1. #1

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    üslü sayılar

    1)

    3x=a olduğuna göre 9x+1 in a türünden değeri?


    2)

    (-2)2.(2-1)3.(-4-1)-2

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    3x=a olduğunu biliyoruz; o halde 9x+1'i 3x'e benzetmeliyiz.
    9x+1=9x.9=(32)x.9=(3x)2.9
    3x=a'yı yerine koyarsak;
    a2.9 olur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Eğer parantez içindeyse negatif sayıların çift kuvvetleri pozitif, tek kuvvetleri negatiftir. Ayrıca negatif kuvvetler çarpmaya göre tersi ifade eder. O halde;
    (-2)².(2⁻¹)³.(-4⁻¹)⁻²=4.(1/2)³.(-1/4)⁻²=4.(1/8).4²=64.(1/8)=8
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf
    3)

    2x=a 3x=b old. göre 72x in a ve b türünden değeri ?


    4)

    52x-5=0,008 x kaçtır?


    5)

    5.2x+1+6.2x=4 ( x kaçtır ? )

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    3-C)

    2x=a
    3x=b ise 72x a ve b türünden kaçtır ?

    72x açalım

    (9.8)x

    9x.8x
    (3x)2.(2x)3

    3x yerine b 2x yerine a yazalım..

    b2.a3 olur..
    Sanal dünyada çok şeyin varsa;
    Hayatta hiçbir şeyin yok demektir..

    Matematikle ilgin yoksa;
    Ölmüşsün demektir.

    Mantıkla işin yoksa;
    Kusra bakma zaten doğmamışsın demektir.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    5) 5.2x.2+6.2x=4 ise

    10.2x+6.2x=4 burda 2x parentezine alırsak

    2x(10+6)=4 her tarafı 16 ya bölersek 2x=1/4 olur ve

    2x=1/22 olur. yukarı alırsakta 2x=2-2
    x de -2 ye eşit olur.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Sorduğun soruların hepsi aynı mantık aslında şöyle bakarsan..

    Dikkat:Forum Kurallarına göre soruların cevap şıklarınıda vermelisin. Yoksa çözüm beklememelisin.!
    Sanal dünyada çok şeyin varsa;
    Hayatta hiçbir şeyin yok demektir..

    Matematikle ilgin yoksa;
    Ölmüşsün demektir.

    Mantıkla işin yoksa;
    Kusra bakma zaten doğmamışsın demektir.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    3. soruda neden asal çarpanlarına ayırdık ? Başka bir yolla çözülebilir mi ? Mantığını çözemedim
    Gerçekten kül olmadan kendinizi nasıl yenileyebilirsiniz - Friedrich Nietzsche


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
      kaan121, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Eyl 2014, 15:13
    2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
      Million, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 6
      : 03 Tem 2013, 23:00
    3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
      balbeyden, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Eyl 2011, 21:50
    4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
      aligüncan, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 06 Şub 2011, 21:53
    5. : 1
      : 29 Oca 2011, 20:47
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları