https://img713.imageshack.us/img713/...at25012012.jpg
Yazdırılabilir görünüm
4'ün cevabı 84 ise anlatabilirim ama değil galiba..
Permütasyon sorularında sonuçtan emin olamıyorum, 5'in cevabı 30 ise 5'i de anlatabilirim. :)
3. soru 328 mi?
sadece 3. sorunun cevabını doğru söyledin.Diğer sorulara yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı ?
1.
22=T
111T3 ile kaç değişik sıralama oluşturulur?
5!/3!=20
2.
4 matematik kitabı dizilir. 4!
Elimizde 5 boşluk vardır. Bunlardan 3u seçilir.
C(5,3)=10
Bu seçilen boşluklara kimya kitapları yerleştirilir. 3!
Cevap 10.3!.4! çıkar.
3.
Birler basamağı sıfırsa 9.8=72 sayı yazılabilir.
Birler basamağı 2,4,6,8 den biriyse 8.8.4=256
Toplam 328
4.
Oyuncakların farklı olması işleri biraz değiştiriyor.
Bu 6 oyuncağı yan yana sıralarız. 6!
Herhangi bir sıralama için oyuncakların arasında 5 tane bölüm yapabileceğimiz yer vardır. Bunlardan 3 tanesini seçip bu 6 oyuncaklık sırayı 4 parçaya ayırmış oluruz. C(5,3)=10
Oluşan 4 grup sırayla çocuklara verilir.
Cevap 10.6! olur
5.
Sonda sıfır varsa 4!.3/4=18 tane çift sayı
Sonda 2 varsa (4!/2!).2/4=6 tane çift sayı
Toplam 24 sayı yazılabilir.
@gereksizyorumcu, 4'ü şekille anlatma şansın var mı acaba...
Evde değilim telefondan da şekil çizip eklemek çok zahmetli. Akşam eve gittiğimde şekil eklemeye çalışırım.
2. ve 4. soruları sadece permütasyonu kullanarak yapsak olmaz mı ? Mesela 2. soru için P(5,3).4! desek...
Permütasyon sadece bir kelime. Bu kadar takılmamak gerek. kombinasyonları sıralanan nesne sayısıyla çarptığınızda zaten permütasyon hesaplanmış oluyor.reis26'den alıntı:2. ve 4. soruları sadece permütasyonu kullanarak yapsak olmaz mı ? Mesela 2. soru için P(5,3).4! desek...
Burada esas mesele P(5,3) teki 5 sayısının nerden geldiğini görmek gerisini bi şekilde yapar zaten uğraşan öğrenci.