cevap ver
... 2 3 4 5 6 ...
  1. #31

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    ------
    Bizden üzüntüyü gideren ALLAH'A hamdolsun...

  2. #32

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    güzel bir blues-jazz veya klasik müzi eşliğinde matematik testinin tadından yenmez
    işin kötüsü müziksiz ortamlarda ya kafa sallamaya başlıyorum. ya da mırıldanıyorum.(kafa sallanması aşırı değil )

    ders çalışmak tamamen kişinin zekası ile alakalı. yani bana 24 saat türkçe anlatsanız dil bilgisi vs. anlamam. ama matematiktte önüme konu anlatımı ve çözümlü soru koyun. o konuyu bitirir kendi ürettiğim soruları çözerim. Allah vergisi bu. kimi sayısal zekalı kimi sözel.
    tam arada kalanlarda var. onlarda hem sayısaldan hem sözelden biraz yapanlar


    bu güzeldi ya ben bazen kendım soyluyorum snra bakıyorum kafam ıstemsız sallanıyor annem odaya gelip bana bakıp allahım yardım et deyip çıkıyo ya söyle bir şey be sözel derslere on gun önceden çalışsam bıle düşük alıyorum ama sayısal dersleri okulda bi kere hocadan dınlemem yetiyor ayreten yazılısına çalışmıyorum bile ) dediğin gibi allah vergisi
    Bizden üzüntüyü gideren ALLAH'A hamdolsun...

  3. #33

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Allah vergisi bu. kimi sayısal zekalı kimi sözel.
    tam arada kalanlarda var. onlarda hem sayısaldan hem sözelden biraz yapanlar
    şu kısmı biraz daha açabilir misiniz? Ben YGS-LYS müfredatı gibi konulara göre insanların beyinlerinin "sayısal" veya "sözel" ağırlıklı olduğunu söylemenin yeterince açık olduğunu düşünmüyorum.Ya da zeka oyunları filan , zeka oyunlarıyla uğraşan herkes farklı çözüm yolları öğrenmiş oluyor ve diğer sorulara bakış açısı değişik bir biçimde bakabiliyor.
    Kısacası buna katılmıyorum diyorum.

  4. #34

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    ya ben kendim için konuşayım coğrafya felsefe gibi derslerde uykum geliyor hemde oyle böyle değil...ama bi bıyoloji fizik veya geometri matematik de yorgunluktan ölsem bile o ders beni kendıne o kadar cekıyor kı anlatamam ...bu yüzden sayısal zekamın agır bastığını düşünüyorum ama soyle bı tezatlık var kı tarih tutkunuyum
    Bizden üzüntüyü gideren ALLAH'A hamdolsun...

  5. #35

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    bu yüzden sayısal zekamın agır bastığını düşünüyorum ama soyle bı tezatlık var kı tarih tutkunuyum
    "Coğrafya dinlerken sıkılıyorum ; matematik dinlerken sıkılmıyorum" Dedikten sonra sayısal zekanızın ağır bastığını düşünmek tamamen saçmalık.
    Bir zamanlar 10 dakika coğrafya-tarih dinleyemeyen ben 'okullar açılsa da coğrafya çalışsam' diyebiliyorsam bu zeka işi filan değil ilgi-merak işidir.
    3-4 Yıl öncesine kadar (belki daha da yakın bir zarf içerisinde) Mühendis olmak isterdim ; daha sonra hukuk çok ilgimi çekti , bir Savcı ya da Avukat olmak daha da cazip geldi demek istiyorum.
    Sizin savınıza göre benim fikrimin değişmesi aynı zamanda zekamın yapısının da değiştiği anlamına gelir ki bu pek mümkün bir durum değil sanırsam.

  6. #36

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    şu kısmı biraz daha açabilir misiniz? Ben YGS-LYS müfredatı gibi konulara göre insanların beyinlerinin "sayısal" veya "sözel" ağırlıklı olduğunu söylemenin yeterince açık olduğunu düşünmüyorum.Ya da zeka oyunları filan , zeka oyunlarıyla uğraşan herkes farklı çözüm yolları öğrenmiş oluyor ve diğer sorulara bakış açısı değişik bir biçimde bakabiliyor.
    Kısacası buna katılmıyorum diyorum.
    bu platon(olması lazım. veya bunun hocasının da görüşü olabilir) bilgi felsefesindeki görüşüne denk. her insanın beyninin içinde bir takım bilgiler vardır. biz sadece bu bilgileri hatırlıyoruz.(buna benzer de olabilir)

    ben müfredata göre sayısal-sözel ayrımı yapmadım. bu genel bir ayrım. bu işin zeka oyunlarıyla alakası bile yok.
    ilk baştaki alıntı yaptığınız lafımı açarsam şöyle olur; bazı insanlar vardır. matematiği yapar. yani fizik kimya geometri matematik yapar.sadece okul dersleriyle değil. günlük hayatta.
    ilk okul terk bir kişinin lise son sınıf bir kişiden daha iyi matematik yaptığı durumlar var. tamam integral log yapamaz ama 2-3 basamaklı çarpmaları veya toplama çıkarmayı lisedekinden daha iyi yapanlar var. ama lisedeki 4 yıl boyunca matematik gördü. tğm iş beyinde bitiyor. kısacası.


    gidin sorun. bir çok matematik öğretmeninin sözel dersleri kötüdür.(0-1 değil. matematiğe göre)
    Kara karı, kuru karı, keçi eti, durgun at
    mazarratü'l mazarratü'l mazarratü'l mazarrat
    Beyaz karı, şişman karı, kuzu eti, yürük at
    fâidâtü'l fâidâtü'l fâidâdü'l fâidât.

  7. #37

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ...insan beyni için 5 saatlik uyku yetiyor diyorlar o zamn geri kalan 21 saat boyunca...
    geriye 21 kalıyorsa 5 saat yetmiyor demektir.

  8. #38

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    bu güzeldi ya ben bazen kendım soyluyorum snra bakıyorum kafam ıstemsız sallanıyor annem odaya gelip bana bakıp allahım yardım et deyip çıkıyo ya söyle bir şey be sözel derslere on gun önceden çalışsam bıle düşük alıyorum ama sayısal dersleri okulda bi kere hocadan dınlemem yetiyor ayreten yazılısına çalışmıyorum bile ) dediğin gibi allah vergisi
    bu kafa sallama okulda oluyor. kendimi soru çözerken kafam sallanmaya başladı. okuldakiler tuhaf tuhaf bakıyorlar.
    aynen. türkçe sınavına 2 hafta boyunca çalıştım. azcık kopya ile 70 aldım.
    matematiğe ise akşam sadece defteri açıp okudum ya full çekiyorum ya da 1-2 hata oluyor. ben de isterdim azcık edebiyata kafamın çalışmasını ama çalışmıyor.
    Kara karı, kuru karı, keçi eti, durgun at
    mazarratü'l mazarratü'l mazarratü'l mazarrat
    Beyaz karı, şişman karı, kuzu eti, yürük at
    fâidâtü'l fâidâtü'l fâidâdü'l fâidât.

  9. #39

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Bizim geometri öğretmenimiz de sözel çıkışlıymış. Sayısal çıkışlı olup hukuk okuyanlar gibi. Ayrıca şu an okulda okutulan dersler düzenliliği sağlayan herkesin rahatça yapabileceği şeyler bence, bu tarz şeylerden değil de ne bileyim zor bi problemin(matematik problemi değil sadece genel problemler, alana yönelik sorunlar) çözümünü kavrama şekline bağlıdır sayısal veya sözel ağırlıklı zekaya sahip olmak ki bu söyleyeceğim şey kendi düşüncem ben çoğu insanın ikisine de hemen hemen eşit mesafede olduğunu düşünüyorum(Üç beş oynar tabi arada). Şu ana kadar 2-3 kişi gördüm sadece gerçekten de tek yapabildiği sayısal dersler olan.
    Onun dışında çokça sayısal seçmiş arkadaşımda ben sayısalcıyım diyip sayısal çalışmayı, sözel dersleri boşlamayı bu yüzden sözel yapamamayı gördüm. Ha bi de temelden gelmiş de oturmuş ön yargılardan dolayı sözel yapamama var.
    Öğretmene de bağlı. Bizim bi' Türkçe öğretmenimiz vardı kadının derste öyle bi temposu vardı ki dalıp gitmek imkansızdı. Sonra bir de inkılap öğretmenimiz vardı zehir gibiydi.
    Neyse ne kadar çalışmalıya gelince, ha ona geçmeden önce Cihat ŞENER'in videoları var internette izleyebilirsin, güzel konuşuyor. Eskiden TRT 1'de Hayatımız Sınav diye bir program sunardı o programa da bakabilirsin.
    Evet ne kadar çalışmalı, anlayana kadar çalış bence ama verimsiz saatindesindir(anlarsın zaten öyle olduğunu) mesela daha basit konuları çalış. Zamanı çok kestiremiyorsan görmüşsündür belki internette buldum bunu
    "08.00-11.00 arası: Planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi
    16.00-18.00 arası: Uzun süreli hafızaya alınacak bilgiler
    19.30-22.30 arası: Özel bir şey yazmamış buraya "
    Bi de önerim bu yıl her ders öncesi ders tekrarı yap. Ders öncesi-ders esnası-ders sonrası üçlüsünü uygula. Böyle yaparsan 12. sınıf konularını daha çabuk anlar çalışacaklarını daha çabuk çalışırsın.
    Son olarak da YGS eksiğin çok değilse LYS çalış derim ben de. YGS'de 350 alıp LYS'de coşturarak tıp kazananlar var. LYS'de çok eksiğin varsa özellikle ona yönel.
    Dershaneler de öğrenci bir şey yapmayınca kılını kıpırdatmıyor anca rehberlikçi bir iki kızar sonra vazgeçer, ben hayatımda ilk kez bu yıl gittim hani gitmesem de pek bir şey kaybetmezmişim. Tekrar gideceğim tabi ama o son sene temposunu yakalamak için. Bir şey daha geldi aklıma hazır yazmışken iyi sınıfa düşmeye çalış. Düşük sınıftakiler saçla başla sevgiliyle ilgilenirken üst sınıfın inekleri(onların tabiriyle tabi) yarışı önlerde götürüyor, beyinlerini öyle şeylere yormuyor. Zaten sonradan o ineklerin çoğu açılıyor. Neyse işte böyle durum

  10. #40

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    geriye 21 kalıyorsa 5 saat yetmiyor demektir.
    hahaha bu güzeldi hocam


 
... 2 3 4 5 6 ...

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Ne kadar çalışmalı?
      eylulderya, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 2
      : 18 Eyl 2015, 20:35
    2. AÖL e geçmek ne kadar doğru?
      matsever63, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 4
      : 07 Eyl 2013, 12:35
    3. Ne Kadar Yaşıyoruz
      Faruk, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 4
      : 21 Ağu 2013, 02:06
    4. 0'dan 9'a kadar
      math specialist, bu konuyu "6. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 13 Eki 2011, 16:16
    5. Arılar ne kadar yol giderler?
      gereksizyorumcu, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 05 Ara 2010, 02:35
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları