1. #11

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    ilk soruda 20 yi kullanıp yanına 20 daha ayırırsak sadece 20-20 ikizkenarı elde etmiyoruz , aynı zamanda 40-40 ikizkenarı oluşuyor. bundan faydalanmak adına yaptık.

    ikinci soruda ilk yaptığımız 20 ye 10-10 luk bir ikizkenarla gidip bi tane de 20-20 ikizkenarı elde etmek. üç tane aynı uzunluk oluştu. ardından 20-80-80 ikizkenarının kenarlarının eşitliğinden tabanı yuvarlakla işaretlenmiş 20-20 ikizkenarı diğer kenara taşıdık. bi tane de eşkenar dörtgen oluştu. ardından eşkenar üçgen. şeklin sol tarafına geçtiğimizde BD=AD` verilmiş, biz aynı zamanda BD` nün de bunlara eşit olduğunu bulduk (hem A hem B açıları 40)
    yani D ile D` aynı nokta.
    cevabı 40 bulmuş olduk.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çevre ile ilgili soru
      gzmzlm, bu konuyu "7. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 23 Ağu 2012, 21:59
    2. Mantıkla ilgili Soru
      Ninowa, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 13 May 2011, 16:15
    3. Eğimle ilgili soru
      beyza ateş, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 20 Mar 2011, 22:21
    4. olasılıkla ilgili soru
      ildem, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 04 Şub 2011, 16:25
    5. permütasyon ile ilgili soru
      seda avcı, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 03 Oca 2011, 20:40
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları