Yükleniyor, lütfen bekleyiniz!
10 Haziran 2010
yazan: mat2010

Facebookta paylaş
Resimdeki şekilleri görüyorsunuzdur. elimizde 4 adet şekil var. Bunları sayılsal olarak tanımlamam gerekiyor. Tanımlama yaparken ise tanımlama kriterleri ise şunlardır.
Şekil 1 için ; şekilin b alanı oldukça uzundur. a ve c ise olması gerekir ama uzunluğu önemli değildir.
Şekil 2 için ; b alanı normal boydadır. a ve c ise b 'den daha kısadır.
Şekil 3 için ; b alanı küçüktür. a ve c ise b'den daha uzundur.
Şekil 4 için ; b alanı küçüktür. a ve c ise b'den daha kısadır.



a b c
Bu kriterler ölçütünde a,b ve c alanları, resimdeki şekil bozulmayacak şekilde farklı değerler alabilir? Bu değerlere göre yapacağımız işlem sonunda hangi şekil olduğunu bilmemiz gerekiyor. Örneğin atıyorum yapdığımız işlem sonunda 1 ile 3 sayısı çıkdıysa 4.şekildir yada 10 ile 15 sayısı çıkdıysa 1.şekil diyebilmeliyiz.
Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

avatar
arzu62 24 Ağustos 2011 17:42 | Ziyaretçi
Naıl tersten hesapla  derken bende anlayamadım ? Daha açarmsısn cevabı rica etsem ..
   
avatar
zenep1997'nin vevabı :D 24 Aralık 2010 14:00 | Ziyaretçi
zeynep1997 tersten hesaplarsan tam para çıkıo ben o soruyu biliodum xD
   
avatar
zeynep1997 7 Temmuz 2010 18:48 | Üye
arkadaslar size bi soru sorcam 3 arkadas lokantaya gidiolar. yemek masraflarının 30 tl ettiğini söylüyolar herkes 10 tl veriyo daha sonra garson yemeklerin parasının 25 tl olduğunu söylüyen patronundaN 5 YL Yİ ALOIYO HANİ 30 LİRA VERİODULAR ya işte gerçekte 25 lira vermeleri gerekiodu nese garson 5 lirayı bunların arasında paylastıramam dio ve her birine 1 lira verio bunların hesaplaynca geriye 1 lira kalıo acaba o kalan bi lira nedir wink
   
avatar
kontdragon333 30 Haziran 2010 07:58 | Üye
En iyisi siz sorunun cevabını verinde en azından çözüm yolunu anlamış olmak bile iydir...
   
avatar
açelya 29 Haziran 2010 23:34 | Üye
soruya biraz daha netlik verirmisiniz??? =((
   
avatar
turbulence0 24 Haziran 2010 17:14 | Üye
BU SORU NUN BİRAZ DAHA AÇIK VE NET OLMASI MÜMKÜNMÜ ?
   
avatar
ertan35 16 Haziran 2010 15:15 | Üye
SLM BEN ERTAN GIRDIGIM SBS SINAVINDA ANLAYAMADIGIM 2 TANE SORU VAR TÜRKÇEDEKİ SORU BİRLEŞİK KELİMELERDEN SORULDU CVP İSE KARAYEL BENIM VERDIGIM CVP MESLEKTAŞ İMLA KLAVUZUNADA BAKTIM DOĞRU BİR TÜRLÜ ANLAYAMADIM.NEDEN
ANLAYAN VARSA BANADA ANLATSINNNN LÜTFENNNNNN............
   
avatar
mat2010 16 Haziran 2010 09:40 | Üye
soruyu anlamayanlar için; Burada yapılması gereken aslın şu her şekil için bir sayı aralığı olması gerekiyor. Örneğin şekil 4 için 1 ile 3, Şekil 3 için 3,01 ile 6, Şekil 2 için 6,01 ile 9, Şekil 1 için ise 9,01 ile 12 diyelim. Tabi bu işlemi şekil değilde a,b ve c alanları içinde yapabiliriz. Amaç zaten tüm olarak şekili belirlemek. Her şekilin görüldüğü gibi a,b ve c alanları var. Bulacağımız bir formül ile bu a,b,c değer verip. Çıkan sonuc yukarıda belirtiğimiz her şekil için veriler sayıların içinden hangisi arasında yada eşit ise o şekil demeliyiz. Ama tabiki kriterlere göre işlem yapmalıyız. Sorunun açıklaması bu kadar. Soru zaten bu açıklamadan da çok açık değil.
   
avatar
zeynep1997 10 Haziran 2010 15:44 | Üye
soruyu anlamadm desm daha doğru olcak ne demek istio?
   
avatar
kontdragon333 10 Haziran 2010 14:28 | Üye
soru pek net değil, biraz daha açarsanız iyi olur...
   

Zorunlu

Zorunlu