7-14-19-29-40-x ise x kaçtır
7-14-19-29-40-x ise x kaçtır
7-14-19-29-40 bu dizi terimleri, sayının kendisinin sayı değerleri toplamı sayının kendisine eklenerek bulunuyor.
7
7+7=14
14+1+4=19
19+1+9=29
29+2+9=40
40+4+0=44
x=44 dür.
Ancak bu şekildeki soruları matematik sorusu saymıyoruz artık.
Sınır sizce ne peki öğretmenim?
bence sınır diye birşey yok soruya farklı beyinler (kimse bizden daha zeki insanların olmadığını ve bu soruya farklı ve karmaşık yöntemlerle farklı cevaplar getirilemeyeceğini iddia edemez) farklı farklı cevaplar bulabiliyorsa bu artık matematik sorusu olmaz.
bir dizi verilmişse kuralı da anlaşılır biçimde verilmelidir, diğer türlüsü soru değil birsürü çözümü olan bulmaca gibi oluyor ve işin garibi bu sistemeatik şekilde okullara girmiş ben ilkokuldayken bunlar yoktu şimdi bakıyorum 3-5-7.. sıradaki terim nedir? gibisinden onlarca soru kiaplarda var.
Ben bu tür soruları gereksizyorumcunun verdiği farklı kurallar sayesinde matematikten çıkardım. Zeka sorusu sınıfına dahil olabilir; matematik sorusu değil ama.
Aritmetik dizi, geometrik dizi, ve fonksiyon gibi kavramlarla paralel görükse de işin içinde bir kuralsızlık var bu yüzden.
Gereksizyorumcuya ve admin hocama katılıyorum. Bu tür sorularla 'hadi bakalım, kim daha kıvrak zekalı' sorusuna cevap bulunabilir sadece. Matematik, genelleştirmek, soyutlamak, genel çözümlere ulaşmaktır bence, bulmaca çözmek değil.
birçok kez yazmışımdır bu soruların muhattabı ilkokul 2-3 arası sayılarla yeni tanışan ve aralarında nasıl toplama çarpma işlemleri olur bunları daha kolay kavraması istenen öğrenciler olmalı.
şu uydurma soruyu her zaman hatırlayalım :)
ayrıca bununla tatmin lmayanlara şimdi bir soru buldum yazıyorum
100-121-144-?
soru işareti yerin ne gelecek? (cevap 169 değil)
yalnız bu da bomba soru oldu :)
Çok saçma bir kural buldum ona göre rakamsal değerleri toplamı 16 olan her sayı gelebilir :)
bu 5 ile çarpma işlemi biraz ayaklarını sayıp 4 e böldüm fıkrasına benzemiş.
1-4-9- sıradaki 16 dır diyerek zaten bu sonuca varabilirsin ama buluğun kuralın zayıf bir noktası var
bu kurala göre 2. sayı neden 121 oluyo da 112 olmuyo mesela? onun da rakamları toplamı 4 ve 121 den önce geliyor
ya da neden 103 değil?
benim kafamdaki kural bu olmasa da eğer bu sorunlara çözüm getirebilirsen tabiki de soruyu çözmüş olursun.
:) :) :) 5 ile çarpmanın gereksiz olduğunu biliyorum sadece kural biraz uzasın dedim ama mantıksız ve saçma oldu
Soru işareti yerine birden çok sayı gelebiliyorsa neden 2. sayı 112 olmasın ki
işte burda mantıksal bir hata yapıyosun
soru işaretinin yerine her farklı kural 1 sayı getirmeli , kualı değiştirdiğin için ? yerine gelen sayı değişebiliyor
yoksa kuralın her sayıyı tek bir şekilde belirlemeli , mesela bana kuralı verdiğinde ben diziyi tek bir şekilde belirleyebilmeliyim
örnek veriyorum ilk 3 terim 100 , 121 ve 144 sonraki terim de rakamları toplamı indisisn karesi lan en küçük 3 basamaklı sayılar diye bir kural oluşturabilirsin bunun snucu olarak da sıradaki sayı 169 olur, tüh 169 olmasını istemiyordu :)
kuralı revize ederiz sonraki terim en küçük 2. sayı olsun 178 olabilir mesela ondan sonraki de
toplamı 25 olan en küçük ikinci sayı
799 ilk sayı lduğuna göre 889 da sıradaki sayı olurdu tabi bu kural yamalı bohça gibi oldu hoş olmadı
uydurma soru demek.. ben bu soruyu birazda beyin cimnastiği olsun diye sormuştum. matematiğin ne olup ne olmadığını kimseden öğrenecek değilim. ve benim bu siteye naçizane emeğim buraya kadar. şu mesaja kadar cok zevkliydi benim için bu sitede birşeyler paylaşmak. ama bu noktada daha öteye gitmem olanaksız. hoşçakalın.
hocam verdiği linkte tam olarak açılan mesajdaki soruyu kastediyor. Sizin konunuzu değil matera. Linke tıklayın ve kaydırma yapmadan bekleyin.Hocamızın kendi sorunun olduğu post (mesaj) otomatik ekrana gelecektir. Hocam kendi sorunun tam linkini vermiş yani. Mesaj linki. Konu linki değil o link.
Hocamın verdiği linkin kelimesindeki
parantezli ifadeyiHTML-Kodu:uydurma soruyu (aklın işleyiş yönüne aykırılık...)
sistem otmatik atamaktadır ayrıca.HTML-Kodu:(aklın işleyiş yönüne aykırılık...)