1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Belge Bölme-2



    Çözen arkadaşlara şimdiden teşekürler

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sayın üye lütfen sorunuzu forum kurallarına uygun biçimde yazınız.
    İ∫MİM İMZADIR.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    1) AB24/36K+CD CDnın kaç farklı değerli vardır?
    2)abc11/60k+mn mn pozitif tam sayısı kaç farklı değer alır?
    3)6x071y/45z+29 x'nın alabileceği değerler toplamı kaçtır?

    Böyle pek anlaşılır olmadıgı için paitte çizdim.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Çözen yokmu arkadaşlar?

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.
    100AB+24=36k+CD verilmiş
    100,24 ve 36 4 ile bölünebildiğinden CD de bölünmelidir. CD=4N olsa
    25AB+6=9k+N olur , AB üzerinde bir kısıtlama olmadığından ve 25 ile 9 aralarında asal olduğundan 25AB sayısı 9 modunda istenilen değere eşitlenebilir böylece 25AB+6 sayısı de tüm kalanlar sınıfını taramış olur. yani N=0,1,2,3,...,8 yapılabilir , tek kısıt CD nin 2 basamaklı olması ki bu da N>2 olmasını gerektirir böylece 9-3=6 farklı değer alır.

    2.
    ilk soruya benzer şekilde abc üzerinde bir kısıtlama olmadığından ve obeb(100,60)=20 olduğundan 60/20=3 farklı değer oluşur. bunlar 11,31,51 olur ve hepsi de 2 basamaklıdır yani cevap 3 oluyor.

    3.
    6x071y=45.z+29 verilmiş
    45 e yani 5 ve 9 a göre inceleme yapılması lazım.
    6x071y=4 (mod5) → y=4 veya 9 , 6x071y=2 (mod9) → x+y=6 (mod9) → x+y=6 veya x+y=15

    y=4 olduğunda x+y=6 → x=2 , x+y=15 için x çözümü gelmez
    y=9 olduğunda x+y=6 için çözüm oluşmaz , x+y=15 için de x=6 çözümü elde edilir.
    2 farklı x değeri bulunmuş olur, toplamları da 2+6=8 bulunur.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Çok teşekürler.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    1.
    AB üzerinde bir kısıtlama olmadığından ve 25 ile 9 aralarında asal olduğundan 25AB sayısı 9 modunda istenilen değere eşitlenebilir böylece 25AB+6 sayısı de tüm kalanlar sınıfını taramış olur.
    usta bu kısmı anlayamadım ya, burada ne demek istedin?

    bir de ikinci soruda neden 100 ile 60'ın obebini aldık? 60/20 ye nasıl ulaştık?

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    usta bu kısmı anlayamadım ya, burada ne demek istedin?

    bir de ikinci soruda neden 100 ile 60'ın obebini aldık? 60/20 ye nasıl ulaştık?
    burada 25AB sayısının AB nin değeri değiştirilerek 9 modunda istenilen değeri alabileceği söylenmiş.
    yani 25.AB=x (mod9) denkliğinde her x için AB bulunabileceğini söylüyoruz. bunu sağlatan şey 25 ile 9 un aralarında asal olması , 25 ile 9 aralarında asal olmasa mesela obebleri d gibi bir sayı olsa x in de d ye bölünmesi gerekeceğinden x sadece d,2d,3d,4d,... değerlerini alabilirdi. yine uzatıyorum mesela 25.AB değil de elimizde 24.AB gibi bir ifade olsaydı x=0,3,6 değerlerini alabilir derdik çünkü obeb(24,9)=3

    ikinci sorunuz da böylece açıklanmış oluyor. elde ettiğimiz iki sayının obebi 20 olduğundan ve kalan 11 olduğundan kalan değerleri genel halde 20k+11 şeklinde olabilir. kalan 60 dan büyük olamayacağından 60/20=3 tane değer alabilir bunlar da 11,11+20=31,11+40=51
    hepsi de istenen özelliğe sahip olduğundan eleme yapmamıza gerek yok.(ilk soruda 0,1,2 değerlerini elemiştik çünkü iki basamaklı sonuç oluşturamıyorlardı)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    teşekkür ederim.
    mesela şu soruda;
    ABC48=60k+EF (ABC48 5 basamaklı bir sayı, EF iki basamaklı bir sayı)
    100ABC+48=60K+EF
    100,48,60 4 ün katı o yüzden EF de dördün katı olmalıdır
    EF=4N dersek
    25ABC+12=15K+N şekline getirdim.
    25ABC+12=N (mod15) şeklinde yazdıktan sonra takıldım..


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. bölme
      ilayza1534, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 16 Mar 2014, 22:34
    2. bölme
      celalsalman, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 04 Ağu 2013, 20:48
    3. bölme
      furkan0650, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 21 Tem 2013, 16:57
    4. Bölme
      skz07, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 23 Mar 2012, 23:21
    5. bölme
      berk aslan, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 04 Eki 2011, 19:43
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları