Bir sınıfta öğrenciler sıralara 2 şerli oturunca 9 kişi ayakta kalıyor.3 erli oturunca 2 sıra boş kalıyor.Buna göre bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Bir sınıfta öğrenciler sıralara 2 şerli oturunca 9 kişi ayakta kalıyor.3 erli oturunca 2 sıra boş kalıyor.Buna göre bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Çok güzel düşünmüşsünüz bunu öğretmenim.
Bu soruyu 4. sınıf öğrencisine kav.ratılmasını isteyenler, acaba nasıl anlatırlar diye düşünmüş olsa, böyle bir işgüzarlığı yapmaz.
Çok mu gerekli yani 4. sınıftaki öğrencinin bu soruyu kavraması.
Ya biz, bunları kav.ratmalarını değil, Doğru dürüst işlem yapmalarını istiyoruz. Zamanı gelince zaten, bol bol bu tip sorulardan çözecekler.
Bize tonla içi yarım-yamalak dolu bardak göndereceklerine, 3-5 tane içi tam dolu bardak gönderseler ona razıyız.
Hocam, işin bu boyuta gelme sebebi tamamen sınav mantığı. Daha önceki yıllarda anadolu lisesine 6. sınıfta girildiği yıllarda çıkmıştır bu tür sorular. İşin içine sınav girince ve 106 tane 5. sınıf öğrencisi olunca nasıl elenecek bu çoçuklar. Mecburen iş zorlaştırılmak zorunda kalıyor. Bence bu yüzden girmiş ilkokula bu tip sorular.
Şu anki şey gibi: 8. sınıf müfredatında yokken öğrencileri zora alıştırabilmek için (çünkü sbsye 106 öğrenci giriyor) ağır kombinasyon soruları ile karşı karşıya getirmek. Ya da a³-b³ açılımı ile ilgili sorular sormak gibi ( 3 temel özdeşlikten fazlası yoktur 8. sınıfta).
Tamamiyle haklısınız öğretmenim.
Benim farkettiğim bir şey var.
MEB, ders kitaplarında, örnek çözümlerde 1-2 tane klasik soruyu veriyor, sonra alıştırmalara, böyle okkalı soruları yerleştiriyor.
Yani baktığında, müfredatta yok gibi gözüküyor ama, araya bunları katarak bence hinlik yapıyor.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!