1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Eee. Bu sana ders olsun. İstersen bu işi bize bırak.
    Şimdi bunu açıklamak için 4 işlemi birlikte ele almalıyız. Muhtemelen bölmenin tanımını da bilmiyorsundur. Aslında bana göre Matematikte tek işlem vardır. (Bana göre değil zaten öyle diye biliyorum. Diğer işlemler toplama üzerinden tanımlanır.)
    Toplama işlemi, ayrık iki kümenin birleşim kümesinin eleman sayısını bulmaktır. Temel işlemdir.
    Çıkarma: a dan b yi çıkarmak demek; a ile, b nin toplamaya göre tersini, toplamak demektir.(Çözümüme bir daha bak istersen)
    Çarpma: Terimleri aynı olan bir toplama işleminin kısa yoldan gösterilmesidir. (Dikkat! Aslında çarpma sadece bir gösterimdir. aynı üslü ifadeler gibi)
    Bölme : Terimleri tekrar eden bir çıkarma işleminin kısa yoldan gösterimidir. (Dikkat! Aslında bölme sadece bir gösterimdir. Yani a yı b ye bölmek demek, a dan b yi kaç defa arka arkaya çıkarabilirim demektir. Bölüm, yapılabilecek çıkarma adedidir. Hani ilkokulda sorardınız ya, 6 da 2, kaç defa vardır diye, işte o sorunun özünde de bu vardır. Yani 6 dan 2 yi kaç defa arka arkaya çıkarabilirim.
    Herhalde bu kadar açıklama yeterlidir.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #12

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Hocam benim yazdığım nasıl doğru mu sizce ?

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Açıklamayı oku duygu95.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #14

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Onu biliyorum ama bu şekildeki ifademi nasıl değerlendirdiğinizi merak ettim

  5. #15

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Eee. Bu sana ders olsun. İstersen bu işi bize bırak.
    Şimdi bunu açıklamak için 4 işlemi birlikte ele almalıyız. Muhtemelen bölmenin tanımını da bilmiyorsundur. Aslında bana göre Matematikte tek işlem vardır. (Bana göre değil zaten öyle diye biliyorum. Diğer işlemler toplama üzerinden tanımlanır.)
    Toplama işlemi, ayrık iki kümenin birleşim kümesinin eleman sayısını bulmaktır. Temel işlemdir.
    Çıkarma: a dan b yi çıkarmak demek; a ile, b nin toplamaya göre tersini, toplamak demektir.(Çözümüme bir daha bak istersen)
    Çarpma: Terimleri aynı olan bir toplama işleminin kısa yoldan gösterilmesidir. (Dikkat! Aslında çarpma sadece bir gösterimdir. aynı üslü ifadeler gibi)
    Bölme : Terimleri tekrar eden bir çıkarma işleminin kısa yoldan gösterimidir. (Dikkat! Aslında bölme sadece bir gösterimdir. Yani a yı b ye bölmek demek, a dan b yi kaç defa arka arkaya çıkarabilirim demektir. Bölüm, yapılabilecek çıkarma adedidir. Hani ilkokulda sorardınız ya, 6 da 2, kaç defa vardır diye, işte o sorunun özünde de bu vardır. Yani 6 dan 2 yi kaç defa arka arkaya çıkarabilirim.
    Herhalde bu kadar açıklama yeterlidir.
    ya hocam siz niye sürekli beni rencide etme durumundasınız yaa
    veeeeeeeeeeeeeeeeeeeee FENERBAHÇE şAMpİyOn

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bir Matematik sözlüğü yazsan, Çıkarmanın tanımına bunu mu yazacaksın?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #17

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    .........

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sen beni anlamıyor ve dinlemiyorsun. Daha doğrusu dinlemiyorsunuz. Uyarılarım öğrencilerin zihnine girmek yerine havalarda uçuştuğu sürece bir şeyler hep eksik kalacak.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #19

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    tmm hocam yaa bundan sonrra sorulara flan cvp vermicem sizden korkar oldum acaba matematikçifm hocamız ne der ne yapar ne yazar
    veeeeeeeeeeeeeeeeeeeee FENERBAHÇE şAMpİyOn

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Son yazdığım ikinizeydi duygu95 ve gizemli95
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. tamsayılarla problem çözme ve kurma
    gamze67 bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 03 Eki 2012, 21:31
  2. [Ziyaretçi] bölünebilme ile ilgili soru soracağım
    safiye bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 02 Şub 2011, 00:40
  3. pozitif tamsayılarla ilgili soru
    halil2 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 30 Oca 2011, 09:13
  4. polinomlarla ilgili bir soru soracağım..
    jely incibus bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 17 Oca 2011, 21:56
  5. [Ziyaretçi] ters orantıyla ilgili soru soracağım
    hilal arslantaş bu konuyu 7. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 11 Oca 2011, 23:24
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları