1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖL Öğrencisi

    Taban Aritmetiği, Bölme-Bölünebilme, Çarpanlara Ayırma, Kümeler, Hız Birer Soru

    1.)E=14, F==15, M=22 olmak üzere, 32 tabanındaki (34FEM1) sayısı 2 tabanında yazılırsa kaç basamaklı bir sayı olur?

    A)30 B)27 C)24 D)21 E)18

    Cevap:B


    2.) On yedi basamaklı 23232323232323232 sayısının 45 ile bölümünden kalan kaçtır?

    A)0 B)3 C)18 D)22 E)42

    Cevap:E


    3.) √21.22.23.24+1 işleminin sonucu kaçtır?

    A)525 B)515 C)505 D)503 E)502

    Cevap:C

    4.)En az bir dil bilenlerin oluşturduğu 62 kişilik bir sınıfta;
    İngilizce bilenler 23 kişi,
    Almanca bilenler 24 kişi,
    Fransızca bilenler 25 kişi,
    İngilizce ve Almanca bilenler 5 kişi,
    İngilizce ve Fransızca bilenler 4 kişi,
    Fransızca ve Almanca bilenler 3 kişidir.

    Buna göre üç dili de bilenler kaç kişidir?

    A)1 B)2 C)3 D)4 E)5

    Cevap: B

    5.)Bir trenin 216 metre uzunluğundaki bir tüneli geçme süresi 40 saniye, trenin içinde sabit duran makinistin tüneli geçme süresi de 15 saniyedir.

    Buna göre bu trenin boyu en çok kaç metre olabilir?

    A)420 B)390 C)360 D)330 E)300

    Cevap:C


    Şimdiden çok teşekkür ederim.

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)İlk olarak sayıyı çözümlersek;

    34FEM1 = 3.32⁵ + 4.32⁴ + 14.32³ + 15.32² + 22.32¹ + 1

    32=2⁵ olduğuna göre sayı;

    =3.225 + 4.220 +14.2¹⁵+ ......
    İlk terimden sonrasına bakmamıza lüzum yoktur keza diğer terimler ilk terime nispeten çok küçük olacağından basamak sayısına etkileri olmayacaktır. Bu durumda ilk terimin basamak sayısını;

    3.225 demek 3'ün 2'lik tabandaki karşılığını bul ve sonuna 25 tane sıfır at demektir.

    3 = (11)₂ ise 11 in yanına 25 sıfır eklersek 3.225 in basamak sayısına ulaşırız. Bu da 27 ye tekabül eder.
    İstiyorsan HAKKA varmayı,
    Meslek edin gönül almayı,
    Bırak saraylarda mermer olmayı,
    Toprak ol bağrında güller yetişsin...

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2)Sayımızı ;
    A=23232323232323232 = 5r+2
    A=23232323232323232 = 9y+6

    Biçiminde ifade edecek olursak;

    A=5r+2=9y+6
    A+3=5r+5=9y+9
    A+3=5(r+1)=9(y+1)
    A+3=5x=9b dersek 9 ve 5 in Ekokları 45 olacağından;
    A+3=45k diyebiliriz. Bu durumda A nın 3 fazlası 45'e tam bölünüyorsa A 42 olmalıdır.
    İstiyorsan HAKKA varmayı,
    Meslek edin gönül almayı,
    Bırak saraylarda mermer olmayı,
    Toprak ol bağrında güller yetişsin...

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3)Burada 21 sayısına x dersek;

    x.(x+1).(x+2).(x+3)+1=√(x²+3x)(x²+3x+2)+1 olacaktır. x²+3x=a dersek;

    a²+2x+1=√(a+1)²=|a+1| olacaktır.

    |a+1|=|x²+3x+1| olduğundan ve x=21 olduğundan ; 21²+64=505 olur.
    İstiyorsan HAKKA varmayı,
    Meslek edin gönül almayı,
    Bırak saraylarda mermer olmayı,
    Toprak ol bağrında güller yetişsin...

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4)

    Verilen bilgilere göre kümeyi bu şekilde ifade edebiliriz. Bu durumda kümedeki tüm elemanları toplarsak 62 elde etmemiz gerekir. Elemanları topladığımızda;

    (14+x)+(18+x)+(16+x)+(4-x)+(5-x)+(3-x)+x=62
    60+x=62 ve x=2 olacaktır.
    İstiyorsan HAKKA varmayı,
    Meslek edin gönül almayı,
    Bırak saraylarda mermer olmayı,
    Toprak ol bağrında güller yetişsin...

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    5)İlk olarak trenin tüneli geçmesinin ne demek olduğu üzerinde duralım. Bir trenin tüneli geçmesi için geçen süre ön ucunun girmesinden arka ucunun tünelden çıkması anına kadar geçen süredir. Yani tünelin uzunluğu+trenin uzunluğu kadar mesafe katedilir. Makinist ise trende sabit bir nokta olduğundan yalnızca tüneli kateder. Bu durumda trenin hızını hesaplayalım. Makinist 15 saniyede tren ile 216 metrelik tüneli geçtiğine göre tren 216/15 m/s hıza sahiptir.

    (216+x)/40=216/15 denklemini verilen bilgilere göre kurarsak;
    x=360 m olacaktır.
    İstiyorsan HAKKA varmayı,
    Meslek edin gönül almayı,
    Bırak saraylarda mermer olmayı,
    Toprak ol bağrında güller yetişsin...

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖL Öğrencisi
    Çok teşekkürler. Elinize, aklınıza sağlık


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Çarpanlara Ayırma,Bölme ve bölünebilme,ebob ekok
    darach bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 14 Ağu 2013, 22:00
  2. Taban aritmetiği,çarpanlara ayırma sorularım...
    Karga Kardeş bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 13
    Son mesaj : 25 Eki 2012, 23:00
  3. bölme bölünebilme-taban aritmetiği
    all bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 13 Oca 2012, 05:31
  4. Taban aritmetiği bölme bölünebilme
    all bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 11 Eyl 2011, 20:51
  5. bölme bölünebilme ve taban aritmetiği çözemediğim sorular
    gzzem bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 23 Haz 2011, 14:43
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları