1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    8. sınıf

    özdeşlikler

    1-) (x-2).(x+3)=x²+3x+üçgen+2

    yukaridaki ifadede üçgen yerine aşağıdakilerden hangisi yazılısa bu ifade bir özdeşlik olur?

    A)-2x-8 B)-2x-6

    C)2x-4 D)2x+1

    2-)
    2x²+5-3
    x²-9
    .
    2x²-6x
    2x³-x²
    ifadesinin ensade biçimi aşağıdakilerden hangisidir?




    A)1 B)2 C)
    x
    2
    D)
    2
    x




    3-) Aşağıda çarpanlarına ayrılmış özdeşliklerden hangisinde ? yerine yerine gelmesi gereken cebirsel ifade (x-1) değildir?

    A) x²-1=(x+1).?

    B) x²-6x+5=?.(x-5)

    C) 4x-4=4.?

    D) -5x-6=(x-6).?

  2. #2

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Alıntı çlşkn'den alıntı Mesajı göster
    1-) (x-2).(x+3)=x²+3x+üçge+2

    yukaridaki ifadede üçgen yerine aşağıdakilerden hangisi yazılısa bu ifade bir özdeşlik olur?

    A)-2x-8 B)-2x-6

    C)2x-4 D)2x+1

    2-)
    2x²+5-3
    x²-9
    .
    2x²-6x
    2x³-x²
    ifadesinin ensade biçimi aşağıdakilerden hangisidir?

    A)1 B)2 C)
    x
    2
    D)
    2
    x



    3-) Aşağıda çarpanlarına ayrılmış özdeşliklerden hangisinde ? yerine yerine gelmesi gereken cebirsel ifade (x-1) değildir?

    A)x²-1=(x+1).?

    B)x²-6x+5=?.(x-5)

    C)4x-4=4.?

    D)-5x-6=(x-6).?

    Cevap 3-) A şıkkına bakalım. x²-1=(x+1).? demiş. (?) yerine burada (x-1) gelmelidir.Neden? Çünkü ; (x²-1) burada iki kare farkı vardır a²-b²=(a-b).(a+b) Formülünden, Çarpanlardan biri x+1 diğeri x-1 olmalıdır Yani x-1 olmalı. A şıkkını eliyoruz.
    B şıkkında,ax²+bx+c Üç Terimlisini çarpanlarına ayırma kuralını kullanacağız. x² çarpanlarına x.x olarak ayrılıyor , 5 ise -5 ve -1 olarak ayrılıyor -5.-1=5 ve -5+(-1)=-6 buna göre ; (x-5)(x-1) çıkıyor. B şıkkınıda eledik.4x-4=4.? demiş Hemen parantez içine alma kuralını uyguluyoruz 4x-4=4(x-1) buradada x-1 var fakat D şıkkında x-1 çarpanını yerine koyduğumuzda -5x-6 sonucunu vermez bu yüzden cevap (D) şıkkı.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Cevap 1-) (x-2).(x+3)=x²+3x+üçgen+2 Buna göre Üçgen=? Demiş Soruda.


    (x-2).(x+3) ifadesini açarsak ; x²+3x-2x-6 eder. Cevap B şıkkı olur.

    Şimdi anlaman için açıklayayım ; nasıl açtım? 1.Parantezin 1.Terimi ile 2. Parantezin 1. Terimini çarptım x² oldu. sonra geçtim diğer Terimime,aynı işlemi uygulayarak x.3=3x bularak önündeki işareti koydum x²+3x oldu son durum. Daha Sonra 1. Parantezde 2.Terim 'in dağıtılmasına geçtim -2.x=-2x Oldu son durum x²+3x+-2x . Son olarak ise ; -2.+3=-6 Etti (- İle + 'nın çarpımı - yaptığı için) son durum x²+3x+-2x-6 oldu .

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Soru 2



    Ayrıca 2x²+5-3 ifadesinde 5'in yanına x'i koymayı unutmuşsun. Onu düzelterek işlemleri yaptım..
    Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today...


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Özdeşlikler
    swatlar bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 20 Mar 2012, 00:56
  2. özdeşlikler
    mine bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 14 Mar 2011, 17:57
  3. özdeşlikler
    mine bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 12 Mar 2011, 14:14
  4. [Ziyaretçi] özdeşlikler
    filiz bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 27 Şub 2011, 13:28
  5. [Ziyaretçi] özdeşlikler
    ümran bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 27 Şub 2011, 13:23
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları