bir sınıftaki matematik ve fizik derslerinden baarı durumları açıklanıyor fiz ikten geçenler 16 matematikten kalanlar 12 kişidir her iki dersten kalanlar ile her iki dersten geçenlern toplamı 14 ise iki derstende geçenlerin sayısı kaçtır
bir sınıftaki matematik ve fizik derslerinden baarı durumları açıklanıyor fiz ikten geçenler 16 matematikten kalanlar 12 kişidir her iki dersten kalanlar ile her iki dersten geçenlern toplamı 14 ise iki derstende geçenlerin sayısı kaçtır
şekil çizmek biraz zor geldiği için yönlendirmeye çalışayım, isterseniz ayrıntılı çözüm eklerim sonra;
önce basit iki kmüe çizin; kesişim, fark bölgeleri ve iki kümeninde dışın göstermek üzere 4 ayrı bölge oluşturun, bu bölgelerin her birine, a,b,c,d şeklinde harf vererin, sonrada soruda verin cümlelere göre 3 ayrı cümle için 3 ayrı denklem oluşturun...
bu denklemlerden birini dikkat edecek olursanız (-) ile çarpıp hepsini taraf tarafa toplarsanız diğer işimize yaramayan tüm harflerin bir birini gotürdüğünü sadece iki tane kesişim bölgesindeki harf kalcaktır.
böylece kesişim bölgesinin 9 olduğunu kolayca göreceksinizdir
sizi yorucam kusura bakmayın ama bide şekiller anlatabilirmsinz
hyr srn yok
Soruyu daha dikkatli okudum ve anladığım kadarıyla çözümü şu olsa gerek. (Soru özensiz yazılmış)
https://img253.imageshack.us/img253/2003/asdrz.jpg
Fizikten geçenler
b + c = 16
Matematikten kalanlar
d + c = 12
Her iki dersten hem başarısız olanlar hem de başarılı olanlar
d + b = 14
Şimdi;
b + c = 16
d + b = 14
olduğuna göre yok etme metoduyla buradan;
c - d = 2
bulunur.
d + c = 12
c - d = 2
olduğundan yine yok etme metodundan
c = 7
bulunur. Bundan sonra yerine koyma metoduyla da b = 9 bulunur.
kusura bakmayın şimdi gelebildim, hocam çözmüş soruyu bende aynı şeklde şekil çizecektim,
b+c=16
-d-c=-12 ( bu denklemi (-) ile çarptık)
b+d=14
taraf tarafa toplanırsa;
2b=18 ve b=9 olur. diyecektim
teşekürler
Rica ederim :)