1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    soru Mutlak Değer

    1. |3x-1|=8 ve 7<2x+y<11 ifadelerini sağlayan x tamsayı değeri için y 'nin en büyük tamsayı değeri kaçtır?

    2. |5-|3x+1|| ifadesi en küçük değerini aldığında x hangi tamsayı değerini alır?

    3. x.y<0 ve x=y-2 'dir.
    |y-x|-m|x-y|+|x|=0 olduğuna göre m'nin cinsinden değeri aşağıdakilerden hangisidir?

    4.|x-3|=-5 eşitliğinin çözüm kümesi aşağıdakilerden hangisidir?

    5.|a-1|.|a+1|=8 denkleminin çözüm kümesi aşağıdakilerden hangisidir?
    ,

    Teşekkürler.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Birinci soruda eşitlik yok mu?
    2. soruda mutlak değerin sonucu negatif olamayacağı için |3x+1| x'in tamsayı değeri için 5'e yakın değerini almalıdır. x bir olduğunda |3x+1|=4 olur ve |5-4|=|1|=1 ifadenin en küçük değeri olur. x'in alması gerekn değer 1'dir.
    3. soruda x = y-2 olduğundan küçük olan sayı x'tir. x.y<0 ifadesine bakacak olursak sadece x'in -1 değeri için sağlandığını görürüz. Diğer durumlarda ifade 0 veya daha büyük olur. Soruda m'nin cinsinden değeri deniyor, m'nin ne cinsinden ifade edileceği belirtilmemiş, yukarıdaki yazdıklarımla çözersin sanırım.
    4. soruda mutlak değerin sonucu negatif olamayacağı için çözüm kümesi boş küme olur.
    5. soruda 8'in x+-1 gibi ifade edilebilen çarpanları 4 ve 2 dir. Dolayısıyla çözüm kümesi { 3, -3 } olur.
    İyi günler.

  3. #3

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Birinci soruda eşitlik yok mu?
    2. soruda mutlak değerin sonucu negatif olamayacağı için |3x+1| x'in tamsayı değeri için 5'e yakın değerini almalıdır. x bir olduğunda |3x+1|=4 olur ve |5-4|=|1|=1 ifadenin en küçük değeri olur. x'in alması gerekn değer 1'dir.
    3. soruda x = y-2 olduğundan küçük olan sayı x'tir. x.y<0 ifadesine bakacak olursak sadece x'in -1 değeri için sağlandığını görürüz. Diğer durumlarda ifade 0 veya daha büyük olur. Soruda m'nin cinsinden değeri deniyor, m'nin ne cinsinden ifade edileceği belirtilmemiş, yukarıdaki yazdıklarımla çözersin sanırım.
    4. soruda mutlak değerin sonucu negatif olamayacağı için çözüm kümesi boş küme olur.
    5. soruda 8'in x+-1 gibi ifade edilebilen çarpanları 4 ve 2 dir. Dolayısıyla çözüm kümesi { 3, -3 } olur.
    İyi günler.
    =8 i yazmamışım pardon.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    |3x-1| = 8
    3x-1 = +-8
    3x-1 = 8 3x-1=-8
    3x = 9 3x = -7
    x = 3 x=-7/3
    x'in tamsayı değeri 3 olduğu için 7<6+y<11 ifadesi 1<y<5 olur ve y'nin en büyük tamsayı değeri 4 olur.
    Not: Mutlak değerden - ve + ile çarparak çıkardığımızda mutlak değerin içinin - veya + olup olmadığını kontrol etmeliyiz, burada açıkça belli olduğu için yazmadım.
    İyi günler.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Dördüncü soruda m'in x cinsinden değeri isteniyormuş.
    x=y-2 ise y=x+2 diyebiliriz. O zaman |y-x|-m|x-y|+|x| işlemi şu hali alır:
    |x+2-x|-m|x-(x+2)|+|x|
    |2|-m|x-x-2|+|x|
    2-m|-2|+|x|
    2-2m+|x|
    Bir önceki mesajımda x'in sıfırdan küçük olduğunu belirtmiştim.
    2-2m-x=0
    -2m=x-2
    m=(x-2)/(-2)
    m=(2-x)/2
    İyi günler.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Mutlak Değer Nedir, Mutlak Değer Özellikleri Kuralları Formülleri
      Admin, bu konuyu "Matematik Formülleri" forumunda açtı.
      : 6
      : 04 Nis 2017, 21:01
    2. mutlak değer
      rikbiyy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 31 Ağu 2013, 13:09
    3. mutlak değer
      eemrahh, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 14
      : 18 Haz 2013, 11:02
    4. mutlak değer
      eminepinar, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 15 Mar 2012, 22:14
    5. Mutlak Değer
      moon, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 12
      : 29 Oca 2012, 13:22
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları