1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    biyoloji-beslenme ilişkileri

    1)Böcekçil bitkiler;
    1.aminoasit sentezi
    2.protein sentezi
    3.glikoz sentezi
    4.protein sindirimi gibi metabolik olaylardan hang. gerçekleştiremez?(yalnız 1)

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    9. sınıftan kalma saçma bi bilgimle şöyle yorumlayabilirim böcekçil bitkiler genellikle sinek örümcek tarzı şeyler yiyerek beslenir bunların içinde monosakkarit(glikoz sentezi) ve protein bulunma olasılığı cok yüksek protein sindirimi ve glikoz sentezini eleriz,protein sentezi tüm canlılar için ortakdır (Ribozomun görevi protein sentezidir ,tüm canlılarda bulunduğu için ortak) yalnız 1 kalır .

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    böcekçil bitki fotosentez yapar.bitkilerin hepsi zaten zorunlu a.a ler de dahil bütün a.a leri kendileri sentezleyebiliyorlar.Ama bu bitki neden sentezleyemiyo,bütün aminoasitleri sindirdiği böcekten karşılıyor olabilir mi?

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    açıkcasi benimde aklım yatmadı aminoasitin neden olmadığına ama dediğiniz mantıklı olabilir.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    böcekçil bitki fotosentez yapar.bitkilerin hepsi zaten zorunlu a.a ler de dahil bütün a.a leri kendileri sentezleyebiliyorlar.Ama bu bitki neden sentezleyemiyo,bütün aminoasitleri sindirdiği böcekten karşılıyor olabilir mi?
    topraktan yeteri kadar azot alamadıkları için (glikoz sentezi yanında ) böceklerlerle de beslenirler yani hem ototrof hem hetotrof.
    sanırsam ki, proteinler hücre zarlarından geçemeyeceğinden proteinleri hücre dışında parçalamak zorundalar . yani böceklerin proteinlerini aminoasit olarak bünyelerine alıyorlar.bu da aminoasit sentezini pek gerekli kılmıyordur


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. biyoloji
      deryaca, bu konuyu "Lise Dersleri Dökümanları" forumunda açtı.
      : 1
      : 27 Mar 2013, 21:39
    2. biyoloji
      nightmare, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Ara 2012, 19:11
    3. biyoloji
      nightmare, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 12 Haz 2012, 20:24
    4. Biyoloji
      Gal-Kübra, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 3
      : 04 Haz 2012, 11:37
    5. biyoloji
      duncanduncan, bu konuyu "Lise Dersleri" forumunda açtı.
      : 11
      : 30 Mar 2012, 23:30
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları