1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    mutlak değer

    1)n pozitif bir gerçek sayı olmak üzere

    |x-1|+|3-3x|=n olduğuna göre x in alabileceği farklı değerler toplamı ?

    2) |x+1|≥|x-2| eşitsizliğinin çözüm kümesi nedir?
    bu soru karesini alınca çıkıyor ama kare almadan yapıncca çözüm kümesinin diğer tarafını buluyorum , kare almadan bi yaparmısınız ?


    3) a.b<0
    |a|=|b| old göre hangisi daima doğrudur?

    burda cevap a/b>0 verilmiş .. benim anlamadığım nası böyle bişey olabilir çarpımları negatif olan iki sayı nası birbirine bölündüğünde pozitif çıksın ??

    4)|x-2|+|x+3|=5 old göre x in alabileceği farklı değerler toplamı ?

    bunuda kafadan yapıp 0,-2,2,-3 sağlıyor ama işlem olarak nası yapmalıyız ?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Üçüncü sorunun cevabında bence de hata var a=-b oluyor a/b de -1 olur.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    3. Soruda a=b=i olamaz mi yani
    4. Soruyuda geometrik olarak dusunursun istedigin deger -3 ve 2 araligindadir x in degerleri -3,-2,-1,0,1,2

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Cevap 1
    n pozitif sayı ise 0 ve - olamaz
    mutlak değer içinde ki ifade ne olursa olsun dışarıya hep pozitif çıkar pozitif+pozitif de pozitif olacağından n nin pozitif olma durumu x=1 haricinde her zaman sağlanır (x=1 için n=0 oluyor)
    o yüzden çözüm kümesi (-∞,∞)-{1} olur
    ve cevap ta -1 olur
    (toplamda her sayının eksilisi birbirini ***ürür ama -1 i ***üren olmaz)

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3. Soruda a=b=i olamaz mi yani
    4. Soruyuda geometrik olarak dusunursun istedigin deger -3 ve 2 araligindadir x in degerleri -3,-2,-1,0,1,2
    Haklısın olabilir ama hangisi daima doğrudur diyor şıkların hepsini görmek daha iyi olurdu bence

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2. soruda,

    x < -1 aralığında,

    -(x+1) ≥ -(x-2)
    x+1 ≥ x-2
    1 ≤ -2
    yanlış olduğundan , bu bölgeden x gelmez

    -1 ≤ x ≤ 2
    aralığında,

    x+1 ≥ -(x-2)

    2x ≥ 1

    x ≥ 1/2

    Bölge sınırını da hesaba katarsak
    [ 1/2 , 2 ]
    bölgesi, çözüm kümesine dahil olur.

    x > 2 için

    x+1 ≥ x-2

    1 ≥ -2 doğru olduğundan bölgenin tamamı çözüm bölgesine dahil olur.

    Ç= [ 1/2 , 2 ] u ( 2 , ∞ )
    = [ 1/2 , ∞ )
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3. soruda daima doğru dediyse eğer,
    Daima doğru olarak kabul edilen ifadenin; a ve b nin, verilen şartları sağlayan her değerini sağlaması lazım.

    a=-2 ve b=2 , a.b<0 ve |a|=|b| şartlarını sağlıyor, ama a/b >0 şartını sağlamıyor.
    Muhtemelen cevabı yanlış vermişler.
    Şıkların tamamını yazarsan iyi olur. Şıklar üzerinden bir daha değerlendiririz.

    Dipnot :
    i değeri için a/b >0 doğru kabul edilse bile, i den başka hiçbir ikili bu ifadeyi doğrulatmadığından , doğru cevap olarak alamayız.
    Kaldı ki, karmaşık sayılar, sadece ihtiyaçları karşılamak için tanımlanmış sayılardır, karmaşa çıkarmaları için değil

    Reel sayılar için üretilen sorulara , öğrencileri ters köşe etmek için, i yi de hesaba katıp cevap üretiliyorsa, cevabı üreten kişiye selam yollanmalı

    Şu ana kadar , Matematikte böyle bir kabul var mı bilmiyorum, ama yine de teamül olarak kabul edilebilecek olan, (aksi belirtilmediği sürece) , sayılar için üretilen soruların çözüm kümelerinin reel sayılar kümesi içinde kalmasıdır.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam karmaşık sayilara yazik degil mi niye kucumsuyorsunuz

    Soruyu hazirlayan kisi soruyu orjinal yapabilme kaygisi ile hazirlamissa ( ki boyle yapip soruyu çıkmaza surukleyen insanlar da var ) a ve b nin karmasik sayi olmasi muhtemel.
    Aslinda soru hakkinda tartismadan once şıkları görsek daha iyi olacak. Belki de diger secenekler karmasık sayi olmasini destekler niteliktedir. Daima derken sıklar icinde daima araniyorda olabilir. Aklima gelen bin tane ihtimali yazabilirim burda ama anlamsiz olur hele bir secenekleri gorelim de.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    Cevap 1
    n pozitif sayı ise 0 ve - olamaz
    mutlak değer içinde ki ifade ne olursa olsun dışarıya hep pozitif çıkar pozitif+pozitif de pozitif olacağından n nin pozitif olma durumu x=1 haricinde her zaman sağlanır (x=1 için n=0 oluyor)
    o yüzden çözüm kümesi (-∞,∞)-{1} olur
    ve cevap ta -1 olur
    (toplamda her sayının eksilisi birbirini ***ürür ama -1 i ***üren olmaz)
    yalnız cevap 2 verilmiş..

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    1. ve 4. sorularıma yardımcı olabilecek?


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Mutlak Değer Nedir, Mutlak Değer Özellikleri Kuralları Formülleri
      Admin, bu konuyu "Matematik Formülleri" forumunda açtı.
      : 6
      : 04 Nis 2017, 21:01
    2. mutlak değer
      rikbiyy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 31 Ağu 2013, 13:09
    3. mutlak değer
      eemrahh, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 14
      : 18 Haz 2013, 11:02
    4. mutlak değer
      eminepinar, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 15 Mar 2012, 22:14
    5. Mutlak Değer
      moon, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 12
      : 29 Oca 2012, 13:22
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları