayacağımızı söylemişti hoca.

  2. #12

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Ayrıca bir soru daha sormak istiyorum. (1/2)nin -2 . kuvveti, neye tekabül ediyor? Şimdi biz bunu ters çevirdik diyelim, 2 nin 2. kuvveti mi oluyor bu durumda?

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Evet aynen öyle oluyor Kulak sorusunda da mantığı anlamışsın fakat bunu 20 koyuna uygulamak zor

  4. #14

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Gerçekten teşekkür ederim. Hemde çokk çok. Mantık böyleyse soruyu çözebileceğimi düşünüyorum. Duacınız oldum Evet hoca 20 derken abartmış galiba biraz, sanırım yöntemi bulmamızı istemiş.

  5. #15

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Rica ederim

  6. #16

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Yine been

    (-1/3) 4. kuvveti = ? , (-1,3) 3. kuvveti = ?
    Birde;

    2 üssü 5 . 1/10 . 1/10 . 1/10 . 1/10 . 1/10 = 5 in -5. kuvveti nasıl oluyor? Yani 2 üssü 5 . 10 üssü 5 = 5 in -5. kuvveti mi oluyor?

    Sonuncusu;
    [(-5)üssü 3]üssü 4 = negatif
    (-3 üssü 2) üssü 5 = pozitif mi oluyor?


    Ama çarpınca üsleri pozitif oluyor, nasıl oluyor? Teşekkürler şimdiden.

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    c-1

    (-1/3)⁴= 1/81
    (13/10)³= 2197/1000


    C-2

    İlk yazdığın ifade ile ikincisi aynı değil düzeltir misin?
    Birincisi= 2⁵.10⁻⁵= 32/100000
    İkincisi= 2⁵.10⁵= 20⁵ (Üsler aynıysa tabanlar çarpılır)

    C-3

    Tam tersi oluyor. Yani parantezin dışındaki üs etkiliyor (+) (-) olmasını.

  8. #18

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    hmm evet. Anladım. 2. soru benimhatam kusura bakma Tekrar teşekkürler, iyi geceler.

  9. #19

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Sınavında başarılar

  10. #20

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Teşekkür ederiim Ben size hep teşekkür edicem sanırım


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Yarın yazılım var!
    Danerosa bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 31 Eki 2013, 20:27
  2. Kalıtım (yarın yazılım var)
    duygu95 bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 04 Oca 2012, 02:38
  3. yarın yazılım var acil
    korkmazserkan bu konuyu Lise Dersleri forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 24 Kas 2011, 00:58
  4. Acill yarın yazılım var!!
    msalih08 bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 01 Kas 2011, 21:00
  5. [Ziyaretçi] yarın yazılım var...(rekürans)
    şüşü bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 06 May 2011, 00:36
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları