(-8) : (-2) işlemini nası sayı pulları ile çözülür .
(sorum aslında ilk başta - pullar nası + pullara dönüşüyor.):confused::confused::confused::confused:
(-8) : (-2) işlemini nası sayı pulları ile çözülür .
(sorum aslında ilk başta - pullar nası + pullara dönüşüyor.):confused::confused::confused::confused:
Öncelikle öğrenmek istediğin, negatif/negatif işleminin nasıl pozitif olduğu sanırım.
Şu şekilde örnek veriyim,
-8, 8 liralık borcu temsil etsin.
-8 sayısını 2 ye böldüğümüzde işlemi şu şekilde düşünelim, 8 liralık borcu 2 taksitte ödüyoruz. Her taksitte elimizden çıkan para 8/2=4 liradır. Elimizden çıktığı için -4 olarak belirtiriz. -8/2=-4
Şimdi de 8 liralık borcumuzu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemeyelim bakalım ne olacak :)
Borcu 2'ye böldüğümüzde 2 taksitte ödemek olarak adlandırmıştık. Öyleyse ödememe işlemini de - ile gösteririz ve -2 ile böleriz.
8 liralık borcu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemiyoruz, işlemimiz -8/-2. Bu işlemin sonunda her taksitten sonra elimizde kalan para 4 lira, çünkü ödemedik. Elimizde kaldığı için +4 ile gösterilir.
Bu nedenle -8/-2 işleminin sonucu +4 olacaktır.
Negatif/Negatif işleminin sonucunun neden pozitif olduğunu gösterdik, şimdi pullar ile işlem yapalım.
8 tane - pulumuz var, iki eşit gruba ayırmalıyız. Her gruptaki pul sayısı bize sonucu verir.
8 pulu 2 gruba ayırdığımızda her grupta 4 pul olur.
İşlemimiz -8/-2 yani negatif/negatif olduğundan sonuç pozitif olur.
Gökberk abi 1. si senin yaptığın şema yanlış çünkü o - pullar , + pullar olacak .
2.si gökberk abi ben nasıl çözüldüğünü anladım fakat bunun konuyla alakası yok . bu başka işlemde olabilir . ben tabloda sayma pullarıyla
- pullların nasıl + pulllar şekilde yazılacak.örnek veriyorum : (-) : (+) , (+) : (-) , (+) : (+), işlemlerin nasıl sayı pullarıyla çözüleceğini anladım. fakat (-) : (-) sonucunda (+) pulların nasıl yazılacağını anlamadım. senin dediğin gibide (-8) : (-2) sonucu iki tane (+4) olması gerekir nasıl 4 tane + pul yazılır . Hoca benden bunu istiyor. Neden ilk baştaki - pullar, + pullara dönüşüyor . :D:D:D:D
burak canım,
sayı pulları ben ilköğretimden ayrıldıktan sonra girdi müfredata. Hiç anlatmadım , o yüzden yarım yamalak biliyorum.
Burada - ile - nin çarpımının sayı pullarıyla nasıl + olacağını anlatıyor.
Anladıysam arap olayım :)
Burda da + nın - ye bölümü anlatılmış.
Artık sen ikisini harmanlayıp bir şeyler yap.
Benden bu kadar, beynim durdu :)
yavvv nasıl yapacam ben ödevi anlamadım . Ama yinede cevaplarınız için sağolun :D .Adminede mesaj attım ,birde onun cevabını bekliyorum :D
akşam akşam bana sayı pullarına kafa yordurdun ya, alacağın olsun burak :)
şimdi,
neti kurcaladım, hiç bir yerde - nin- ye bölümünün + olduğunu gösteren veya anlatan bir yer yok.
iş başa düştü mecburen.
kurcalarken bir şey farkettim.
- ile - çarpılırken, ilk sayı - ile başladığı için ilk sayı kadar + ve - li pullar alınıyor.
mesela (-3).(-2) işlemi için
2 adet, 3 tane - 3 tane + pul giriyor.(bunlara 0 çifti deniyormuş)
yani içerde 6 tane +, 6 tane - ul var.
yine kural gereğince, ikincinin işaretiyle aynı olan pullar dışarı alınıyor.
ve içerde 6 tane + pul kalıyor.
şimdi bunu bölmeye uyarlamak istedim.
şöyle saçma bir kural uydurdum. (tamamıyla patenti bana aittir :)
-6 : -2 işlemi için
2. nin işareti - olduğundan 6 tane 0 çiftini içeriye alalım.(yani 6 tane -, 6 tane +)
sonra her ikisini 2 gruba ayıralım.
kural bu ya :)
ilkinin işareti - olduğundan - pulları dışarı alalım.
içerde 2 tane 3 lü + pul kalır.
yani -6 : -2 = +3
olmuş olur.
saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ? :D:D:D:D
Bunun diğer toplama ve çıkarmadaki gibi mantıklı bir açıklaması görünmüyor. 2 farklı 7. sınıf kitabında bölme işlemini çok fazla modellememiş.
Farklı bir kaynak buldum ancak oda çok tatmin edici değil. Buradan şekillere bakarsanız anlayabilirsiniz ama çok iyi olmamış.
Bir şeyler yazarız ancak yeni bir pul yöntemi olacağı için çok tatmin edici gelmeyebilir.
Negatifleri bölme işlemi pullarla ifade edilebilmelidir diye bir şart yok. Mantıklı bir şekilde edilemeyebilir.
Farklı bir modelleme yöntemi kullanmak gerekebilir.
Serkan öğretmenim, benden başka bunu modelleyen yok galiba.
patentini alıcam bunun kesin :)
:)
Hocam buradaki sıkıntı şurda.
Toplamada, çıkarmada, çarpmada, sonuçlar negatif ya da pozitif pul olarak karşımıza getirebiliyoruz. Bölme de bir şeyler yapıp sonuç kısmında pullar bırakmak değil, pulların gruplarının sayısını elde etmek gerekiyor. Bu grup sayısı negatif ya da pozitif olarak nesnelerle ifade edilebilir belki yine de pullara farklı anlamlar yüklemek gerekiyor o zamanda .
Öğretmenim,
Ben epey araştırdım. Bu pul olayını öğrenciler 4 işlemi görsel olarak kavrayabilsinler diye ortaya attılar , ama gördüğüm kadarıyla işin içinden kendileri de çıkamadıkları için rastgele kurallarla(cevaba göre çözüm mantığı) işi ***ürmüşler.
İddia ediyorum, benim eklediğim kuralın , onlarınkinden farkı yok, zaten altyapısı ordan geliyor.
onların bölme kuralına göre, grup sayısı zaten bölen sayısı. kuralı öyle vermişler.
Evet dediğiniz gibi. Toplama ve çıkarma çok güzel. Çarpmada ve bölmede işler çorba oluyor. Çok tatmin edici değil.
Sizin yaptığınızı inceledim. Çarpmadaki mantığı geliştirmişsiniz.
Açıkçası ben de cevaba göre çözüm ürettim. Oyunun kuralı böyleymiş naapalım :)
https://www.matematiktutkusu.com/ilk...ozitiftir.html daki anlatımın güzelliğini hiç bozmadan bölme için anlatılabilir örneğin.
admin ben tam sayılarda her şeyin nasıl çözüleceğini anladım. fakat bölme işleminde - pulların nasıl + ya dönüşütüğünü anlamadım ve matematik hocamızda bizden bunu istiyor :D
burak sen yazılanları iyi okumamışsın.
- : - = + yı gösteren bir örnek yok piyasada. pullarla kuralının olduğu bile belli değil.
yolun sonunda şu görünüyor.
ya kendin bir kural üreticen, ya da benim kini yazıp öğretmene vericen. :)
bide dershane hocasına soruyum hocam o zaman sizinde verdiğiniz emeklerden dolayı teşekkür ederim
Sor bakalım :)
bir şey değil
iyi çalışmalar
(-8) : (-2) işleminin sonucunu sayı olarak değil de belki birim olarak düşününce daha mantıklı geliyor. Yani -8'in -2'ye bölümünde karşımıza iki tane ( -) grup ortaya çıkıyor. Her grupta da 4'er tane (yani 4 birim) eksi grubu olduğuna göre cevap 4 oluyor.
https://img713.imageshack.us/img713/150/mat29092012.png
sorun, kutunun içindeki pulların işaretinin + olması.
kural olarak , kutunun içindeki pullar, okunurken işareti değiştirilmiyor.
işareti değiştirecek kural üretilip görünen işaretle okunuyor.
dershane hocasına sordum onun bir gösterim şekli yok diyor hocam :D
Çok gereksiz bi konu çünkü :) İlkokuldada hiç anlam verememiştim.:)
ben var demedim ki canım.
bunu benim uydurduğumu ben söyledim zaten, orda yazıyor.
o zaman bu şu anlama geliyor.
bakanlığımız, sayı pullarında - ile - nin bölümünün + olduğunu gösteren kural üretmeyi unutmuş :)
valla benden bu kadar :)
beğenen alır gider, beğenmeyen kaçar gider :)
bu arada sayın matematik öğretmenine şunu sor.
acaba - ile - nin çarpımının + olduğunu gösteren, ya da anlatan örneklerde verilen kural hakkında ne düşünüyor ?
Benim uydurduğum kuralın ondan ne farkı var ?
hocam emekleriniz için çok teşekkür ederim :D
rica ederim canım.
bu işin sonunu merak ettim.
ne yazdığını, aldığın notu, hocanın ne dediğini buraya ekle sonra :)