1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Yüzde Problemleri YGS Denemesinden

    Sarı ve mavi bilyelerin bulduğu bir kapta sarı bilyeler tüm bilyelerin %30'unu oluşturmaktadır. Bu kutuya 12 sarı bilye daha katılınca sarı bilyeler tüm bilyelerin %40ına eşit oluyor.Başlangıçta kutuda kaç bilye var?
    (sarı bilyeye 3k maviye 7k vererek çözdüm ama biraz uzun geldi çözümü.) En kısa yoldan nasıl çözebilirim ?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    normalde yaptığınız yol kullanılıyor ama ben içinde karışan bişeylrin olduğu tüm sorularda kısa olduğuna inandığım şu yolu tercih ediyorum

    karışan şeylerin sahip oldukları yüzdeleri yan yana yazıyorum , aradaki mesafeyi belirliyorum , sonra bu mesafeyi karışan şeylerin miktarları oranında parçalara ayırıyorum miktarların sahipleriyle ters olarak eşleştiriyorum oluşan ortalama karışımın son yüzdesi oluyor.

    şimdi anlatım biraz kötü oldu farkındayım ama örnekle açıklayayım
    200g %40 lık çözelti ile 300g %60 lık çözelti karışırsa
    40 ------- 60 , aradaki mesafe 20 , bunu 200/300 oranında bölüyoruz yani 5e bölüp 2 ve 3 büyüklüğünü buluyoruz 20/5=4 , 8 ve 12 oluşacak parçalar
    12 parçası 300 ün , 8 parçası da 200 ün payına düşüyor
    ters çevirince 12 parçası 200 ün , 40+12=%52
    ya da 8 parçası 300 ün , 60-8=52%


    senin soruna gelirsek

    30% ---40%----- 100% gibi bir senaryo çizilmiş
    aradaki 70 birim 10-60 olarak eşleşmişse 30% olarak karışıma girenin %100 olarak karışıma girenle ile 6/1 oranındadır. 6.12=72 tanelik bir büyüklüğe sahip olmalıdır.

    şimdi benim anlatım özürlü olmamdan kaynaklı garip durabilir ama mantığı çok basit uygulama sahası da oldukça geniştir , bu yöntemi lütfen küçümsemeyin
    mesela geometride kullanabilirsiniz bir yamuk çizin tabanlara paralel bir kenarın uzunluğu bulmaya çalışın.
    fizikte momentte bile kullanırsınız.

    buraya kadar güzel de 72 bilyenin %30 u nasıl oluyor onu anlayamadım. acaba bazı bilyeler kırık mı?

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Hocam bu yöntemi biraz daha açık anlatabilirseniz çok iyi olur Kısmen anladım ama kısmen de kafam karıştı.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    örnek üzerinde tartışmak daha iyi olur.
    mesela
    sınıfın %40 ı kız olsun
    kızların boy ortalaması 150 erkeklerin boy ortalaması da 165 olsun.sınıfın boy ortalaması nedir

    aradaki 15 i 40/60 oranıyla bölüyoruz 6/9
    165-6=150+9=159 genel ortalamadır

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Soruları hazırlayalar sonuçları genelde tamsayı ayarldığından bu yöntem çok avantajlı oluyor.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Kızlar için 6 bulduk fakat ters çevirip erkeklere mi veriyoruz?
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    evet ağırlıklı ortalama tam da bu
    herşey ortalamayı ağırlığı ölçüsünde kendine çeker başka deyişle ortalama senden sen olmayanların büyüklüğünce uzaklaşır

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Yönteminize laf yok hocam Fakat arkadaşın sorusunu bu yöntemle çözmüşsünüz o biraz kafamı karıştırdı. O soru üzerinde gidelim
    %30-%40-%100 şeklinde niye ayırdık?
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Bu soruda da işlemi tersinden çalıştırıyoruz
    %30 ile %100 hangi oranlarda karıştırılırsa sonuç %40 çıkar?
    30 a 10, 100 e 60 birim uzaklıkta olduğundan
    (100 un miktarı)/(30 un miktarı)=1/6 olmalı

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Anladım hocam teşekkürler.
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. yüzde problemleri
      elthonx, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 16 May 2013, 22:04
    2. Yüzde problemleri
      Misra, bu konuyu "6. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 17 Nis 2013, 18:26
    3. yüzde problemleri
      semrayagci, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 20 May 2012, 16:42
    4. yüzde problemleri
      mrs.nobody, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 14 Şub 2012, 23:57
    5. yüzde problemleri
      zeyno, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 14 Şub 2011, 23:25
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları