https://www.youtube.com/watch?v=B-qy...eature=related
İlk başlayanlar için Game Maker daha iyi :)
Oyun yapımı zor iştir :) Bunlar boş gibi :) Yani amatörler ilk öncebunlarla başlamalı.:) Eğer iyi bir oyun yapımcısı olmaksa eğer amaç ilk önce mühemmel matematikçi olcaksın :)
:) Duygu :) Bir oyun var the sims diye interneti aç :) yapımında 600 kişi çalışıyor :) 3 -4 yıla çıkarttılar düşün artık :) Bir zorluğu vardır.
Şimdi ilk olarak bir oyun yapabilmek için bir oyun motoruna ihtiyaç vardır. Oyun üreten firmaların kendine has oyun motorları vardır hatta çoğunlukla sadece 1 oyun için bile oyun motoru yazmaya ihtiyaç olabilir. 2d oyun yapımı için programlanan oyun motorlarının kodları genellik çok zor değildir. Piyasada free sürümleri mevcuttur. Tabi bunlar genel olarak pek kaliteli değildirler. 3d oyun yapımı içinse oyun motorundan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. Ap ayrı bir dünyadır bu. 3 boyutlu grafik tasarım programları, x,y,z koordinatlarına uyum sağlayan ve hızlı çalıştırabilecek sağlam bir bilgisayar. C# , C++ dil bilgisi gibi ... Tek kişi ile 3d oyun yapmak zordur. Oyun motoru bulunabilirse (Unity 3d gibi) belki yapılabilir. 2d ise kod yazmaya gerek kalmadan bu videoda izlediğimiz gibi bir çok oyun motoru ile yapılabilir.
Yine de 2d oyunu kullanıcı ekileşimli menüsünü yapmak için veya bazen oyun motorunda olmayan bir özelliği oyununuza eklemeniz için az biraz C++ dil bilgisi gerekebilir.
Evet öyle de :) , Kod bilmiyorsan bir oyunu tamamen bitirmek daha uzun sürer belki de bitmez, skor tablosu online sıralama tablosu gibi özelliklerde kodları kullanmak gerekebiliyor ve daha birçok özellikte.
Canım sıkıldıkça oyun tasarlıyorum :) 1-2 oyun yapmıştım 2 hafta filan önce. Kodlarla daha iyi oyun yapılabilyor, internetteki çoğu anlatımda kodlarla zaten özellikle Game Maker bu konuda iyi bir program.
Arkadaşlar bunlar çok amatör işleri :) Oyunyapımcıları yanlarında matematikçiler / fizikçiler çalıştırıyor.Hatta çoğu çok iyi matematikçi oluyor zaten.Misal size bir örnek vereyim.Benim bir tanıdığım vardı , bilgisayar mühendisi , o çok duruyor bu konu üzerinde , yoğunlaşıyor.Bir karakterin el hareketinin bile (Eğer komple 0dan yapıyorsanız) matematiksel bir formülü varmış.Ne alaka diyebiliriz ama :) Hayat işte matematikten ibaret.:)
Profosyonel oyunlar yazılım harikalarıdır. Matematik ile programcılığın birleştiği an. :)
Ben de boş zamanlarımda elektronik uğraşıyorum, büyük ekranlı diğital saat, basit resimler gösteren bir çerçeve, kablosuz bilgi aktarma sistemleri... en son SD kartlı müzik çalar yapmıştım. Yazılımlarla gerçekten çok güzel şeyler çıkıyor. Yazılımını kendi yazdığım müzik çalardan müzik dinlemek falan harika bir duyguydu. :)
Matematik olmadan yazılım falan olmaz. Özellikle grafiksel projelerde matematiğin çok büyük bir önemi var. Örneğin özellikle cep telefonlarımızda ekran koruyucu olarak kullandığımız analog saat tamamen trigonometri ile oluşturuluyor.
Aynı kaderi paylaşıyoruz. :) Ben de bu yüzden hiç ders çalıuşmıyordum. Sonra ben de üniversiteyi kazanana kadar bir şey yapmamaya karar verdim.
Ben gömülü sistem yazılımcılığı ile uğraştığım için C++ ile çok işim olmuyordu. Ancak zaman zaman C ile program yazığım oluyordu. C++ da zaten C tabanlı bir dil. Bunun yanında yaptığım devreleri bilgisayar ile haberleştirebilmek için de bilgisayarda Visual Basic ile arayüz programları hazırlıyordum. Ancak C her zaman Basic ' den daha geçerli bir dil. Bu yüzden ben de Visual C# öğrenmeye falan karar vermiştim ama ertelemek zorunda kaldım.
Ama üniversiteye kadar C ' yi özleyeceğim gibi; unsigned char,int,float,void... :)
:):) Benim merak ettiğim nokta da şu , yaptığınız devreleri visual basic ile yaptıklarınızla nasıl haberleştirebiliyorsunuz?
Aslında çok kolay devrenin bütün fonksiyonlarını programa tanıtıyorsun(kodlarla).Bu sekilde devreyi ister manuel istersen belirlediğin sürede otomatik çalıştırabilirsin..
svsmumcu26 özel mesajlarından biraz sil yoksa özel mesaj gönderilmiyor :)
RS232 kullanarak. Peki o nasıl oluyor dersen bunlar dijital elektronik konularıdır. Mesela RS232 de tek seferde 1 bytelık veri yollanır ve alınır. Yollanılan bilgi 1 ve 0 lardan oluşuyor. 1 ve 0 ların gönderilişinin bir kuralı var tabiki. Bu yüzden 2 tabanındaki sayılar dijital elektroniğin temel taşıdır.
Bana şunu bir anlatsanıza :) Yapacağım.Çok merak ettim :) 1 Ve 0 lar demek bunlar oluyor.He :)
Dediğim gibi 1 ve 0 dijital elektroniğin temel taşıdır. Bu 1 ve 0 ' lar bir araya gelerek anlamlı bir bilgi oluştururlar; sıcaklık bilgisi, iletişim bilgisi vs. 1 ve 0 dijital elektronikte 1 bit ' lik bilgi demektir. 8 adet bit ' in bir araya gelmesinden 1 byte oluşur. Yani 2 tabanındaki bir sayının herhangi bir basamağına bit, 2 tabanında 8 basamaklı bir sayıya da byte diyoruz. Yani 1 byte lık bilgi, 2 tabanında 8 basamaklı bir sayıyı ifade eder.
Örneğin (01000001)2 sayısı dijital elektronikte "A" harfini ifade eder. Yani siz bilgisayarda herhangi bir belgeye "A" yazıp kaydettiğinizde bilgisayar harddiskine (01000001)2 sayısını kaydetmiş olursunuz.
1 ve 0 pratikte ise (devrede) gerilim var veya gerilim yok demektir.
86-87 senesinde, basicle oyun yazıyordum. Teknoloji ne kadar ilerledi. şimdi basic in esamesi okunmuyor.
Gençler, size bir tavsiye.
Eğer ben bilgisayarı biliyorum demek istiyorsanız, DOS ve MS-DOS u öğrenin.
DOS ve MS-DOS bilgisayarın kalbidir.
Emin olun, flas ı, c++ ı ve benzeri programları artık çoğu kişi kullanıyor.
Ama , bilgisayar donanımına komut verme işini herkes yapamıyor.
Bıos mesela, hala kapalı bir kutu. Sİsitemini çoğu kişi anlamıyor, ben de dahil.
Şahsen ben, kurulu windowsun üzerine program yazanlara tam programcı demiyorum, ben de dahil.
Oyun programını ayrı tutuyorum. Onun bambaşka bir mantelitesi var. Normal programdan en büyük farkı, grafiksel ve şekilsel olması.
Programla grafik ve şekil yapmak hiç de kolay değil. Diğer programları yazanlar, bir yere kadar programcı, bir yerden sonra operatör. Ama grafik ve şekil yapmaya kalkıştığında, tüm matematiksel ve analitik yeteneğini ortaya koymak zorundasın.
Bir de, oyun programlarında da, bildiğim kadarıyla, windowsun bir kısmını devre dışı bırakıp, dos ortamına geçiriyorlar pc yi.
İşte onu yapmak da zor. Şuna emin olun, iyi oyun yazıcıları , dos u ve ms-dos u iyi bilirler. Çünkü oyunlarda, grafik ve şekil fazla olduğu için rama yüklenirler, ve oynu yazabilmeleri için, donanım bilgisi ve donanıma komut verme işini iyi yapmaları gerekiyor.
Son bir şey daha. Tüm programların atası basic tir. Her ne kadar pabucu dama atılmış bile gözükse, iyi programcıların en iyi bilmesi gereken şey, basic ve qbasictir. Çünkü, basic ve qbasic ağırlıklı olarak dos a ve ms-dos a yöneliktir.
Velhasıl, windows un, dos un üzerine yazıldığını unutmayın.
Kesinlikle haklısınız hocam. Bilgisayar kullanmayı biliyorum diyenler sadece Windows ' u kullanmayı bilenlerdir aslında. Çoğu kişi bilgisayarın DOS üzerinde çalıştığını bilmez.
Şimdi linux geliştiriliyor.
Uğraşanları taktir ediyor ve gıpta ile bakıyorum.
Sistem yazmak, her baba yiğidin harcı değildir.
en son yaptıgım oyun yüzünden arakdaşla aram bozuldu :D ahanda videosu
https://www.youtube.com/watch?v=YM3DDevlcNk