1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim
    yok yok kesinlikle saçma değil. bende iki öğrenciyi tahtaya çıkarıp iki yanıma alıp eşit uzaklıklara gönderip kendimi 0 noktası olarak düşünmelerini isteyecektim. böylece aralarındaki mesafeyle mutlak değeri ilişkilendirmelerini falan isterim diye düşündüm. ama bunu hocaya söylesem kim bilir neler der onlar 9. sınıf daha iyi şeyler bulman lazım falan filan artık tüm cesaretimi toplayıp gideceğim

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir
    bi de bende parlasa hiç fena olmayacak

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin
    Bizi cehenneme de koysan,
    Yine orada Rahman ve Rahim olduğunu haykıracağız!
    Yine Sana ellerimizi kaldıracak,
    Yine Sana Rabb diyeceğiz!

    Sen başka birşey dedirtme Ya Rabbi! (Amin!)

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin
    bu dediğini hocaya söylesem var ya beni dövmekten beter eder neymiş öğrenciler soru sormayı öğreneceklermiş..
    bu arada çok teşekkür ederim yardımlarınız için

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
    bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi

    iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
    siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.

    9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon

    gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
    bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi

    iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
    siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.

    9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon

    gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.

    ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
    bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi

    iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
    siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.

    9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon

    gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.

    ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Başlangıçta A ve B noktalarında 50 şer ceviz olsun. şimdi 10 cevizi A dan B ye taşıyın. A noktası 40 a düşer net durumu -10 dur ama bu sizi ilgilendirmez 10 fasulye alırsınız. mutlak değer de bunun gibi.


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Mutlak Değer Nedir, Mutlak Değer Özellikleri Kuralları Formülleri
      Admin, bu konuyu "Matematik Formülleri" forumunda açtı.
      : 6
      : 04 Nis 2017, 21:01
    2. etkinlik oluşturma
      zynpbrnc, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 5
      : 20 Ara 2013, 17:34
    3. mutlak değer
      rikbiyy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 31 Ağu 2013, 13:09
    4. mutlak değer
      eemrahh, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 14
      : 18 Haz 2013, 11:02
    5. Mutlak Değer
      Wüstenfuchs, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 18 May 2013, 20:34
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları