cevap ver
... 5 6 7 8
  1. #61

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    kötülük evet ama ...
    İ∫MİM İMZADIR.

  2. #62

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam ama yazık değil mi bence herkes 1 yılını verip çalışıyor mesela sınıfta birbaşkası böyle yapsa benim dikkatim tamamen bozulur. Bu yüzden yapmam böyle bir şey deneme sınavlarında olabilir

  3. #63

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    1.torba=3kırmızı+1beyaz ve kırmızı olasılığı 1/2 ise 2 kırmızı daha var yani 1.torbada=3kırmızı+3beyaz
    2.torbada en az 1 kırmızı ve beyaz varmış ve kırmızı olasığı 1/2 ise 2k+2b=2.torbada..bu durumda 2.torbada 2 beyaz olmalı diye düşünüyorum

  4. #64

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Hocam ama yazık değil mi bence herkes 1 yılını verip çalışıyor mesela sınıfta birbaşkası böyle yapsa benim dikkatim tamamen bozulur. Bu yüzden yapmam böyle bir şey deneme sınavlarında olabilir
    dikkatin bozulmayacak. en uçuk örnek: sınıfında karnı burnunda hamile bi aday " ayy! doğrucacam ambulanss!" diye çığlık atıp sancılansa bile hiç duymamış gibi davranıp soruna odaklanacaksın.
    bazı gözetmenler kısık sesle bile olsa konuşur veya gazete okur. (bu tip kişileri hiç sevmem.)
    gazete hışırtısı veya mırldanmaları hiç duymayacaksın.
    işte bunu başarabiliyorsan ösym korksun senden.
    İ∫MİM İMZADIR.

  5. #65

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Aklın yolu bir demişler. Bir sınavın kolay olup olmadığını yorumlayacak kadar tecrübem var.
    Ben ALES de de, 100 matematikten 90 net çıkardım ama sınav çok zor demedim. SOrular gayet makuldü, ama ben günümde değildim, ama bu sınav öyle değil.
    Soruların bütününü ele aldığın zaman, 40 matematik sorusunu, 40 dakikada yapıp 40 net çıkarabilenin elini öpmek lazım.
    hocam ben başından beri sınav zordu kolaydı tartışması yapmıyorum
    iki şey söyledim
    1.genel olarak iyi bir öğrenci iyi bir öğretmenden daha hızlı ve doğru çözer
    2.aşırı abartılmadığı sürece (bundan ne kastettiğim anlaşılıyor sanırım) sınavın zor olması sıralamada kayda değer değişiklikler oluşturmaz bu yüzden de kendini bilen öğrencileri bağlayan pek bişey yoktur.


    paradoks12 hocam bu taktik işe yayarıyor.
    ÖYS sınavında kitapçığı açar açamaz "heyyo! bu sorular çok kolay.hep çalıştığım kısımlardan." demiştim. herkes dönüp kızgın biçimde bakmıştı. tabi hemen gözetmenden sözlü uyarı:" lütfen konuşmayınız!"
    bunun bir benzerini artık hangi ruh haliyle bilmiyorum fen lisesi giriş sınavında birisi yapmıştı (inş. siz değilsinizdir ) , ben de sınav sonunda kendisine sonuçlar açıklanınca beni ara demişim

  6. #66

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    aşırı abartılmadığı sürece (bundan ne kastettiğim anlaşılıyor sanırım) sınavın zor olması sıralamada kayda değer değişiklikler oluşturmaz bu yüzden de kendini bilen öğrencileri bağlayan pek bişey yoktur.
    Soruların zorluğu sıralamada tabi ki değişiklik yapmaz, Ben, sınava girenlerin sorulara bakış açısı olarak değerlendiriyorum olayı.
    Geçen senelerde, SBS de olduğu gibi, yüzlerce 1. çıkacak kadar kolay da sorulsun demiyorum, ama biraz daha makul olabilirdi. Mert in sesine de kulak verin. Ben amaçsız ve sınavı umursamadan, hiç çalışmadan, hiç stres yapmadan ve bunca yıllık tecrübemle baktım sorulara. Bir de öğrencileri düşünün. Ben sorular görünce şok oldum. Onların halini düşünemiyorum bile. Kolay diyen varsa bir şey diyemem, ama zor diyenlerin de yorumunu yabana atmayın. Ben bile bu hade sınava girdiğimde ters köşeye yatırıldım. 40-60 dakikada biter dediğim matematiği 120 dakikada bitiremedim. Sınavın bir eleme olduğu şüphesiz, ama ne olursa olsun , abartılmış.
    Daha önceden de söyledim, bence bu sınav bir milat olacaktır.
    Bu arada sınavdan önce , sınavdaki sorular, test kitaplarındaki basit sorulardan bile daha basit olacaktır diyenlerin de yanıldığı ortaya çıktı.
    Artık çıta yükselmiştir. Sınava hazırlananlar, çıtanın yükseldiğini bilip ona göre çalışmak zorundalar.
    Bence test kitaplarından değil, olimpiyat sorularıyla sınava hazırlansalar daha iyi.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #67

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    tersten başlayalım olimpiyat sorularıyla sınava hazırlanırlarsa hiçbiri sçeneğine de hazırlıklı olsunlar, sonra apışıp kalırlar

    sizin ve Mert'in sözüne güvenerek bu sınavın zor olduğunu kabul ediyorum ama bence sınav daha da zor olmalı , her soru başlı başına ölçme yeteneğine. sınavı 100 soru gibi düşündüğümüzde bir grup garip öğrenciyi dışarda bırakırsak (onların önüne 2+2=? koysanız bile yanlış yapabilme gibi bir yetenekleri var) kaln öğrenciler için bu 100 sorudan neredeyse 50 si hiçbir ölçme vasfına sahip olmayan komik sorular oluyor. her soru sert olmalı öğrenci bilmeliki bu soruyu çözdüğünde bir çok rakibinin hakkıyla geride bırakacak, rakipleri de şanslarıyla ve bilmemelerine rağmen o soruda onu alt edemeyecek.
    yine önceden söylediğimi hatırlıyorum tam puan (hele böyle çok sorulu bir sınavda) sınavın başarısızlığıdır ölçme yeteneğinin anında kaybolduğunun göstergesidir. yani sınava giren ve full çeken o şahıs artık öğretimini tamamlmış mıdır? bu konulardan full çekiyo adam. bunun öğrenciye de zararı var sınavda/denemede full çektiğinizde deniz sizin için bitmiş gibi hissediyorsunuz sanki daha fazla gelişim gösteremeyecekmiş gibi bir düşünce oluyor.
    soruların yapılabilirlik derecesini düşünelim , avcının ateş etmesi misali benim soruyu çözme ihtimalim sorular kolay olduğu için %98 olsun , benden çok üstte bir öğrencininse %99 olsun (normalde çok daha iyi bir öğrenci ama ne yapacak sonuçta %101 le soru çözecek deil ya). sınavda benim onu geçme ihtimalim azımsanamayacak bir büyüklüktedir. ama sınavdaki soruları gerçekten bilenlerin yüksek ihtimalle bilmeyenlerinse daha düşük ihtimalle yapabildiği bir ortam hazırlanırsa yani sorular zorlaştırılırsa sonuçta oluşan sıralama daha adil olacaktır. örneğin 100 sorudan 50 tane yapan ortalamanın çok üzerinde bir öğrenci olmalı. öğrencilere ilk ve ortaöğretimde hep sınavla yarışması öğretildiğinden öğrenciler bunun ne demek olduğunu anlamıyor. üniversitede fizik sınavından 100 üzerinden 30 alanların A aldığını görmüş biri olarak söylüyorum sınavın zorluğu değil sizin o sınava girenler arasındaki sıralamanızdır değerli olan. bu bahsettiğim sınava girenlerin hepsi öss de çok çok büyük ihtimalle sayısal kısımdan 4 ten az yanlış yapan öğrenciler bunun da dikkate aldığımızda bir gariplik olduğu ortaya çıkıyor. hangisi doğru?

  8. #68
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bir sene geceli gündüzlü çalıştım hepsi 3 saatte çöpe gitti. Yemin ederim matematik soruların yarısında psikojim bozuldu ağlayasım geldi yapabileceğim soruları da yapamadım
    Kısmetten öte köy yok.Bu saatten sonra artık daha önemli olan lys ye çalışmak lazım.Tabi bu kafayla nasıl çalışılırsa. İçimden yarın ilk uçakla bu ülkeyi terk edip dominik cumhuriyetine kaçmak geliyo
    Hayırlısı olsun mert pek takmamak gerekir. Yalnız senin bu yorumun beni şaşırttı. Senin burada paylaştığın soruları göz önüne alırsak sınav stresinin çok etkili olduğu anlaşılıyor.
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  9. #69

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Sayın Hocalarım;
    Geçen yıl ortalama 11,4 idi. Sizce bu yıl kaç olur?Benim görüşüm zorluktan ziyade ezber bozan niteliğinden dolayı, ortalamada ciddi düşüş olmalı.

  10. #70

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Herkez zor diyor; zor veya kolay ben soruları beğendim bundan sonrada böyle olmasını temenni ederim. Matematik harici değerlendirirsem sosyale hiç bakmadım türkçede çok uzun geldi sorular. Fene gelirsek fenin diğer senelere göre kolay olduğuna hemfikir olabiliriz heralde.
    Ya şimdi size kolay gelmesi ve soruları beğenmeniz noktasında biraz düşünmek lazım.Kolay gelmesi çok normal.Ama kimse mat anlamında bu derece sorulara hazırlıklı değildi.Sistem yeni.Deneme tahtasına döndük.Sistemin ilk aşaması Ygs ki tarihçesi geçen yılla başlıyo.Matematiği de çok kolaydı.Hangi yayının denemesini alırsanız alın bu derecede mat sorularıyla karşılaşmazdınız.Sorularının zorluğuyla tanınan bir yayınevi olsa dahi bu soruları bulamazsınız.Ygs eşittir sözel kısmı zor sayısal anlamda basit gibi bir mantık vardı.Herkes de kendini ona göre ayarlamıştı.Dersaneler öğrencilerini bahsettiğim Ygs mantığıyla hazırlamışlardı.Mert le aynı duyguları paylaşıyorum.Yazık çok yazık.İnsanların emeklerine yazık.Bu anlamda haracanan paralara yazık.Neye ne derece önem verececeğine karar veremeyen sisteme yazık.Deneme tahtasına çevrilen öğrenci milletine yazık.....


 
... 5 6 7 8

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. YGS'deki hatalı soruyu 3 yıl sonra iptal ettirdi
      Admin, bu konuyu "Sınavlar" forumunda açtı.
      : 8
      : 27 Tem 2014, 00:29
    2. 2011 2011 ygs sınavının istatiksel karşılaştırması
      kırmızı gece, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 0
      : 07 Mar 2012, 16:56
    3. Z_n 'deki Gruplar
      Cem1971, bu konuyu "Özel matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 04 Oca 2012, 20:51
    4. 2011 kpss sorusu
      hattat, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 22 Tem 2011, 14:28
    5. 2011 YGS'nin 2011 LYS'ye nasıl etkisi olacak ?
      nazlı2006, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 3
      : 30 Nis 2011, 16:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları