1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Basit Rasyonel Denklemler

    Dün fazla soru sordum normalde yarın sormam gerekiyor ama bitirmem lazım bunları uğraştım , sonuç alamadım .. Umarım anlayış ile karşılarsınız ( Ödev değil bunlar )



    6x-15
    5
    -x = -3 (cevap = 0)




    3.(
    x+2
    5
    ) -4 = x-6 ( cevap = 8 )




    x-3
    3
    -
    2-x
    4
    =0



    (cevap 18/7)

    Nerde yanlış yapıyorum bilmiyorum
    Gerçekten kül olmadan kendinizi nasıl yenileyebilirsiniz - Friedrich Nietzsche

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    İlk soru:
    Bütün terimlerin paydasını 5 ile genişletelim:
    6x-15-5x=-15
    x-15=-15
    x=0
    İkinci soru:
    Yine bütün terimlerin paydasını 5 ile çarpalım:
    3x+6-20=5x-30
    Sabit terimleri bir tarafa, değişkenleri bir tarafa toplayalım:
    36-20=5x-3x
    16=2x
    x=8
    Üçüncü soru:
    Paydaları eşitleyelim, ilk kesri 4 ile, ikinciyi 3 ile çarpalım; 0'ın çarpılması yine 0'ı vereceği için:
    4x-12+3x-6=0
    7x-18=0
    7x=18
    x=18/7
    Püf nokta paydaları eşitlemek oluyor, paydaları eşitleyince hepsi aynı olduğundan silebiliriz.
    Dikkat: Eğer paydaları sildiğimizde bulduğumuz değer, paydayı sıfır yapıyorsa cevap yoktur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Off işem hataları gani gani geliyor .. 3-4 defada çözmüştüm ..

    Teşekkürler hocam birde mesela

    3x+5
    _____ -2 = 6
    4

    her iki tarafa +2 eklenecek
    her iki taraf 4 ile çarpılacak
    her iki tarafa -5 eklenecek
    her iki tarafı 3'e böleceğiz ve x=9 oldu .. Şimdi bunların sıralarını değiştirsek bir sorun olur mu ? Yoksa dışardan içeriye mi gidelim ?

    Teşekkürler , İyi günler
    Gerçekten kül olmadan kendinizi nasıl yenileyebilirsiniz - Friedrich Nietzsche

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Genel matematik çözme yönteminde sıkıntı var, gözlemlediğim kadarıyla yapman gerekenleri ezberliyorsun. Çok sıkıntı oluşturur, ilk kez gördüğün problemleri çözmekte zorlarsın.
    Şimdi birinci dereceden(x'in üssünün en fazla 1 olduğu) denklemleri çözerken nasıl bir yöntem kullanırım diye düşünelim:
    Asıl maksat x'li terimi yalnız bırakmak, bunun için ne gerekiyorsa onu yapmalıyız. Amaca giden yolda her şey mübahdır.
    En kolay yol dediğin gibi olur. Yerleri değiştirsek de bir şey olmaz, yalnız işlemlerde değişme olur. İlk önce 4 ile çarprsak eklememiz gereken değer 3 olmalıdır gibi.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Doğru söylüyorsunuz .. Mantığını pek anlayamadığım şeyleri ezberlemeye gidiyorum.

    Anladım ama şu son dediğiniz '' İlk önce 4 ile çarprsak eklememiz gereken değer 3 olmalıdır gibi. '' anlayamadım

    Edit : Çözdüm tama anladım hocam çok saolun

    Matematiğim sıkıntılı olduğu için en baştan aldım toplama , çıkarmadan başladım .. Eskisine oranla çok çok büyük fark var ama diğerlerine göre çok kötüyüm tabi ..

    Yaz sonuna kadar halledeceğim bi şekilde .. Yardımlarınız için ayriyeten teşekkür ederim size , büyük sıkıntılardan kurtardınız
    Gerçekten kül olmadan kendinizi nasıl yenileyebilirsiniz - Friedrich Nietzsche

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    4 ile çarparsak 3x+5-8=24 olur. Bu da 3x-3=24 demektir. Burada her tarafa 3 ekleyip 3'e bölerek çözeriz. Daha güzel çözüm ise 3x-3=3(x-1) olduğunu görüp x-1=8 deyip x=9 demektir.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Madem baştan başladın, önce harfli ifadelerin sözelden matematiksel gösterime gidişine çalış
    (Bir sayının 5 katının 3 eksiğinin 4 te 1 i, 8 dir)<=>( (5x-3)/4=8 )
    gibi
    Sonra, ters işlem metodunu öğren.

    bölmenin tersi çarpm, çarpmanın tersi bölme, toplamnın tersi çıkarma , çıkarmanın tersi toplama gibi.
    Ters işlemde, en son yapılan işlemden başlanır ve sırayla yapılan işlemin tersi yapılarak istenen sayıya ulaşılır.
    En son 4 e bölündüğü için 8.4=32
    3 çıkarıldığı için 3 ekle, 32+3=35
    5 le çarpıldığı için 5 e böl
    35:5=7
    x=7
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Sınıf düzeyini bilmediğim için pek yorum yapamıyorum ama birkaç tavsiye;
    1- Çok soru çözmek yerine anlayarak çözmek daha mantıklıdır.
    2- Bir soru çözülemiyorsa hemen atlanmamalı, diğer soruya geçilmeli ve daha sonra denenmeli.
    3- Yine çözülemediyse cevap anahtarına bakıp ters işlem mantığını kullanarak cevabın nereden bulunduğu öğrenilmeli.
    4- Yöntem ezberlenmemeli.
    5- İlköğretim ilk kademede isen çok sıkıntı yapmana gerek yok, bu çalışma temposu ile yetiştirirsin.
    5- İlköğretim ikinci kademede isen, sınav döneminde değilsen yine sıkıntı yapma, rahat yetişir.
    6- Sınav dönemindeysen biraz sıkıntı olabilir. Bir konu üzerinde çok zaman harcamak yerine belli bir süre sonra yeni konuya geçebilirsin. Zaten konular birbirini gerektirdiği için zamanla daha da iyi pekişir.
    7- Lisedeysen fonksiyonları hatmet. Fonksiyonları hakkaten anladıysan, daha önce gördüğün her şeyi anlamışsındır desek, çok büyük ihtimalle yanlış olmaz.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    İlk önce sev matematiği , tüm enerjini matematikle birleştir Sonra , artık biraz deneyim kazandığını farkedeceksin )


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. polinom denklemler , rasyonel denklemler
      1beyza1, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 07 Şub 2014, 21:46
    2. rasyonel sayılar , yine basit bir soru
      senfoni344, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 14 Ara 2012, 12:43
    3. rasyonel sorusu . basit
      senfoni344, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 13 Ara 2012, 18:22
    4. Rasyonel Sayı ve Basit Denklem Soruları
      local99, bu konuyu "Sbs Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 31 Tem 2012, 11:24
    5. rasyonel sayılar ve basit eşitsizlikler
      kelebbbek, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 12 Eyl 2011, 18:33
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları