1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Soru

    A SINIFI: 72,85,90,92,96
    B SINIFI: 72,75,84,84,95
    C SINIFI: 70,73,78,85,92
    D SINIFI: 70,71,76,78,85

    Yukarıdaki 4 sınıftan en başarılı sınıf hangisidir?

    Yukarıdaki sorunun çözümü değilde. Daha çok hangi yolla yapabileceğimi anlatırsanız ve yapacagımız bu yoldan hangi sınıfın daha başarılı olduğunu sebebiyle açıklarsanız sevirim.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    başarı kriterleri neyse ona göre test edilir

    mesela not ortalaması en yüksek sınıf en başarılıdır gibi bir noktadan hareket edilirse her sınıfın not ortalaması hesaplanır (notları toplayıp not sayısına böleriz) bulduğumuz en büyük değre sahip sınıf en başarılıdır deriz.

    mesela başarıyı belli bir barajı (örneğin 85i) geçen öğrenci sayısıyla ölçeceksek her sınıfta kaç tane bu barajı aşan öğrenci varsa sayılır en fazla olan sınıf en başarılıdır denir.
    ..
    gibi örnekler çoğaltılabilir ama bu verilen sayılarla mantığa ters düşmeyen her başarı kriteri A sınıfını en başarılı çıkaracaktır çünkü A sınıfının her öğrencisi tüm sınılarda aynı sıraya sahip öğrencilerin içindeki en yüksek puana sahip öğrenci , A sınıfının 4. cüsü 4. lerin en iyisi , 5.si 5. lerin en iyisi gibi.

  3. #3

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Kombinasyon Permutasyon

    Bazı sorular oluyor 10 kişilik sınıftan 2 öğrenci seçiliyor falan filan. Benim anlamadığım yer şu bize kombinasyonda sıra önemli değil, permutasyonda sıra önemli diyorlar. Peki biz sıranın önemli olup olmadığını neye bakarak anlıyoruz? Yardımlarınızı beklıyorum.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    Sıranın önemli olup olmadığı değil de soruda sıranın verilip verilmediği önemli dersek daha iyi olur.Yani sana soruda sıra ifade eden sözcükler verilmişse(birinci,ikinci,üçüncü ya da Uçağın kalkacağı,uğrayacağı,ineceği vb.)permütasyon kullanırsın.Burada sorunun sıraya göre yapılacağı vurgulanmış.ama kombinasyonda iş böyle değil;yani sıralamanın önemi yok sadece seçim önemli!Bir örnekle anlarsın umarım..


    A={a,b,c}
    1)bu kümenin üçlü permütasyonları kaçtır?
    2)bu kümenin üçlü kombinasyonları kaçtır?

    Cvp1) P(3,3)=3.2.1=6
    (a,b,c)-----(b,a,c)----(c,b,a)
    (a,c,b)-----(b,c,a)----(c,a,b) gördüğün gibi sıralamanın bir etkisi var.

    Cvp2) C(3,3)=3.2.1/3.2.1=1
    (a,b,c) sıralamanın hiçbir etkisi yok.

    Umarım anlatabilmişimdir..
    To Be Or Not To Be.....[William Shakespeare]

    ~~GüLüMsE...~~#

    ax+by+bx+ay=a(x+y)+b(x+y)
    =(x+y).(a+b)


    a²-b²=(a+b).(a-b)

    İmzamı çalmayın lütfen!![Don't stole,please].


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları