40 soruya 1 saat harcadım deyip, kolay olduğunu söylemek garip olmuyor mu?
40 net çıkarabiliyor musun?
Ben 160 dakikanın 100 dakikasını harcadım. 36 tane cevaplayabildim.
Herhalde ben de bir şey var.
sizde bi sorun yok hocam :)
sadece yanlış bir noktadan olaya bakıyor gibisiniz. sanki öğretmen olunca öğrencilerden daha doğru ve daha hızlı çözmeniz gerekiyormuş gibi bir zorunluluk oluyor ama bence tam tersi yani sınava girerken öğrenciniz o konuların hepsini sizin kadar biliyor ve sizin gibi extra bişeyler de bilmediğinden kafası sadece soruları çözeceği bilgilerle dolu , tak tak çözüyor. birikim arttıkça klasik soru çözmeye yöneldikçe insan yavaşlıyor. yani lise sondayken hem okulda hem dershanemizde oldukça iyi hocalarımız vardı ama sınava girileceği zaman onlar da bizimle birlikte girselerdi sorulardaki sürelerini de göz önüne alırsak eminim kendi ilgili bölümlerinden sınıfımızda ilk 5 e giremezlerdi. bence öğrenci her zaman avantajlıdır hele soru seviyesi ÖSS olursa bir öğretmenin bir öğrenciye yetişmesi çok zor , ÖYS de belki. yani şu an lise konularında iyi bir lise öğrencisiyle hız ve doğruluk açısından yarışamayacağımı biliyorum , kabul edin hocam paslandınız , test sınavı ayrı bişey :)
Aralıkda ALES e girdim. İLk 15 dakikada 25 soruyu bitirdim. Bu sınavda ilk 25 dakikada 15 soruyu bitiremedim. Arasındaki fark apaçık ortada.
Kim ne derse desin, genel itibariyle bu sınav zordu. 40 sorudan kalem oynatmadan çözülebilecek 10 soru yoktu.
Muhakeme gücümüz zayıflıyor tabi. Ama o kadar da değil. Şunu kabul ediyorum. 40 soruyu 40 dakikada yapmak benim için mucize olurdu, ama 100 dakika uğraşıp da hala yapılamayan sorular varsa, bunda bir iş var demektir.
Nasrettin Hoca nın dediği gibi, siz ev sahibinden mi yanasınız, hırsızdan yana mı?
Aklın yolu bir demişler. Bir sınavın kolay olup olmadığını yorumlayacak kadar tecrübem var.
Ben ALES de de, 100 matematikten 90 net çıkardım ama sınav çok zor demedim. SOrular gayet makuldü, ama ben günümde değildim, ama bu sınav öyle değil.
Soruların bütününü ele aldığın zaman, 40 matematik sorusunu, 40 dakikada yapıp 40 net çıkarabilenin elini öpmek lazım.
Hocam sizin düşüncenize ters bir yorum yaptığım için bu cevabı aldım sanırım. Matematikle ilgili bir bölümde okuduğum için ve sınavda herhangi bir hedefim olmadığı için çözemediğim bir soruda 10 dk boyunca düşünmeyi yanlış bulmadım. 30 dk da bitirebilecek bir matematik bölümü vardı hocam bana göre. Ama full yapamıorum 30 dk da çözsem 2 saattede çözsem full yapamazdım :) Ben kendi girdiğim seneyle karşılaştırma yaptım. Geçen seneki sorularıda görmedim ayrıca.
Sonuna kadar katıldığım bir yorum. Hatta bir anımı anlatayım...
Üniversitedeki ilk yılımızdı. Bir arkadaşla bir mekanik sorusunda fikir ayrılığına düştük ve gidip hocalardan birine soralım dedik. Ancak saat biraz geç olduğu için okulda hoca kalmamıştı, bulabildiğimiz bir tanesine sorduk. Basit bir mekanik sorusu ve bir nükleer fizik hocası. Adam çözüyor, biz bakıyoruz, anlamadınız mı diyor, bu yöntemi bilmiyoruz diyoruz. Başka bir yöntemle çözüyor gene olmuyor falan derken utanıp anladık deyip çıktık odadan. Sonra aramızda "koca hoca bir soruyu çözemedi" diye konuşmuştuk. Halbuki o zaman anlamadığımız şuydu ki biz tek yaklaşım yöntemini bizim gördüğümüz yöntem sanıyorduk. VE bizim yöntemimizde yer çekimi ivmesinin sabit, yerkürenin hareketsiz olduğu gibi bir sürü ön kabul vardı. Bu ön kabulleri kaldırdığınızda iş korkunç karışıyordu. Biz bu ön kabullerin belirtilmesi gerektiğinin farkında bile değildik.
Şimdiki kitapların birçoğunda da aynı anlayış hakim. Çocuklar hep aynı tür sorularla karşılaştıkları için sorunun hangi konunun sınırları içinde çözülmesi gerektiğini hemen anlıyorlar, işin teorisi ile ilgilenen hocalar ise daha çok düşünmeye ihtiyaç duyuyorlar.
Alp, ben de sadece Matematik yapmak için girdim sınava. 40 sorudan 15-20 tanesini kalem oynatmadan 10-15 dakikada çözüp, geriye kalanlarlada geniş geniş uğraşıp 1 saatte Matematiği bitirir, kalan zamanda da diğer derslerden gözüme kestirdiklerimi yaparım diyordum. Sınavın 1. ve 2. sorusunu kalemsiz çözdüm, 3. sorudan işlem kalabalığı başladı.
Sİz trt de ki çözümü seyrettiniz mi, yapanlar bile nasıl yaptıklarını anlatamadılar tam olarak, 40 soruyu kaç dakikada çözüp , programda anlattıkları meçhul.
Soruların çözümüne baktığında kolay gibi geliyor. Anlatanlar, çok kolaymış gibi anlatıyor.
Örneğin Biyolojiden oldum olası 0 net çıkarmışımdır, ama çözümleri dinleyince sanki bir daha sınava girsem full çıkaracakmışım gibi hissettim. Kazın bir de öbür ayağı var. Matematiği çözenler, işlem kalabalığına hiç girmediler. Öyle bakınca o kadar kolay geliyor ki.
Bir de sınavdaki durumu düşünmek lazım.
Zorluk göreceli bir kavramdır derim hep, ama genel olarak değerlendirdiğinde gerçekten zordu.
Bence orjinal sorular olmuş alışılmış kalıpların dışında sorular bu sınavdan alınacak en güzel sonuç şu olur soru tarzı ezberlemekten kaçınılmalı
Bir sene geceli gündüzlü çalıştım hepsi 3 saatte çöpe gitti. Yemin ederim matematik soruların yarısında psikojim bozuldu ağlayasım geldi yapabileceğim soruları da yapamadım:(
Kısmetten öte köy yok.Bu saatten sonra artık daha önemli olan lys ye çalışmak lazım.Tabi bu kafayla nasıl çalışılırsa. İçimden yarın ilk uçakla bu ülkeyi terk edip dominik cumhuriyetine kaçmak geliyo:)
Herkez zor diyor; zor veya kolay ben soruları beğendim bundan sonrada böyle olmasını temenni ederim. Matematik harici değerlendirirsem sosyale hiç bakmadım türkçede çok uzun geldi sorular. Fene gelirsek fenin diğer senelere göre kolay olduğuna hemfikir olabiliriz heralde.
mert olan olmuş artık bu saatten sonra üzülmenin, mutlu olmanın yada boş vermenin sınav sonucuna olumlu yada olumsuz bir etkisi olmaz, artık seçim senin, üzülürsün yada kaderine razı olursun yada önündeki diğer sınava kitlenirsin.
Bu arada çevremde iyi olanlardan sorduğum kadarıyla herkesden benzer tepkiler aldım, sadece bir kişi iyi geçti diyor! ama en kötüde onun geçmiştir adım gibi biliyorum:) bazıları yanlışının, yanlış olduğunun bile farkında değil, bunların sınavı süper geçer, sınav sonucu açıklanınca da ''kaydırma yapmışım''! olur
bir arkadaştan alıntı yapayım:)
''Bu sene YGS'ye girecek olsaydım sınavın tam ortasında "oğlum sorular çok kolay lan" deyip rakiplerimin psikolojisini bozardım''
paradoks12 hocam bu taktik işe yayarıyor.
ÖYS sınavında kitapçığı açar açamaz "heyyo! bu sorular çok kolay.hep çalıştığım kısımlardan." demiştim. herkes dönüp kızgın biçimde bakmıştı. tabi hemen gözetmenden sözlü uyarı:" lütfen konuşmayınız!"
Sınav bitmişte kontrol ediyormuş gibi sayfaları karıştırmakta işe yarıyor :)
Hocam o kadarda kötü olmayalım :) :) Sbs'ye girdiğimde optik formu kontrol ederken farkettim kontrol edince herkesten ''hocam kaç dk var '' diye sorular geliyordu
Ben bu sınavda bitime 30 dakika kala sayfaları karıştırdım. Ama bitirdiğimden değil. 40 sosyal sorusu kalınca panikledim, önce diğer testlerdeki boşları doldurmak için bütün sayfalara baktım. Kesin benim hakkımda kötü şeyler düşünmüşlerdir. :D
kötülük evet ama ...
Hocam ama yazık değil mi bence herkes 1 yılını verip çalışıyor mesela sınıfta birbaşkası böyle yapsa benim dikkatim tamamen bozulur. Bu yüzden yapmam böyle bir şey deneme sınavlarında olabilir :)
1.torba=3kırmızı+1beyaz ve kırmızı olasılığı 1/2 ise 2 kırmızı daha var yani 1.torbada=3kırmızı+3beyaz
2.torbada en az 1 kırmızı ve beyaz varmış ve kırmızı olasığı 1/2 ise 2k+2b=2.torbada..bu durumda 2.torbada 2 beyaz olmalı diye düşünüyorum
dikkatin bozulmayacak. en uçuk örnek: sınıfında karnı burnunda hamile bi aday " ayy! doğrucacam ambulanss!" diye çığlık atıp sancılansa bile hiç duymamış gibi davranıp soruna odaklanacaksın.
bazı gözetmenler kısık sesle bile olsa konuşur veya gazete okur. (bu tip kişileri hiç sevmem.)
gazete hışırtısı veya mırldanmaları hiç duymayacaksın.
işte bunu başarabiliyorsan ösym korksun senden.
hocam ben başından beri sınav zordu kolaydı tartışması yapmıyorum
iki şey söyledim
1.genel olarak iyi bir öğrenci iyi bir öğretmenden daha hızlı ve doğru çözer
2.aşırı abartılmadığı sürece (bundan ne kastettiğim anlaşılıyor sanırım) sınavın zor olması sıralamada kayda değer değişiklikler oluşturmaz bu yüzden de kendini bilen öğrencileri bağlayan pek bişey yoktur.
bunun bir benzerini artık hangi ruh haliyle bilmiyorum fen lisesi giriş sınavında birisi yapmıştı (inş. siz değilsinizdir :) ) , ben de sınav sonunda kendisine sonuçlar açıklanınca beni ara demişim :)
Soruların zorluğu sıralamada tabi ki değişiklik yapmaz, Ben, sınava girenlerin sorulara bakış açısı olarak değerlendiriyorum olayı.
Geçen senelerde, SBS de olduğu gibi, yüzlerce 1. çıkacak kadar kolay da sorulsun demiyorum, ama biraz daha makul olabilirdi. Mert in sesine de kulak verin. Ben amaçsız ve sınavı umursamadan, hiç çalışmadan, hiç stres yapmadan ve bunca yıllık tecrübemle baktım sorulara. Bir de öğrencileri düşünün. Ben sorular görünce şok oldum. Onların halini düşünemiyorum bile. Kolay diyen varsa bir şey diyemem, ama zor diyenlerin de yorumunu yabana atmayın. Ben bile bu hade sınava girdiğimde ters köşeye yatırıldım. 40-60 dakikada biter dediğim matematiği 120 dakikada bitiremedim. Sınavın bir eleme olduğu şüphesiz, ama ne olursa olsun , abartılmış.
Daha önceden de söyledim, bence bu sınav bir milat olacaktır.
Bu arada sınavdan önce , sınavdaki sorular, test kitaplarındaki basit sorulardan bile daha basit olacaktır diyenlerin de yanıldığı ortaya çıktı.
Artık çıta yükselmiştir. Sınava hazırlananlar, çıtanın yükseldiğini bilip ona göre çalışmak zorundalar.
Bence test kitaplarından değil, olimpiyat sorularıyla sınava hazırlansalar daha iyi.
tersten başlayalım olimpiyat sorularıyla sınava hazırlanırlarsa hiçbiri sçeneğine de hazırlıklı olsunlar, sonra apışıp kalırlar :)
sizin ve Mert'in sözüne güvenerek bu sınavın zor olduğunu kabul ediyorum ama bence sınav daha da zor olmalı , her soru başlı başına ölçme yeteneğine. sınavı 100 soru gibi düşündüğümüzde bir grup garip öğrenciyi dışarda bırakırsak (onların önüne 2+2=? koysanız bile yanlış yapabilme gibi bir yetenekleri var) kaln öğrenciler için bu 100 sorudan neredeyse 50 si hiçbir ölçme vasfına sahip olmayan komik sorular oluyor. her soru sert olmalı öğrenci bilmeliki bu soruyu çözdüğünde bir çok rakibinin hakkıyla geride bırakacak, rakipleri de şanslarıyla ve bilmemelerine rağmen o soruda onu alt edemeyecek.
yine önceden söylediğimi hatırlıyorum tam puan (hele böyle çok sorulu bir sınavda) sınavın başarısızlığıdır ölçme yeteneğinin anında kaybolduğunun göstergesidir. yani sınava giren ve full çeken o şahıs artık öğretimini tamamlmış mıdır? bu konulardan full çekiyo adam. bunun öğrenciye de zararı var sınavda/denemede full çektiğinizde deniz sizin için bitmiş gibi hissediyorsunuz sanki daha fazla gelişim gösteremeyecekmiş gibi bir düşünce oluyor.
soruların yapılabilirlik derecesini düşünelim , avcının ateş etmesi misali benim soruyu çözme ihtimalim sorular kolay olduğu için %98 olsun , benden çok üstte bir öğrencininse %99 olsun (normalde çok daha iyi bir öğrenci ama ne yapacak sonuçta %101 le soru çözecek deil ya). sınavda benim onu geçme ihtimalim azımsanamayacak bir büyüklüktedir. ama sınavdaki soruları gerçekten bilenlerin yüksek ihtimalle bilmeyenlerinse daha düşük ihtimalle yapabildiği bir ortam hazırlanırsa yani sorular zorlaştırılırsa sonuçta oluşan sıralama daha adil olacaktır. örneğin 100 sorudan 50 tane yapan ortalamanın çok üzerinde bir öğrenci olmalı. öğrencilere ilk ve ortaöğretimde hep sınavla yarışması öğretildiğinden öğrenciler bunun ne demek olduğunu anlamıyor. üniversitede fizik sınavından 100 üzerinden 30 alanların A aldığını görmüş biri olarak söylüyorum sınavın zorluğu değil sizin o sınava girenler arasındaki sıralamanızdır değerli olan. bu bahsettiğim sınava girenlerin hepsi öss de çok çok büyük ihtimalle sayısal kısımdan 4 ten az yanlış yapan öğrenciler bunun da dikkate aldığımızda bir gariplik olduğu ortaya çıkıyor. hangisi doğru?
Sayın Hocalarım;
Geçen yıl ortalama 11,4 idi. Sizce bu yıl kaç olur?Benim görüşüm zorluktan ziyade ezber bozan niteliğinden dolayı, ortalamada ciddi düşüş olmalı.
Ya şimdi size kolay gelmesi ve soruları beğenmeniz noktasında biraz düşünmek lazım.Kolay gelmesi çok normal.Ama kimse mat anlamında bu derece sorulara hazırlıklı değildi.Sistem yeni.Deneme tahtasına döndük.Sistemin ilk aşaması Ygs ki tarihçesi geçen yılla başlıyo.Matematiği de çok kolaydı.Hangi yayının denemesini alırsanız alın bu derecede mat sorularıyla karşılaşmazdınız.Sorularının zorluğuyla tanınan bir yayınevi olsa dahi bu soruları bulamazsınız.Ygs eşittir sözel kısmı zor sayısal anlamda basit gibi bir mantık vardı.Herkes de kendini ona göre ayarlamıştı.Dersaneler öğrencilerini bahsettiğim Ygs mantığıyla hazırlamışlardı.Mert le aynı duyguları paylaşıyorum.Yazık çok yazık.İnsanların emeklerine yazık.Bu anlamda haracanan paralara yazık.Neye ne derece önem verececeğine karar veremeyen sisteme yazık.Deneme tahtasına çevrilen öğrenci milletine yazık.....
obeb, okek, polinom, işlem, taban aitmetiği vs. bir çok Ygs konusu çıkmadı.Tersine Lys konusu çıktı. Beklenen konulardan çıkan sorular ise ezber bozan nitelikte idi.Gecen sene hemen hiç çalışmadan girdim, 29 net yaptım.Bu defa iyi hazırlandığımı sanırken 26 net çıkarabildim.Beklentim şu ki; geçen sene 12 olan ortalama ciddi şekilde düşer. Eğer ortalama düşmezse bu yılda yolsuzluk yapıldığını düşüneceğim.
Çevremden aldığım tepkilerin hemen hemen hepsi matematiğin çok zor olduğu konusunda hem fikir.(herhalde hepsi ortaklaşa yalan söylemiyordur:) )İğneyi kendime batırıcak olursam aslında matematik sorularınını 2-3 tanesi hariç hepsini çözebilirdim. Eve geldiğimde bazı soruları çözdüm de. Ama sınavın verdiği stres ve hiç beklemediğim tarzda soru çıkması o an sorulara ön yargıyla yaklaşmama sebeb oldu. Demek ki sınava hazırlanırken sadece ders çalışmak yetmiyo psikojik olarak da hazırlanmak gerekiyor.
Nasrettin hocanın hesabına,
Mürşide, Mehmet, Melek, Mert siz haklısınız;
Gereksizyorumcu, ALp sizde haklısınız.
Ben de haklıyım.
Haksız nerde?
Bunca emek boşuna mıydı?
Sayın gereksizyorumcu sizi sonuna kadar destekliyorum. Sorular zor olmalı, seçici olmalı, eleyici olmalı, bilenle bilmeyeni ayırmalı,
Ama bir şartla.
Sol gösterip sağ vurmak olmamalı.
Bu kadar şaşırtmacası olmamalıydı.
Malesef ülkemizde, eğitim sistemiyle birlikte, ÖSS sınav sistemi de deneme tahatasına döndü. Ben lise ikideydim, arayıştaydılar, öğretmen oldum, emekliliğimin yarısına geldim, hala arayış içindeler.
Çok özür diliyorum kardeşlerimden.
Bu sistem böyle deneme yanılma tahtasına çevrildiği sürece defolu imalatımız çok olacak. İnsanla ve insanın emeğiyle bu kadar oynanmamalıydı.
Sınavı zor yapsınlar ama başalngıçta sınava girip ilk darbeyi yiyenlere oluyor ne oluyorsa,
Seneye sınava girecekler daha şanslılar, çünkü gardlarını alıp sınava girecekler. Bu yıl girenler ise, gardını alamadan hazırlıksız aparkartı yediler.
Bu daha bir şey değil, yeni furya geliyor.
Şu an 10. sınıfta olanların gireceği sınavı merakla bekliyorum.
Bakalım onlara nasıl bir aparkart indirecekler.
Yeni Geometri dersi müfredatıyla, vektör, analitik ve geometrinin iç içie gireceği sorularda öğrencinin ne yapacağını bekleyip göreceğiz.
Tamam Hocam kabulüm seçsinler.Seçici olsunlar.Matematikte sadece dört işlemi bilenle konuları detaylarıyla öğrenen ayırt edilsin.Ama ayırt edilceği de belirtilsin.Hani geçen yıl ygs de ne sorulmuş,soruların niteliği ne,nerde neye dikkat eden benden neyi isteyen sorular,bi bakayım çalışma takvimimi ona göre belirleyeyim, diye bi geçen yılın sorularına baksanız dört işlemden öteye gitmezken bu yıl dört işlemle yapabileceğiniz kaba matematik bilgisiyle halledebilceğiniz soru yoktu.Haaa şimdi sen benden neyi istiyorsun?Geçen yıla bakılırsa dört işlem bil yeter.Bu yıla bakılırsa konuları sindirmelisin.Her konuyla ilgili epey bi test çözmelisin.Bu ne tutarsızlık?Bilmek öğrenmek çok güzel.Ama önünüzde belli bir zaman varsa da elemeniz neyin neyden daha önemli tutulduğunu belirleyip ona ağırlık vermeniz gerekiyo.Herkes her konuyu tam bilmiyor ki sınava yönelik olarak çalışılıyor sonuçta.Neyse sağlık olsun artık ne diyim.
Bir yerde okumuştum.Yazar şöyle anlatıyo "Türkiye'de uzun yıllar çalışmalarda bulunmuş İngiliz bir eğitimci bana şunları söyledi 'Türk çocuklarına bakıyorum.Çok zekiler çok akıllılar.Siz bunlara napıyosunuz da bu çocuklar araştırmayı,düşünmeyi bilmeyen,çalışmayı sevmeyen büyükler olup çıkıyor?" diyerek sözü eğitim sistemimize getiriyor.
MatematikciFM hocam ve mürşde arkadaşım vaziyeti çok güzel açıklamış ben ne söyleyeyim ki?:)
Yorumlardan anladığım kadarıyla beklenti dışında olmuş sorular. Ben sınava girmeden önce hangi konulardan çıkacağını bile bilmiyordum. Belki onun sayesinde şuan böyle söylüyorum. Sınava sadece burda çözdüğüm sorularla hazırlandım ve buraya gelen birçok sorunun yanında sınavdaki sorular kolay kalıyordu. Ben kolay dedikçe tepki aldım. Soruların olması gerektiği gibi olması belkide sınav zordu diyenlere karşı beni sınavı savunmaya itti. Ama şunu belirtmeliyimki kimsenin emeğine mani olmamıştır bu sınav. Zaten emeğininz hiç bir zaman heba olmazki elbet bi yerde size döner. O kadar çalıştım sınav zordu gitti emeğim diyemezsiniz. Bu kadar karamsar olmayın. Madem sınav herkeze göre zordu o halde herkez aynı durumda herkez emeğimiz gitti dediğininde kazanan kim olacak?
Hocam herkesin aynı durumda olduğu, 11,2 olan geçen yıl ortalaması bu yıl 6-7 ye düşerse, ancak o zaman kabul edilebilir.Herkes soruların geçen yıldan farklı,zaman alıcı veya zor olduğu konusunda hem fikirken, ortalama düşük çıkmaz ise, işte o zaman ŞİFRE miz kaymış demektir.