1. #11

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    sakıncası
    √96=1√96=2√24=4√6 eşitliğinde hangi a ve b nin kullanılacağına dair bir bilginin verilmeiş olmasıdır.

    bu bölme işlemi değildir ki 96 16 ya bölünüce bölümle kalanın çarpımı nedir gibi bir soru sorulabilsin.
    hiç olmazsa bu soruda a,b tamsayılarken a.b en az kaçtır denmeliydi.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    a ve b nin tamsayı olmasının verilmesi gerektiği konusunda size katılıyorum, ama bunu konu başlığı olarak düşündüğümüzde, a nın ve b nin ne olması gerektiği orada veriliyor zaten.

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    hocam konu başlığı nedir?
    size bir soru verilmiş konu başlığına göre cevabı değişir mi sorunun?

    yani ben şunu merak ediyorum
    a=2 , b=24 olmasını engeleyen bir kural/işlem var da ben mi bilmiyorum?

    bunun sonunda değeri yarım olan tüm kesirlerin paydasının 2 , payının 1 olması gerektiği gibi sonuçlara kadar gideriz.

  4. #14

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1.√96 , 2.√24 ifadeleri √96 ya eşittir ama ,a√b biçiminde yazmak değildir.

    20/48 kesrini sadeleştirin deyince 10/24 olarak bırakan öğrencinin işi bitmiş olur mu?

    Matematikte teammmüllerin olduğunu siz benden daha iyi bilirsiniz.
    Neden paydada köklü sayı bırakılmaz?
    Neden paydada negatif sayı bulundurulmaz?
    Neden şıklarda 20/48 veya 10/24 değil de 5/12 bulunur?

  5. #15

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    √96=2√24 diyince bu sayıyı a√b halinde yazmış olmuyorsak ne şekilde yazmış oluyoruz? yani 2√24 nasıl bir yazımdır?

    bir de sadeleştirme konusunda sanırım sadeleştirmekle en sade halde yazmak arasında fark vardır.
    20/48 kesrini tabi ki 5/12 şeklinde getirmek işlemleri yürütmek açısından daha uygundur ama sorun şu 10/24 de bu kesrin sadeleşmiş bir halidir. kimse o şekilde sadeleştirene birşey diyemez , yeter ki en sade halde istenmesin

    bunlar işimizi sadece kolaylaştırmak adına uydurulmuş hap misali yöntemlerdir. teamül kelimesi de kuralsızlığın önünü açan en büyük silahtır. kural yok en iyisi ben bu boşluğu doldurayım , neden? çünkü kural olmazsa yaşayamıyorum başkası meydanı boş bulmasın.

    işime geliyosa ben paydaya negatif sayı da yazarım , köklü olarak da bırakırım mesela √2/2 yazmak yrine 1/√2 yi her zaman tercih etmişimdir neden bilmem bu da benim kolayıma geliyor ve böyle yazmamı engelleyen bir teorem , kural , vs yok.


    şıklarda neden 20/48 olmaz?
    ben de bunu sormak istiyorum böyle bir kural olmamasına penaltıyı atan neden kaleciye atmayacağı köşeyi gösterme ihtiyacı duyar?

    bazı şeylerin tartışması olacağını düşünmüyorum
    ikimiz bu konuda farklı şeyleri düşünüyoruz ve ikimizin de fikrinden dönmeyeceği savunduğumuz şeylerin birbirine göre pozisyonundan belli
    sabaha kadar tartışsak da ben bu sorunun cevabının sadece 24 olduğunu kabul etmem.

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    "Değişmeyen tek şey değişimdir."

  7. #17

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    "bu dahil tüm genellemeler yanlıştır"

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    "Çarşı , her şeye karşı" diyorsunuz yani.
    Ya da şöyle diyelim. Sabit fikirliliği, bunun altında gizliyorsunuz.

  9. #19

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    çarşı 4 ün sayma sayısı olmasına karşı

    bu sabit fikirlilik durumuysa ayrı bir tartışma konusu sizce 2+2=?
    bence 5 , sabit fikirli olmayın gelin değiştirin , 5 te olmadı 4,5 ta falan anlaşalım

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Gönlünüz olacaksa, bilime de katkısı olacaksa, kabul ettim gitti.
    "Ben sabit fikirli değilim."


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. çıkarma işlemi
    rumeysa_10 bu konuyu 4. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 21 Ara 2012, 00:25
  2. çıkarma işlemi
    aliufuk bu konuyu 4. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 14 Oca 2012, 16:04
  3. [Ziyaretçi] toplama-çıkarma
    ali baltacı bu konuyu 1. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 10 Eki 2011, 16:52
  4. Kök Çıkarma
    RobinHood bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 16 Mar 2011, 01:08
  5. Polinomda çıkarma
    halil2 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 21:26
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları