MatematikTutkusu.com Forumları

üçgen prizma

1 2 3 Son
sevda 15:59 07 May 2011 #1

yukarıdaki şekilde ikizkenar dik üçgen dik prizmada,IFCI=8 cm ve IABI=12 cm olduğuna göreA(FAB) kaç cm karedir?

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 16:34 07 May 2011 #2
Hadi buyrun burdan yakın. 12. sınıf katı cisimler sorusunu, 8. sınıftaki öğrenciye kakalamışlar.
Ceva 60 da anlatabilirsen anlat bakalım.
Katı cisimleri, katılaştıra katılaştıra katran cisimlere çevirdiler.

paradoks12 - ait kullanıcı resmi (Avatar) paradoks12 17:19 07 May 2011 #3
hocam haklısınız bazen daha zor sorular bile soruluyor.

C den ve F den AB nin orta noktasına dik indirelim, (indiği nokta K olsun);
AK=KB=CK=6 olur.

FKC üçgeni 6-8-10 üçgeni olur. yani FK=10 olur.

FBC üçgeninin tabanı 12 yüksekliği 10 olarak bulunmuş oldu;
alan=10.12/2=60 olur.

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 17:29 07 May 2011 #4
hocam haklısınız bazen daha zor sorular bile soruluyor.

C den ve F den AB nin orta noktasına dik indirelim, (indiği nokta K olsun);
AK=KB=CK=6 olur.

FKC üçgeni 6-8-10 üçgeni olur. yani FK=10 olur.

FBC üçgeninin tabanı 12 yüksekliği 10 olarak bulunmuş oldu;
alan=10.12/2=60 olur.
Sıkıntı burda. Burada 3 dikme teoremi var.
Bunu nasıl izah edilir bilmiyorum.

paradoks12 - ait kullanıcı resmi (Avatar) paradoks12 17:35 07 May 2011 #5
yazılı olarak izah etmek çok zor zaten bende izah edemedim gördüğünüz gibi, ya çok uyun cümleler kurup izah etmeye çalışılır, o zamanda çocuğun güzü korkar belkide çözümü hiç okumaz bile yada en iyisi bu tür soruların bire bir anlatılmasıdır, gösterme canlandırma falan bir şekilde anlatılır

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 17:39 07 May 2011 #6
Ben 12. sınıftaki öğrencilere anlatamadım. Kartondan bir kesik prizma yaptım. Üç dikmeyi ve izdüşümü öyle anlatmaya çalıştım. Öyle anlayabildiler.

paradoks12 - ait kullanıcı resmi (Avatar) paradoks12 17:47 07 May 2011 #7
küçüklüğümden beri üç buyutlu düşünmemin bir yetenek olduğunu düşünüyorum, çünkü bazı öğrenciler çok zeki olsada bu konuları kavramakta ve şekilleri kafasında canlandırma konusunda inanılmaz zorlanırken, durumu vasat olan bazı öğrenciler ise üç buyutlu düşünme ve şeklleri kafasında canlandırma vesaire konusunda inanılmaz başarılı olabiliyor, ne kadar doğru bilemem ama ben bu şekilde gözlemledim, ki zaten konuyu anlatırkende bu farkı görebiliyorum bazıları leb demeden leblebiyi çorumu anladığı halde bazıları için deveye hendek atlattırmak gibi oluyor, başka konularda yaşanmayan güzellikler ortaya çıkabildiği gibi aynı şekilde diğer konularda ortaya çıkmayan zorluklarda ortaya çıkıyor

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 17:57 07 May 2011 #8
Buna zannedersem analitik yetenek diyorlardı, ya da soyut yetenek gibi bir şey.
Hayali olarak, 3 boyutu gözünün önünde canlandırıp, taşları yerine oturtmaya çalışıyorsun. Kolay değil, tabi. Ben bile çoğu zaman canlandıramıyorum.

hasim - ait kullanıcı resmi (Avatar) hasim 18:54 07 May 2011 #9


MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 19:00 07 May 2011 #10
Eline sağlık hasim.
Bu arada gözüme çarptı, Çizdiğin 1. şekile bakış açına göre dik üçgeni, içerde veya dışarda görebiliyorsun.

1 2 3 Son
Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm