MatematikTutkusu.com Forumları

Bir Gölün Matematiği – Gerçek Dünyada Problem Çözme

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 02:22 06 Kas 2010 #1
1.PROBLEMLER

Matematik eğitiminde çözülmesi gereken problemler aşağıdaki gibi özetlenir.
(a)Gerçeğin problemleri
Matematik eğitiminin modernizasyonundan itibaren okul matematiği, matematiğin mantıksal, soyut ve formal yanının bir parçası olarak ele alınırken okulda ele alınınan içerikler daha çok soyut ve hayali olmaya başlamıştır. Ancak böyle bir matematik eğitimiyle günümüzde heryerde bulabileceğimiz yavaş öğrenenlere matematiği öğretmek imkansızdır. Bu nedenle bu görüşü değiştirmemiz gerekli görünmektedir. Öğrencilerin içinde bulundukları gerçek dünyaya dayanarak, öğrencilerin matematiği gerçek dünya problemlerine uygulamalarını sağlayacak yeni matematiği oluşturmaya çalışmalıyız. Önemli olan yalnızca teorik matematikle ilgilenmek değil; öğrencilere, öğrencilere düşünmenin matematiksel yollarını kullanarak gerççek dünya problemlerini çözmelerine imkan sağlamaktır.
(b)Gerçek uygulama problemi
Yukarıda tarif edildiği gibi okul matematiği soyut bir teoridir. Öğrencilere ayrıca deneylerin nasıl yürütüleceği, el becerisi ve kişisel bilgisayarların kullanımını da içeren öğretim materyallerinin nasıl kullanılacağını orta okul da dahil olmak üzere öğretilmesi çok önemlidir. Böyle bir okul matematiği öğrencilerin matematiği anlamalarında sadece bir araç değildir, ayrıca gerçek dünyadaki ilişkilerin ve sorunların matematikselleştirilmesi ve matematiğin bunlara uygulanmasının önemli yönlerini içermektedir.
(c)Bütünlük problemleri
Günümüzün matematik sınıflarında öğrenciler genellikle sayıları, cebirsel ifadeleri, fonksiyonları, olasılık ve istatistiği, geometrik şekilleri vs. birbiri ardına birbirinden bağımsız olarak öğrenirler. Öğrencilere bunları bütün olarak öğrenme veya bir problemi çözmek için bunların hepsini beraber kullanma fırsatı hemen hemen hiç verilmez. Herbir konunu birbirinden bağımsız öğrenilmesi, matematiği öğrenmenin neden gerekli olduğunu anlamayan öğrenci sayısının artmasına sebep olmaktadır. Gerçektende bu tip öğrencilerin sayısı üst sınıflara geçildikçe daha da artmaktadır.
Genel olarak, eğitim sistemimiz acaba matematiği sadece bilgi ya da teknikler olarak mı öğretmektedir? Öğretimimizi değiştirmek için ne yapmalıyız? Bu 1982’de beri biizim ana konumuz olmuştur. Bu nedenle makalemizde bu tema seçilmiştir.

2. ÇÖZÜM GÖRÜŞLERİ

Sınıf içinde kullanılacak materyaller aşağıdaki koşulları sağlamalıdır.
(a)Gerçekçi materyaller
(b)El becerisini ( deneyler, çizimler, model yapımı, ölçüler, vs.) ya da kişisel bilgisayarları da içeren öğretim araçlarının kullanımını gerektiren materyaller
(c)Öğrencilerin bütün olarak öğrendikleri şeyleri uygulayacak materyaller
(d)Bir kaç saatte bitirilebilecek materyaller
Bu materyallerle öğrenmeyi Bileşik Gerçek Matematik yaklaşımı (kısaca CRM) olarak adlandırmaktayız. Bunlarla yılda iki ya da üç kez öğretmeyi planlıyoruz. Bu, problem çözmenin üstesinden gelmek için bir girişimdir. Başka bir deyişle bu, matematiksel yaklaşımı kullanma ve matematiği bir hümanistik eğitim gibi öğretmek için bir girişimdir.

Devamını indirmek için tıklayınız.
Kaynak: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Ana Bilimdalı

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 20:37 06 Kas 2010 #2
Bunları yazmazsam içimde kalır.

Ekteki word dosyasını indirip baktım, neden Biwa Gölü?
Eskiden nüfus sayısı , hava kirliliği, kişi başına düşen bilmemne tüketimi gibi birşeyler inceleneceği zaman gelişmiş ülkelerde daha sağlıklı veriler bulunduğu için onların şehirlerine/vatandaşlarına/göllerine dair veriler alınıp değerlendirilirdi ama çağa ayak uyduramamış "Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Ana Bilimdalı" mensuplarının birşeyin farkına varması lazım, bugün o dökümanda olan her bilgiyi Türkiye'nin herhangi bi gölü için de internet üzerinden çok kısa sürede temin edebilirler. Olmadı google earth'ü açarlar gölün resmini indirip çocuklardan önce kendileri yarım saatlik bir çalışma yaparlar harita üzerinde olur biter.
Bir çocuğa Keban Barajı ya da Eğirdir Gölü üzerinden anlatmak varken neden "Biwa Gölü de ne?" dedirtesiniz. Tamam çalışma Japonya'dan alınmış ama oldu olacak Japonca eğitim de verilsin çocuklar daha da çağdaşlaşsın.

Eğitimciler tembel sonra gel de çocuklardan medet um.

Serkan A. - ait kullanıcı resmi (Avatar) Serkan A. 02:45 07 Kas 2010 #3
Katılıyorum. Keşke Türkiye için daha farklı bir örnek üzerinde bir çalışma yayınlanmış olsaydı. Onun yerine sadece bu çeviri eklenmiş.

Alp - ait kullanıcı resmi (Avatar) Alp 03:21 24 Ara 2010 #4
Matematik öğretiminde bu çalışmada yer aldığı gibi klasik yöntemleri bırakıp gerçekçi matematik öğretimi yöntemi kullanılması gerekir. Akılda kalıcılık yönünden gerçekçi matematik eğitimi yöntemi daha etkilidir. Tabi bu yöntem kullanılırken bazı zorluklar karşımıza çıkmıyo değil akla ilk gelen uzun zaman almasıdır mesela.Ama her ne olursa olsun gerçekçi matematik eğitimi yöntemine uygun bir şekilde hazırlanmış bir ders ortamına alışmış bir örenci kendi başına bir şeyler başarabilir.Bu durum bir öğretmen için en önemli unsurdur öğretmene zevk verir.


Diğer çözümlü sorular alttadır.
Matematik Makaleleri Matematik Ne İşe Yarar Matematikte Problem Çözme Teknikleri
Tüm Etiketler

Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm