MatematikciFM 23:03 12 May 2011 #11
different, günahını almışm. Son yorumunu okumadan önce, 12. sınıftaki öğrenci, 4. sınıf sorularını çözer herhalde diyordum. Aslında, senin bu kadar aşağılara inmene gerek yok da, sistem inince, siz de inmek zorunda kalıyorsunuz.
Buna nasıl bir teşbih yapsam bilmem ki,
2 metre boyundaki adamı, 20
cm boyundaki kapıdan geçirmeye zorluyorlar diye mi, yoksa, 20
cm boyundaki çocuğu, 20 metre boyundaki ağaçtan, meyva almaya zorluyorlar diye mi?
Sayın Admin, hiç merak etmeyin. Minareyi çalan kılıfını hazırlamıştır. Diyecekleri şu. 4. sınıfta dört işlem var, bunlar da dört işlem problemi. Sonuçta, öğrencinin bunu anlamasına gerek yok.
1. soruyu yaptırıyorum. 338 le 130 u topla, sonra 2 ye böl. Niye derse, Niyesini sorma, sen dediğimi yap dersin olur biter. Sonuçta toplama ve bölme yaptırıldı mı, yaptırıldı.
different 00:22 13 May 2011 #12
different samanlı kağıttan bi kitapmı
sayılır, 3. hamur.
Serkan A. 01:04 13 May 2011 #13
Doğrudur diyebilirler aslında. Ama davranış kavramı düşüldüğünde yine sormamaları lazım.
Matematikte kazandırılması gereken bazı davranış örnekleri
1. Pozitif bir tam sayının sayının doğal sayı kuvvetini bulma
2. Negatif bir tam sayının doğal sayı kuvvetini bulma
3. Bir rasyonel sayının doğal sayı kuvvetini bulma
4. Bir rasyonel sayının negatif tam sayı kuvvetini bulma
5. Bir rasyonel bir sayının rasyonel kuvvetini hesaplama (32,5)
gibi davranışlardan 1.si 6. sınıfta, 2. ve 3. sü 7. sınıfta , 4. sü 8. sınıfta 5. si 11 sınıfta (logaritma) anlatılır.
işin bu kadar ayrıntılı boyutu vardır. Bunlar neden bu şekilde farklı sınıflarda anlatılıyor. Hepsini birden bir sınıfta anlatılmazmı anlatılır ama öğrenciler iyice sindirerek olayı öğrenmeleri ve benzer durumları birbirleri ile karşıtırmamaları için bu şekilde yapılıyor.
Ben bulamadım ama 4. ve 5. sınıfta hangi tür problemleri davranış olarak kazandırılacağı vardır mutlaka.
gazze1987 01:19 13 May 2011 #14
ama arkadaş matematikte temel oluşturmaya çalışıyorsa denklmleri de az çok gördüğü için böyle çözmem sorun olmamıştır umarım başka sorularda olursa ve ben böyle çözersem arkadaş kabul eder umarım sizde 4.sınıflara nasıl anlatılmalıysa öyle yazarsınız gerekirse
different 01:31 13 May 2011 #15
@Admin; elimdeki kitabın "Grafikler ve Sayılarla İşlemler" ünitesinin "Dört İşlemi Kullanarak Problem Çözme" konusunda sayı ve alışveriş problemleri adlı başlıklardan sonra, "Karışık problemler" adlı başlıkta yer alıyor yazdığım sorular. ünite isimleri ise şu şekilde;
1- Geometriye Yolculuk
2- Grafikler ve Sayılarla İşlemler
3- Ölçüp Tartalım, Gerçekelre Ulaşalım
4- Kesirlerden Alanlara
5- Hayatımızdaki Ondalık Kesirler
6- Zihinden İşlemler, Ton ve Saat.
@gazze1987; 1. dereceden 1 bilinmeyenli denklemler hakkında bilgim var biraz, senin çözdüğün şekilde anlayabiliyorum teşekkürler.
Serkan A. 01:46 13 May 2011 #16 ama arkadaş matematikte temel oluşturmaya çalışıyorsa denklmleri de az çok gördüğü için böyle çözmem sorun olmamıştır umarım başka sorularda olursa ve ben böyle çözersem arkadaş kabul eder umarım sizde 4.sınıflara nasıl anlatılmalıysa öyle yazarsınız gerekirse
different 12. sınıf öğrencisi ben belki kardeşi filan için sormuştur diye düşünmüştüm. 12. sınıf öğrencisi için sorun olmaz tabi.
@Admin; elimdeki kitabın "Grafikler ve Sayılarla İşlemler" ünitesinin "Dört İşlemi Kullanarak Problem Çözme" konusunda sayı ve alışveriş problemleri adlı başlıklardan sonra, "Karışık problemler" adlı başlıkta yer alıyor yazdığım sorular. ünite isimleri ise şu şekilde;
1- Geometriye Yolculuk
2- Grafikler ve Sayılarla İşlemler
3- Ölçüp Tartalım, Gerçekelre Ulaşalım
4- Kesirlerden Alanlara
5- Hayatımızdaki Ondalık Kesirler
6- Zihinden İşlemler, Ton ve Saat.
sağol
GATA 14:24 22 Ağu 2011 #17 Cebimdeki para ile 5 gömlek alırsam 180
TL artıyor. 9 gömlek alırsam 132
TL borçlanıyorum. Buna göre 1 gömlek fiyatı nedir?
cebimizdeki paraya x,bir gömleğin fiyatına ise a diyelim bu durumda karşımıza şu denklem çıkar x=5a+180
x=9a-132 bu 2denklemde xe eşittir bu yüzden birbirlerine de eşit olmalılar
5a+180=9a-132
4a=48
a=12 bir gömleğin fiyatı
iyi günler.. denkleminiz doğru fakat denklemi çözümünüz yanlış arkadaşım eşitliğin diğer tarafına artılar eksi eksiler artı olarak geçirilir.. buna göre 5a diğer tarafa -5a olarak geçmelidir..yine aynı şekilde -132 de diğer tarafa +132 olarak geçer bu durumda da 4a =312 olur buda
a=312:4 yani a=78 dir buda bir gömleğin fiyatıdır. sanırım dikkatinizden kaçtı. tşkler
Serkan A. 18:33 22 Ağu 2011 #18 iyi günler.. denkleminiz doğru fakat denklemi çözümünüz yanlış arkadaşım eşitliğin diğer tarafına artılar eksi eksiler artı olarak geçirilir.. buna göre 5a diğer tarafa -5a olarak geçmelidir..yine aynı şekilde -132 de diğer tarafa +132 olarak geçer bu durumda da 4a =312 olur buda
a=312:4 yani a=78 dir buda bir gömleğin fiyatıdır. sanırım dikkatinizden kaçtı. tşkler
Teşekkürler Gata. Ben incelememişim. Düzeltiyorum o arkadaşın mesajını