Sayın gereksizyorumcu, konuya ilk olarak not açısından giriş yaptınız. Soruyla ilgili hiç bir yorumda bulunmamışsınız. Bilimsel gösterimde, baştaki sayı 1 olursa, bunun yazılması zorunluluğu var mı sizce?
Sayın gereksizyorumcu, konuya ilk olarak not açısından giriş yaptınız. Soruyla ilgili hiç bir yorumda bulunmamışsınız. Bilimsel gösterimde, baştaki sayı 1 olursa, bunun yazılması zorunluluğu var mı sizce?
surahi su ornegi sadece bir ornekti olayi birebir aciklamiyor zaten. orada kastettigim 100 un ogretmen tarafindan da ulasilamayacak olmasi.
ogrencisine 100 vererek kendisinin de 100 luk oldugunu ortaya koymus oluyo.
ogretilen kismin tam ogrenilmesi halinde 100 vermeye ise soyle bir ornekle cevap vermeye calisayim.
su an ilkokul 3 seviyesinde falan bi sinava girsem 3 basamakli sayilarin toplanmasi cikarilmasi vs
sizlerin dusuncesine gore verilen 100u alma ihtimalim oldukca yuksek. peki ben kalan omrum biyunca bu 100 un hakkini vererek her toplama islemini hatasiz mi yapacagim? (hic sanmiyorum)
yani en basit dedigimiz konu bile bizler icin daha ileri bir noktaya tasinabilir. basindan beri soyledigim sey 100 un mukemmelligi temsil ediyo olmasi. mukemmel olmayan biseyle nasil mukemmeldir diye bir olcum yapabilirsiniz?
bilimsel gosterimle yuzbin sayisini yazacaksak hatirladigim kadariyla
1,0x10^5 seklinde yazmaliyiz.
yani yanlis da olabilir ama ben boyle yazardim. ogretmen olsam yalnizca 10^5 yazan birisine (her ne kadar tam dogru olan nedir bilmesem de) puan vermezdim.
yalniz bunlar muhim degil ilk yorumumda yazdigim gibi ben konu disi birseylerden bahsettim. arkadasimizin sinavdan 100 alabiliyor olmasina karsiyim.
Ben neti araştırdım. Kesinlikle 1 in yazılmasını gerektiren bir yorum göremedim. Kimi yazmış, kimi yazmamış. O yüzden , bana göre ille de yazılması gerekir demek doğru değil. Bir de böyle muallaktaki bir konuyu kendi kafandan soru olarak sorup, kendi yorumunla, puan kırmak hiç doğru değil. Dediğim gibi, ciddi bir sınav olsa, ben bu sınav için dava açarım. Sonuçta , kesin yanlış demenin imkanı yok.
100 olayına gelince. Siz öğretmen olsaydınız, Öğrencinin biri de, tam olarak sorulara doğru cevap verseydi, ve siz de 100 vermemek için, doğru olan soruyu yanlış kabul ettiğiniz de suç işlemiş olacağınızın farkındasınızdır herhalde? Sonuçta, siz soruları hazırlarsınız. İsterseniz en kazık tarafından. Ama, öğrencinin biri, layığıyla soruları cevaplandırdığında, istemeseniz bile 100 ü vermek zorundasınız.
ben ogretmen olsam hazirlayacagim sinavi tam cevaplayan olursa tabiki 100 veririm ama bunlar varsayimsal yorumlar. hem ben ogretmen degilim hem de hazirlayacagim sinavdan kolay kolay 100 alinabilecegini sanmiuorum. sinav hazirlarken adil olmak gibi bi kaygim da olmayacaktir. okurken adil olmak yeterli. verilen surede yazdigim sorunun cozulebilmesini cok umursayacagimi dusunmuyorum. mesela basit carpma islemlerinin oldugu sinavlar ilkokul2 de mi oluyo? 10 soruluk bi sinav yapariz. 9 soru 11 er puan 1 soru 1 puan. 9 soru normal seviyede olur 1 puanlik soru aklin sinirlarini zorlayan seviyede olur mesela 30 basamakli iki sayinin carpimi bilemiyorum ogrenciler kisitli surede bu soruyu cevaplaysmaz heralde. eger cevaplayabilecekleri dusunuluyosa aklin siniri var ama sayilarin yok 40 basamakli sorulur
benzeri ornekler en basitinden en zoruna her konu icin gelistirilebilir. sayilar teorisinden bahsediliyorsa mesela ikiz asal konjekturunu ispatla dersiniz cozerse 100 verip bi de elini opersiniz.
Eşimin babası, lisede okurken Matematik derslerine giren bir hocadan bahseder hep bana. Hocaları hep şöyle dermiş sınıfa : "80 sizin, 90 benim, 100 Allah'ın." Sizin de düşünceniz bu anlaşıldı.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!