Hocam , ben kendi yorumum olarak şunu eklemek istedim.Şimdi şöyle anlatayım ilk okul 7.sınıfa kadar matematikten nefret ederdim.8.ve 9.Sınıfta matematiğe olan ilgimi arttırmaya çalıştım çünkü matematik her yer de karşıma çıkcaktı bunu biliyordum.İlk önceleri ders olarak yapma zorunluluğu gibi görüyordum matematiği.(Türkiyede , dünyada çoğu öğrencinin gördüğü gibi) Mesela görüyordum Karekök , Küp kök , integral vs.Bunlar nerde kullanılacak diyordum ? Türkiye de bu durumu şöyle özetleyebiliriz , öğrenmede en önemli faktör olan öğretmeni yani.Eğitimciler , öğrencilerimize matematiğin niçin öğretildiğini , teknolojiyle nasıl bir bağlantısı olduğunu göstermiyorlar.Cebiri , geometriyi kurallar bütünü olarak yıkıyorlar önümüze.Bence , her şeyden önce (Okulmuş , öğretmenmiş vs.) her şey kendinde başlar , kendinde biter insanın.Einstein ,'ı çok afedersiniz "*****!" diye hitap eden öğretmeni onu yıllar sonra Fizik dünyasını altüst edecek birisi olarak karşısında görecekti.Ama burada önemli faktör öğretmen olmadı ki Einsteinın kendisi oldu.Kendisi arttırdı fiziğe , matematiğe olan ilgisiniDediğim gibi her şey merak.Atalarımız nedemiş sonuçta "Merak ilmin yarısıdır"
Uzun oldu , ama net bir şekilde anlatmaya çalıştım kendi düşüncelerimi...Ayrıca bu arada , ilk okul 7.sınıftayken , matematikten nefret eden ben , lise 1 de matematik ortalamamı 99 düşürdüm.(Ve okulda hiç bir öğrenci matematik öğretmenimizi beğenmiyor diyebilirim.) Dedim ya işte , her şey kendinde bitiyor insanın.Eğer ilginizi arttırır ve matematiği kendinize (projelerinize , hayatınıza ) önder olarak seçerseniz.Matematiği başarırsınız ...
Ben öğretmenlerin öğrencilerine matematiği sevdirme yolunda en önemli faktör olduğunu düşünüyorum.
Keşke ülkemizde de böyle eğitimdeki eksikliklerin tespiti yapılsa, Amerika kendi ülkesindeki eğitim kalitesini artırmayı hedefliyor, ama biz eğitimin yeteli düzeyde olmadığını bile tespit edemedik ki çözüm getirelim. Bizde sürekli sistem değişiyor kalıcılık sağlayamıyoruz. Bu ülkedeki eğitimin en büyük eksikliği verimli öğretmen sayısının çok az olmasıdır, özellikle ilkokul dönemlerinde buna dikkat edilmeli.
Aynı zamanda sorunlardan biri de, Öğrenci ilkokulda çok fazla öğretmen değiştirmek zorunda kalıyor mesela benim ilkoğretim okulumda 5.sınıfa kadar 4 öğretmen değişti, her biri farklı bir sistem uyguladı ve öğrencilerin kafası karıştı.
Not: Verimli öğretmen olmalı derken verimsiz öğretmen mi olur demeyin. Mesela bazı öğretmenler var ki ders işlemiyor bile.Böyle öğretmenleri tespit eden veya şikayet edildiğinde dikkate alan bir sistem yok malesef.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!