1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Buradaki ezber tanımıyla bizim bahsettiğimiz ezber çok farklı. Karıştırılmamalı.
    Konuşmak muhakeme süzgecinden geçer,akıl süzgecinden geçirilmemiş bilgilerden bahsediyoruz.
    Konuşmayı başkalarından duyarak öğrenen bir çocuk nasıl muhakeme sürecinden geçirir..Ben şu anki konuşmamızdan bahsetmemiştim,şu ankine ezber demek tam olmasa da birazcık anlamsız olur,haklısın..Dediklerimin hâlâ arkasındayım
    9⁵+2⁵+7⁵+2⁵+7⁵=92727 ... 9⁵+3⁵+0⁵+8⁵+4⁵=93084

  2. #12

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Bir dakika.. Konusmayi baskarindan ogrenen cocuk muhakeme suzgecinden geciremiyorsa konustugu ve konusacaklari da birbaskasindan duyduklari olmaz miydi? Olmadigina gore. ☺

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Benim demek istediğim başka bir şey..Şöyle,bir çocuk kitap görüyor..Herhangi bir insanın o nesneye "kitap" dediğini duyuyor..Ardından elma görüyor..Bir başka insan da "elma güzelmiş" diyor..Burada güzelin ne olduğunu anlayan çocuk ,bunu kullanarak "kitap güzelmiş" cümlesini kurduğunda,bunu bir başkasından öğrenmiş olmaz tabii dediğin gibi..Benim dediğim şey ayrı olarak "kitap" ve "güzelmiş" kelimelerini başkasından duyması..Konuşurken hep bir yerde gördüğümüz,duyduğumuz,okuduğumuz kelimeleri kullanıyoruz..Hiç tipitip diye bir kelime kullandık mı konuşurken ?

    Bağlarsak,her şeyin başı ezber..1. sınıf matematikte öğrenci hiç sorguluyor mu ? Hayır..1 var,bir tane daha 1 var..Toplama diye bir işlem var bunu + ile gösteriyoruz..1+1=2..Bitti gitti,ne sorgulama var ne öğrenme ne de muhakeme..Ezberledikten sonra öğrenmeye çalışıyoruz,hiç zihnimizde olmayan bir şeyi anlamayı başaramayız ki..Önce onu kalıp olarak beynimize yerleştirelim,sonra onun üzerinde düşünebiliriz..
    9⁵+2⁵+7⁵+2⁵+7⁵=92727 ... 9⁵+3⁵+0⁵+8⁵+4⁵=93084

  4. #14

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    matematik te ezber elbette lazım ve bazı konular içinde şart, ama matematikteki ezber bence diğer derslerdeki ezberle aynı değil
    mesela tarih derside ezber dersidir, tarihte oturup şiir ezberler gibi ezberleriz konuları en azından ben böyle yapardım
    ama matematikte konunun mantığını bilmeden yapılan ezber işe yaramaz bence, önce konunun mantığı kavranmalı sonra da formüller ezberlenmeli ama yine şiir ezberler gibi değil

    ben "öğrenmem" gereken formülü bir kağıda yazar yanıma alır soru çözerkende formülü önce kağıda bakarak sonra kafamda şekillendirip yazardım, hemde her sorunun altına, 5 10 dk ya da öğrenirdim

  5. #15

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Tabi dediklerine katiliyorum ama ben de senin anlatmak istedigine istinaden yazmamistim farkli anlamisim konuyu. ☺ bu yonuyle bakarsak tabii ki haklisin.

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    Tabi dediklerine katiliyorum ama ben de senin anlatmak istedigine istinaden yazmamistim farkli anlamisim konuyu. ☺ bu yonuyle bakarsak tabii ki haklisin.
    Ben de onu diyorum..Biraz başka şeylerden bahsettik Uzlaşmamıza sevindim..
    9⁵+2⁵+7⁵+2⁵+7⁵=92727 ... 9⁵+3⁵+0⁵+8⁵+4⁵=93084


 
2 sayfadan 2.si BirinciBirinci 12

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Fizikteki vektörlerle geometrideki vektörler aynı mıdır
    Satranççı bu konuyu Özel Matematik Geometri forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 23 Nis 2014, 22:56
  2. Okullarda cebir öğretmek şart mıdır?
    Serkan A. bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 35
    Son mesaj : 02 Eyl 2012, 21:29
  3. cebirsel ve harfli ifadeler aynı mıdır
    bluever bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 10 Ara 2011, 21:24
  4. [Ziyaretçi] fibonacci dizisi bir fraktal mıdır
    damla sarı bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 02 May 2011, 13:39
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları