türkiye'de matematikçi var da biz mi göremiyoruz?
Mübalağa etmeyelim lütfen realist olalım sınava girip 3-5 soru çözen adam matematik bölümü okuyor saçmalamanın bir manası yok.
:) :)
Bir yerde okumuştum sizin sözelci diye kestirip attığınız hakimlere lazım olurmuş matematik.
Matematik sayısal işlemler bütünü değil ; muhakeme işidir bu işin sözelcisi-sayısalcıı olmaz.
eğer bir insan coğrafya yapamıyor ; matematik yapıyor diye "sayısal zekam" ağırlıklı filan diyorsa açıktır o insanda zeka olmama ihtimali daha yüksek sanırım.
garanti vereyim uyku yeteri kadar alınmadığı sürece düzenli ders çalışamassın birgün 2 saat erken kaltığında (ihtiyaç olan 2 saati boşladığında yani tam uykunu alamamışsan) ertesi gün o 2 saati telafi etmeden düzelemessin onun için önce sağlık sonra ders yada para yada başka birşey ama önce sağlık bu şart.
tabi ki var. hem de çok var ama bu sistemdeki arızayı görmezden gelmemizi gerektirmez.
belki matematik için matematiğin sınavın olmazsa olmazlarından olması (3x olma combosu yaptım :) ) nedeniyle bu çok büyük bir sorun değil ama 0 biyoloji netiyle biyoloji öğretmeni olmak mümkün. bence bilgisayar kontrolüyle böyle durumların önüne de geçilmeli. yani bölümler için bazı derslerden yapılması gereken minimum net sayıları olmalı. atıyorum 50 matematik sorusu varsa 40 yapamayan matematik öğretmeni olamamalı.
katılıyorum fakat sanki böyle bir uygulama çıkacak gibi duymuştum kpss de
vavvv :p gözlerim yaşardı kimmiş o ya 5 saat uyuyup 17 saat ders çalışan beyin demi yani bu bilgisayar değil bi bilgisyar bile bi müddet çalıştıktan sonra soğutucuya ihtiyaç duyar ;) oldu olmadı yeme içme ve diğer fasılları da kısaltta 20 saate tamamla bende sana bi madalya takayım :D:D
nasıl bir üşengeçsem okumaya erindim :)
bu arada sayısalcısı,sözelcisi durumu yok olduğunu düşünüyorum önemli olan ilgi duymak, yapacağın işi sevebilmek o zaman başarılı olmak senin elindedir sevmediğin işte ne kadar çalışırsan çalış tam başarıyı yakalayamazsınız
şöyle bir örnek vereyim ilköğretim 7.sınıfa kadar matematik pek sevmezdim Türkçe ve yabancı dil ağırlıklı çalışırdım sonra matematiğe ilgi duymaya başladım çözdükçe daha zevkli hale geldiğini gördüm daha İngilizceye hiç ilgi duymuyorum hatta berbat diyebilirim :)
Sadete gelirsek zekanın değişmesi diye bir şey olmaz sadece ilginin başka bir yöne kayması vardır diyeceklerim bu kadar ;)
Açılan konu amacından çıkmış gibi görünüyor :)
her neyse işte bu kafar küçük şeylere takılmayın
[QUOTE=kaskas123;126521]bu kafa sallama okulda oluyor. kendimi soru çözerken kafam sallanmaya başladı. okuldakiler tuhaf tuhaf bakıyorlar.
aynen. türkçe sınavına 2 hafta boyunca çalıştım. azcık kopya ile 70 aldım.:D
matematiğe ise akşam sadece defteri açıp okudum ya full çekiyorum ya da 1-2 hata oluyor. ben de isterdim azcık edebiyata kafamın çalışmasını
:D ben okulda çok konusuyorum matematıkçımız dıyor eger matematıgın ıyı olmasaydı senı dersten atardım :D
petros amca diye bir kitap vardı aklıma geldi oradaki matematikçi çocuğa goldbach sanısını anlatıp "bununla şu şu zamana kadar uğraş çözemezsen matematiği bırakacağın üzerine bana yemin et" gibilerinden bir şey diyordu ben de bu şekilde düşünüyorum.
Matematiği iyi yapabiliriz (bilhassa YGS-LYS ya da Olimpiyat kısmını) ama henüz çözülmemiş pek çok sanı var ve insanlar halen bunu çözemiyorlar kitaba göre çekersek.
ay tamam canım bir şey dmedim :) :) bence motomot çalışmak yanlış hani diyorlar ya çalışabıldıgınız kadar çalısın o yuzden demıstım onu :)
bu arada ben bu konuyu olumlu yada olumsuz yorum almak için değil tartışmak için açmıştık en doğrusu neyse onu bulup uygulayalım sonucta amacımız bu değil mi :)
ne kadar çalişman gerektiği senin önceden ne kadar birikimin olduguna bağli eğer yetersiz ise seneye bile kayabilir.Fakat seneye kaymasini düşünmeden çaliş daima ygs sonucun kötü bile gelse de çaliş sonuçta seneye kalsa bile önceki sene ne kadar çalisirsan kardasin..Ayrica sunu belirteyim matematiği hizli kavrayan birisinin eğer isterse yapamayacaği ders yoktur.Sevmek başka iş yapmak başka iş.Cografya veya tarih vb. çok iyi yapan çogu kişi kimi zaman matematik ve fende tökezlemekte, ne kadar çalişsada cograftayadan vb. aldiği verimi alamiyorlar.Fakat matematiği çok iyi yapan birisi eğer isterse diğer bütün dersleri kavrayabilir.Zeka konusunada gelince sınavlarda herkesin yapabileceği sorular soruluyo.Zeki belki daha hizli ilerler ama normal zekali birisininde çalişip yapamayacaği bir sinav değil Ygs-Lys...
konu nerden nereye gelmiş:)
o konuya uzun bir cevap yazmayı düşünmüştüm hatta biraz yazmıştım ama sonra hatırlamadığım bir nedenle vazgeçmiş ya da tamamlayamamıştım. özetle o sorunun sorulmasının istatistik olarak doğru olmadığını söylüyordum.
bu sizin için böyle olabilir ama "bana göre" ortalama 5 saat yeterli. kendimden biliyorum, ortalama 4-4,5 saat uyuyorum 3-4 günde bir de 6-7 saat falan uyuyorum. ortalama 5 saate denk geliyor diyebiliriz. genelde de parçalı uyuyorum. yani 5 saat uyuyacaksam 4+1 gibi.
bu konunun kendisini çok önemsemediğim için böyle garip bir durum ortaya çıkmış olabilir. sınava ne kadar çalışılacağı ya da sınavın kendisi düşündüğünüzden daha önemsiz emin olun. bunu sınavda hasbelkader başarılı olmuş biri olarak söylüyorum yani kedi-ciğer durumu da söz konusu değil.
peki ne kadar çalışacaksınız? almaya razı olduğunuz şeyin bedelini ödeyecek kadar çalışacaksınız. ortalama bir zeka okul hayatında uygulanacak sıkı disiplinle ilk 1000 e sokulabilir ama ilk 1000 e girmek bu disipline girmeye değer mi?
özetle şunu demek istiyorum nasıl çalıştığınız ve çalışıp kazandıklarınızı nasıl harcadığınız ne kadar çalıştığınızdan daha önemlidir çünkü iş niceliğe bakacaksa herkesin 24 saati var, söylediğiniz gibi 26 saati olan yok.
peki nasıl çalışmanız lazım? (zaten sormuşsunuz)
önce cebinize bakacaksınız ne kadar paranız var?
sonra fiyatı en ucuz olanı alacaksınız. genelde en ucuz olan ya sizin en başarısız olduğunuz ya da çarpanı en büyük olandır. çok değişkenli bir fonksiyon nasıl maximize edilir? o kadar türev öğreniyorsunuz ve bu benim hayatta ne işime yarayacak diye düşünüyorsunuz, işte size türev. mesela coğrafyaya 1 saat ayırdığınızda beklentiniz 3 net artıyorken tarihe 1 saat ayırdığınızda beklentiniz 2 net artıyorsa ve 3 coğrafya 2 tarihten değerliyse coğrafya çalışırsınız, ardından bir durum değerlendirmesi yaparsınız çünkü bulunduğunuz yeni noktada 1 saatlik coğrafya büyük ihtimalle artık 3 net artırmayacaktır.
şimdi diyeceksiniz ben 1 saati 2 saat yapsam beklenti net artışım 1 saat ayırandan fazla olmaz mı? genelde olur ama siz o zaman 1 saati nasıl harcayacağınızı değil 1 saati nasıl 2 saat yapacağınızı aramış olursunuz, bu ise ekonomi değil kaba kuvvet olur.
gereksiz yorumcu üniversite öğrencisisin değil mi ?
:) :) bu siteyi seviyorum yaa :) :)
argumentum ad hominem vakası sezdim o yüzden eskiv yapayım dedim.