Bir dakika.. Konusmayi baskarindan ogrenen cocuk muhakeme suzgecinden geciremiyorsa konustugu ve konusacaklari da birbaskasindan duyduklari olmaz miydi? Olmadigina gore. ☺
Benim demek istediğim başka bir şey..Şöyle,bir çocuk kitap görüyor..Herhangi bir insanın o nesneye "kitap" dediğini duyuyor..Ardından elma görüyor..Bir başka insan da "elma güzelmiş" diyor..Burada güzelin ne olduğunu anlayan çocuk ,bunu kullanarak "kitap güzelmiş" cümlesini kurduğunda,bunu bir başkasından öğrenmiş olmaz tabii dediğin gibi..Benim dediğim şey ayrı olarak "kitap" ve "güzelmiş" kelimelerini başkasından duyması..Konuşurken hep bir yerde gördüğümüz,duyduğumuz,okuduğumuz kelimeleri kullanıyoruz..Hiç tipitip diye bir kelime kullandık mı konuşurken ?
Bağlarsak,her şeyin başı ezber..1. sınıf matematikte öğrenci hiç sorguluyor mu ? Hayır..1 var,bir tane daha 1 var..Toplama diye bir işlem var bunu + ile gösteriyoruz..1+1=2..Bitti gitti,ne sorgulama var ne öğrenme ne de muhakeme..Ezberledikten sonra öğrenmeye çalışıyoruz,hiç zihnimizde olmayan bir şeyi anlamayı başaramayız ki..Önce onu kalıp olarak beynimize yerleştirelim,sonra onun üzerinde düşünebiliriz..
9⁵+2⁵+7⁵+2⁵+7⁵=92727 ... 9⁵+3⁵+0⁵+8⁵+4⁵=93084
matematik te ezber elbette lazım ve bazı konular içinde şart, ama matematikteki ezber bence diğer derslerdeki ezberle aynı değil
mesela tarih derside ezber dersidir, tarihte oturup şiir ezberler gibi ezberleriz konuları en azından ben böyle yapardım
ama matematikte konunun mantığını bilmeden yapılan ezber işe yaramaz bence, önce konunun mantığı kavranmalı sonra da formüller ezberlenmeli ama yine şiir ezberler gibi değil
ben "öğrenmem" gereken formülü bir kağıda yazar yanıma alır soru çözerkende formülü önce kağıda bakarak sonra kafamda şekillendirip yazardım, hemde her sorunun altına, 5 10 dk ya da öğrenirdim
Tabi dediklerine katiliyorum ama ben de senin anlatmak istedigine istinaden yazmamistim farkli anlamisim konuyu. ☺ bu yonuyle bakarsak tabii ki haklisin.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!