1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    4. soruyu denklemsiz anlatmak istersek şöyle yapabiliriz;
    tavşanda 4, tavukta 2 ayak vardır. toplam 100 hayvan varmış.
    100 hayvanın hepsi tavşan olsaydı; 100.4=400 ayak yapardı.
    soruda 324 ayak olduğu söyleniyor, 400-324=76 ayak fazlalığı var.

    100 tavşandan 1 tanesini çıkarıp yerine bir tavuk koyarsak; yeni ayak sayısı 398 olur (2 azaldı)
    76 azalması için demek ki 76:2=38 tavşan çıkarıp bunların yerine 38 tavuk koymalıyız.

    yani kümesde 38 tavuk ve 100-38=62 tavşan vardır
    Hocam tebrik ederim, asla aklıma gelmezdi bu çözüm yöntemi. İlköğretim öğretmenliği matematik bilmekten çok, o yaştaki öğrenciye öğretmeyi bilmek demek bence.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Bu tür anlatımlara yani alternatif çözümlere de ihityacımız var. Lise öğrencisinin de ihtiyacı var. Ama bu mantığı hangi sınıf seviyesine kadar indirebiliriz? Orası karışık.
    Bu tür sorularda eğer bulabilirsem denklemsiz olarak alternatif çözümleri yazmaya özen gösteriyorum. Denklemle çözüm her zaman yapılıyor ama alternatif çözümle çok az kişi uğraşıyor.
    Ayak-kafa soruları, bana göre 4. sınıfın algılayabileceği sorular değil. Çok zeki değilse öğrenci, anlaması ve anlatması çok zor olacaktır. Çözmek önemli değil, mesele öğrenciye nasıl anlatılacak , öğrenci nasıl anlayacak.
    Aynı şekilde sıra soru tip de. 4. sınıftaki öğrenciye denklemsiz olarak anlatabilmek, çok çok zor.
    Yani derim ki, eğer bir soruyu çözmek için denklem kurmaktan başka yol gözükmüyorsa, alternatif yol üretmek ve anlatmak çok zorsa, bu soru tiplerini ilkokul seviyesine indirmenin de manası yok.
    Bana göre kat problemleri bile yeri geldiğinde, ilkokul seviyesine göre ağır ki böyle soru tipleri ile öğrencinin kafası karıştırılsın.
    Yine ben derim ki, öğretmenlerimiz, bu tür sorularla uğraşacaklarına öğrencilere kesirlerde toplamayı düzgün yaptırsalar. İlk okulda bunu öğrenemeyen öğrenci, liseye geldiğinde bile payda eşitlemesini beceremiyor.
    Hocam ayrıca şunu da tartışmamız gerekmiyor mu, bu sorunun çözümünü neden öğretiyoruz? Günlük hayattaki problemlerin çözümüne yardımcı olmasıysa zaten oturur sayarız kaç tavuk var, kaç koyun var, daha kolay. Yani demem o ki, bu problemlerin öğretilme nedeni denklem kurabilme becerisini, nicelikler arasında matematiksel ilişkiler kurabilme becerisini geliştirmek değil mi? O halde neden zihinsel kapasitesi henüz yetmeyen bir küçüğü bu şekilde zorluyoruz?

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayılar sorusu
      corpix, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 14 Eyl 2014, 16:59
    2. doğal sayılar tam sayılar dört işlem sorusu çözemedim bir türlü
      uysalkahya, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 23 Ara 2013, 15:24
    3. sayılar sorusu
      gizem ecem, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 09 Şub 2012, 14:43
    4. sayılar sorusu
      meruve, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Ağu 2011, 18:44
    5. karaköklü sayılar ve üslü sayılar sorusu
      derya, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 12 Şub 2011, 20:19
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları