2-¹°-2-¹¹/2-9 +2-10 /12-¹
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
12.10-6+0,3.10-4/21.10-7
3x-2+3x+3x+2/9x-1+9x+9x+1
2-¹°-2-¹¹/2-9 +2-10 /12-¹
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
12.10-6+0,3.10-4/21.10-7
3x-2+3x+3x+2/9x-1+9x+9x+1
Yok mu yardımcı olabilecek ?
cevapları söylersen daha sağlıklı olur
ilk soru yanlış bence. yada ben bulamadım
2-) 12.10-6+0,3.10-4/21.10-7
üst tarafı düzenlersek : 12.10-6 + 3.10-5 olur. (0,3 = 3.10-1 )
daha sonra üst tarafı ortak parantaze alırız. 3.10-6 ikisindede ortaktır.
3.10-6 ( 4 + 10 ) / 21.10-7 olur.
Burda gerekli sadeleştirmeler yapılınca. 20 çıkar.
3x-2+3x+3x+2/9x-1+9x+9x+1
burda üst tarafı 3x parantezine alalım.
3x ( 1/9 + 1 + 9 ) olur.
Alt tarafı 9x parantezine alalım. 9x ( 1/9+1+9) olur.
Burda ( 1/9+1+9) lar sadeleşir.
geriye 3x / 9x kalır.
9x = 32x olduğundan 3x / 32x = 3-x olur
Çok teşekkür ederim. İlk soru aynı herhangi bir yanlışlık yok tekrar baktımda
1. soruda bir yanlışlık yok. Yanlışlık soruyu yazanda. Hiçbir 12. sınıf öğrencisi, bölmeli, çarpmalı, üslü bir soruyu böyle yazar mı? Kesir çizgisi oluşturmayı bilemeyebilir; ama parantez diye bir şey icat edilmiş - kullanalım diye- .
Soru bu haliyle ancak "Cevabın 2 olma olasılığı nedir?" gibi sorulabilir.
Aynı soruyu yazıyorum ve kesir çizgisi kullanmıyorum, en azından sizden bu duyarlılığı bekliyoruz:
((2-10-2+11)/(2-9+2-10)).12
Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!