1. #11

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Kulaklardan sadece biri boyalı, ya hepsinin sol, ya da hepsinin sağ kulağını boyuyordur? Eğer rastgele boyuyorsa 1/40 olur.
    Tek kulağı derken, saddece 1 tanesini rastgele boyuyor demek istemiştim. Arkadaşımın abiside 200 lerde bir şeyler bulmuş. Yani ayrıca hoca bu soruyu 3 koyun kulağının 3 boyayla (Aynı renklerde boyamış olabilir) boyayacağını soracaktır. Yani sayıları azaltır. Bu ihtimal olunca; 1/2 . 1/3 . 2/3 . 3/3 oluyor değil mi? Yani ihtimalleri boya ihtimallrini çarpıyoruz, bulduğumuz sonucu kulak ihtimaliyle çarpıyoruz. Sanırım. Zaten bu soruyu yapamayacağımızı söylemişti hoca.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ayrıca bir soru daha sormak istiyorum. (1/2)nin -2 . kuvveti, neye tekabül ediyor? Şimdi biz bunu ters çevirdik diyelim, 2 nin 2. kuvveti mi oluyor bu durumda?

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Evet aynen öyle oluyor Kulak sorusunda da mantığı anlamışsın fakat bunu 20 koyuna uygulamak zor

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Gerçekten teşekkür ederim. Hemde çokk çok. Mantık böyleyse soruyu çözebileceğimi düşünüyorum. Duacınız oldum Evet hoca 20 derken abartmış galiba biraz, sanırım yöntemi bulmamızı istemiş.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Rica ederim

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Yine been

    (-1/3) 4. kuvveti = ? , (-1,3) 3. kuvveti = ?
    Birde;

    2 üssü 5 . 1/10 . 1/10 . 1/10 . 1/10 . 1/10 = 5 in -5. kuvveti nasıl oluyor? Yani 2 üssü 5 . 10 üssü 5 = 5 in -5. kuvveti mi oluyor?

    Sonuncusu;
    [(-5)üssü 3]üssü 4 = negatif
    (-3 üssü 2) üssü 5 = pozitif mi oluyor?


    Ama çarpınca üsleri pozitif oluyor, nasıl oluyor? Teşekkürler şimdiden.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    c-1

    (-1/3)⁴= 1/81
    (13/10)³= 2197/1000


    C-2

    İlk yazdığın ifade ile ikincisi aynı değil düzeltir misin?
    Birincisi= 2⁵.10⁻⁵= 32/100000
    İkincisi= 2⁵.10⁵= 20⁵ (Üsler aynıysa tabanlar çarpılır)

    C-3

    Tam tersi oluyor. Yani parantezin dışındaki üs etkiliyor (+) (-) olmasını.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    hmm evet. Anladım. 2. soru benimhatam kusura bakma Tekrar teşekkürler, iyi geceler.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Sınavında başarılar

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Teşekkür ederiim Ben size hep teşekkür edicem sanırım


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Yarın yazılım var!
      Danerosa, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 31 Eki 2013, 18:27
    2. Kalıtım (yarın yazılım var)
      duygu95, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 4
      : 04 Oca 2012, 00:38
    3. yarın yazılım var acil
      korkmazserkan, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 3
      : 23 Kas 2011, 22:58
    4. Acill yarın yazılım var!!
      msalih08, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 01 Kas 2011, 19:00
    5. yarın yazılım var...(rekürans)
      şüşü, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 05 May 2011, 22:36
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları