Jocher 00:16 26 Eki 2011 #1
Geçen Hafta Matematik 50 Üzerinden Quiz Olduk 49 Aldım Zaten 2dir 49 Alıyorum Sinir Oldum Neyse Soru Şöyleydi Hoca Bize 10000 Gibi Bir Sayının Bilimsel Gösterimini Yazmamı İstedi Ben Direk 10^5 yazdım Ama 1.10^5 Yazmalıymışım O Yüzden Puanım Kırıldı. Bundan Sonraki Sınavlarda 1.1^5 Yazıcam Ama Genede Merak Ettim Benim Dediğim Gibi Yazılırsa Yanlış Olur mu ?
gökberk 00:18 26 Eki 2011 #2
Her sayının başında gizli 1 vardır. Mesela 3456= 1.3456'dır. Fakat bilimsel gösterimlerde 1 yazılır diye biliyorum
Jocher 00:20 26 Eki 2011 #3
neyse bundan sonra 1'i yazarım.
gökberk 00:21 26 Eki 2011 #4
Bilimsel gösterimde de yazmayacaksak o birler niye var değil mi
Serkan A. 00:23 26 Eki 2011 #5
çok saçma gelir ama banada ama öyle bir standart getirmişler.
Baştaki katsayı 1 ile 10 arasında bir basamaklı bir sayı olmalı.
3.141592653589 00:28 26 Eki 2011 #6
bilimsel olunca 1 gelir.
örneğin: 4 cismin uzunluğu
a=3
cm b=3,0
cm c=3,00
cm d=3,000
cm olsun
matematiksel olarak birbirine eşit de olsa bilimsel olarak eşit diyemeyiz.
MatematikciFM 03:07 26 Eki 2011 #7
baştaki sayı, 1 olduğunda, illa da yazılması gerekir diye bir kural göremedim. Sonuçta, yazılmaması, işlem sonucunu değiştirmiyor.
Bu işin bir boyutu; diğer bir boyutu ise, 50 üzerinden 49 alan bir öğrencinin, 50 almasına bu yorumla mani olmak da pek doğru gelmedi bana. 50 de 50 yapmak , herkesin başarabileceği bir iş değil. Keşke, doğru kabul edilseymiş.
Serkan A. 03:27 26 Eki 2011 #8
MatematikciFM 03:53 26 Eki 2011 #9
Tanım böyle zaten öğretmenim. Ama başında 1 varken, illa yazılması gerekli diye bir ifade göremedim, herhangi bir yerde. Kimi yerde yazmış, kimi yerde yazmamış. O yüzden bu kadar katı olmaya gerek yok bence.
rehbermatçı 11:38 26 Eki 2011 #10
bu quiz de öğretmenin yaptığı bence kıllık tır ben hiçbir zaman sınavlarda böyle saçma puan kırmaları yapmam.
yani matematikten insanlar bu uygulamalar yüzünden nefret ediyor tamam 1 olması lazımda yani matematikte sorumu bitti gidip onu soruyorsun matematiği kullanmayı öğretmek lazım öğrencilere. eğitim sistemi sürekli değişiyor amaç matematiği kullanmayı öğretmek ama kalıp aynı devamediyor.