1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ygs(5)

    1) x iki basamalıklı bir doğal sayıdır. xx sayısının 4 ile bölümünden kalan 3 olduğuna göre, x sayısının en büyük değeri en küçük değerinden kaç fazladır?(88)

    2) 66/37 sayısının virgülden sonraki 77. rakamı kaçtır?(8)

    3) a,b,c reel sayılar ve 2<a<b<c<9 olur. 3/c + 4/a + 2/b ifadesinin alabileceği en büyük tamsayı değeri kaçtır?(4)

    4) (2⁴+1).(28+1)(216+1)=(2x-1)/15 eşitliğini sağlayan x değeri kaçtır?(32)

    5) (x²+a)(x²-2x+4)/(x³+b)(x²+3x+2)=x-1/(x+2)² olduğuna göre a+b kaçtır?(7)

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Bu sorular finalden mi? benzerlerini çözdüğümü hatırlıyorum neyse

    1)

    4 ile bölümünden 3 kalanını veren en küçük iki basamaklı sayı 11 dir en büyük iki basamaklı sayıda 99 dur

    1111 sayısınıda 4 modunda incelersek

    111=3(mod4)
    112=1(mod4)

    11/2 kalan 1 111=3(mod4) aynı mantık 99 da da işler

    99-11=88
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    2)66/37=1,783783783... şeklinde gider her 3 rakamda bir tekrar ediyor

    77=2(mod3)

    virgülden sonraki 2. rakama bakarsak 8 olduğu görülür
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    gerisine gelince bakarım dershane saati yaklaşıyor
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C-4
    Verilen ifadeyi 2⁴-1 ile çarpıp bölelim.
    (28-1).(28+1) = 216-1 olacaktır.
    (216-1).(216+1)=232-1 olur.

    Neticede (232-1)/(2⁴-1)şeklinde bir sonuca ulaştık.
    (2⁴-1)=15 olduğundan ,
    (232-1)/15 sağ tarafa eşitlersek x=32 bulunur.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C-3

    2<a<9 aralığında verilmiş.

    2>4/a>4/9

    2<c<9 aralığında verilmiş.

    1,5>3/c>3/9

    2<b<9 aralığında verilmiş.

    1>2/b>2/9 olur.

    Toplayalım

    2>4/a>4/9
    1,5>3/c>3/9
    1>2/b>2/9
    +__________
    4,5>4/a+3/c+2/b>1

    Maksimum 4 olur.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    5)(x²+a)(x²-2x+4)(x+2)²=(x-1)(x+1)(x+2)(x³+b)
    (x²+a)(x²-2x+4)(x+2)=(x-1)(x+1)(x³+b)
    (x²+a)(x³+8)=(x²-1)(x³+b)
    (x³+b)/(x²+a)=(x³+8)/(x²-1)

    b=8 , a=-1 a+b=7 olur . Kolay gelsin.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    C-3

    2<a<9 aralığında verilmiş.

    2>4/a>4/9

    2<c<9 aralığında verilmiş.

    1,5>3/c>3/9

    2<b<9 aralığında verilmiş.

    1>2/b>2/9 olur.

    Toplayalım

    2>4/a>4/9
    1,5>3/c>3/9
    1>2/b>2/9
    +__________
    4,5>4/a+3/c+2/b>1

    Maksimum 4 olur.
    Burada a<b<c şartını kullanmadık.Sıkıntı olmaz mı?

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Burada a<b<c şartını kullanmadık.Sıkıntı olmaz mı?
    bu sorunun can alıcı noktası burasıdır.
    Bir sıkıntı oluşmaz.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    2. soruda o 66/37 yi nasıl o şekilde bulduğunuda açıklar mısın? Bu arada teşekkürler arkadaşlar


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları